Beantwoord

outlook.com

• 23 november 2013
  • 4 reacties
  • 6763 keer bekeken

Hallo,

Ik heb 2 pop accounts op mijn oude computer die ik op mijn nieuwe computer onder outlook.com wil brengen.

De eerste die lukt en werkt, de tweede niet, terwijl ik toch dezelfde methode heb toegepast.

Bij de tweede krijg ik de melding: "Je kunt niet worden aangemeld bij de SMTP-server. Controleer of je gebruikersnaam en wachtwoord kloppen."

Het wachtwoord heb ik gecontroleerd door het te wijzigen en op de oude computer gecontroleerd door eerst het wachtwoord daar ook te wijzigen, en dat werkte op de oude computer, evenals op mijn iPhone. De gebruikersnaam op de oude computer en op de iPhone zijn dezelfde als die ik heb gebruikt onder outlook.com. 

Wat kan hier het probleem zijn?

Mvrgr. Bert

icon

Beste antwoord door BertBakker 28 november 2013, 14:09

In uw eerste antwoord had u al gelijk want de beide pop accounts werken wel met de send server van outlook.com en niet met de smtp server van kpn.

Probleem dus uit de wERELD.

Mvrgr. Bert

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Dit komt omdat de KPN SMTP server alléén gebruikt kan worden door apparaten die met het KPN netwerk verbonden zijn.
De mailservers van Outlook.com (voorheen Hotmail) staan in Amerika en zijn dus niet met KPN verbonden...

Thomz,

Hoe kan het dan zijn dat de ene pop account wel werkt en de andere niet? Beide pop accounts zijn van KPN, zitten in het zelfde netwerk en op dezelfde computer.

Mvrgr. Bert

Reputatie 2
Badge +1
U heeft het over Outlook.com, terwijl Outlook.com de online versie is (voorheen Windows Live Hotmail).

In uw eerste antwoord had u al gelijk want de beide pop accounts werken wel met de send server van outlook.com en niet met de smtp server van kpn.

Probleem dus uit de wERELD.

Mvrgr. Bert

Reageer