Beantwoord

Outlook 365 krijgt geen verbinding met kpnmail IMAP server

  • 2 July 2021
  • 11 reacties
  • 4065 keer bekeken

Ik heb een nieuwe computer met windows 10 en het laatste office 365. In Outlook lukt het maar niet om mijn planet mail in te stellen.

I heb X maal geprobeerd de handmatige instellingen volgens https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2019-2016.htm in te stellen en de IMAP verbinding uitgekozen. Ook alle instellingen (mail adres, wachtwoord, imap en smtp servier,poorten, en versleutelingen) handmatig driemaal gecontroleerd, maar noch steeds krijg ik de melding dat Outlook geen verbinding met de IMAP server maken kan.

Ik kan wel via webmail aan mijn mail, maar via Outlook zou toch wel handiger zijn.

icon

Beste antwoord door Nick83 24 September 2021, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Heb je al eens geprobeerd om bij de geavanceerde opties de poort voor de smtp server te wijzigen van 587 naar 465?

Werkt het dan wel?

wjb, bedankt voor de tip. De andere smtp poort geprobeerd, maar helaas geen succes.

Reputatie 7
Badge +20

@ServiNab, welkom. Je blijft enkel de melding krijgen dat de server niet bereikt kan worden? 

In plaats van het steeds aan te passen, kun je het account eens verwijderen en helemaal als nieuw instellen. Gaat het dan goed?

Ik heb exact het zelfde probleem. Heb office 365 draaien met bij behorende outlook.

Krijg de melding dat gebruikersnaam en wachtwoord niet goed zijn en er geen verbinding gemaakt kan worden met de imap server. 

 

Iemand?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Snelle P 

 

Hoe voeg je dat account dan precies toe.

Ik heb het net hier getest door een @planet.nl emailadres in Outlook 365 toe te voegen en het enige wat ik hoef te doen is via het menu naar Accountinstellingen en dan weer Accountinstellingen te gaan en te klikken op Nieuw… , dan het emailadres invullen en vervolgens het wachtwoord opgeven en het werkt.

 

Kan je wel inloggen op webmail met je planet account, lukt het daar ook niet dan zal je eerst je wachtwoord voor die mailbox opnieuw moeten instellen via https://email.kpn.com

Hallo @Snelle P 

 

Hoe voeg je dat account dan precies toe.

Ik heb het net hier getest door een @planet.nl emailadres in Outlook 365 toe te voegen en het enige wat ik hoef te doen is via het menu naar Accountinstellingen en dan weer Accountinstellingen te gaan en te klikken op Nieuw… , dan het emailadres invullen en vervolgens het wachtwoord opgeven en het werkt.

Helaas, ik ben al een dag en een ochtend bezig. Krijg het niet voor elkaar. Imap en POP geprobeerd en alle mogelijke opties. Snap er niks van. Wat wel raar is, op mijn mobiel, Apple geen enkel probleem.

Reputatie 7
Badge +24

Zorg eerst dat je zeker te weten de goede gebruikersnaam (volledige emailadres) en wachtwoord hebt. Log in op KPN webmail om dat te testen, dat moet lukken.

Verder, probeer het volgende:

Kunt u dit vinden? Zo ja:

Ja

E-mailaccounts.

Als je hier al wat hebt staan, pas dat aan. Of verwijder wat niet werkt en klik op Nieuw...

Vul alle gegevens in. En klik dan op Meer instellingen… in het popup venster wat dan verschijnt het 2de tabblad:

Het 3de tabblad:

En OK. Het pop-up venster verdwijnt weer. Dan Accountinstellingen testen...

Als alles goed is, klik op Sluiten, dan op Volgende >

 

Reputatie 7
Badge +24

Is het inmiddels gelukt om Outlook in te stellen?

Zorg eerst dat je zeker te weten de goede gebruikersnaam (volledige emailadres) en wachtwoord hebt. Log in op KPN webmail om dat te testen, dat moet lukken.

Verder, probeer het volgende:

Kunt u dit vinden? Zo ja:

Ja

E-mailaccounts.

Als je hier al wat hebt staan, pas dat aan. Of verwijder wat niet werkt en klik op Nieuw...

Vul alle gegevens in. En klik dan op Meer instellingen… in het popup venster wat dan verschijnt het 2de tabblad:

Het 3de tabblad:

En OK. Het pop-up venster verdwijnt weer. Dan Accountinstellingen testen...

Als alles goed is, klik op Sluiten, dan op Volgende >

 

Hele goede suggestie die werkt đź‘Ťđź‘Ťđź‘Ť

Hoi hoi. Ook ik had exact hetzelfde probleem met mijn Kpnmail account. Die maakte plotseling geen verbinding meer met IMAP/SMTP servers, zelfde foutmelding. Account maar uit Outlook (office 365) verwijderd en opnieuw willen installeren. Wat ik ook deed, werkte van geen meter meer. Ook uren mee bezig geweest. Kreeg niets aan de praat. Op mijn mobiel werkte het (gelukkig) nog wel. KPN Webmail ook. Wachtwoord aangepast in Mijn KPN, niks. Moest die op Webmail en mobiel daardoor ook weer wijzigen, maar dat leverde geen enkel probleem op. Om knetter van te worden. Totdat ik te langen leste op dit forum kwam en deze suggestie via “Profielen beheren” tegen kwam. Was ook nog een gedoe. Leek te werken, maar nadat ik Outlook had gesloten en daarna weer opende was alles eraf geklapt. vermoedelijk omdat ik niet op “sluiten” had geklikt aan het einde van de instellingensessie? Of zoiets? Nogmaals geprobeerd, uiteindelijk werkte alles…. Geweldig, Nick83! Alle dank. Jammer dat KPN zelf deze suggestie nergens biedt…. Hopelijk nemen ze het mee in hun oplossingen data.

Super bedankt Nick.

Ook wij hebben een hele tijd zitten stoeien en kwamen er maar niet uit.

Jou uitleg gevolgd en het werkt. Top!

Toen we eenmaal via Profielen beheren  verder gingen was het probleem zo opgelost. (nieuw account) 

Â