Beantwoord

outlook.com

• 2 mei 2013
  • 8 reacties
  • 19332 keer bekeken

Ik probeer mijn hetnet.nl e-mailaccount te koppelen aan outlook.com (Toevoegen aan account voor verzenden en ontvangen). Heb alle gegevens goed ingevuld, maar outlook.com geeft de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met de SMTP-e-mailserver." Heeft iemand hiervoor een oplossing?

icon

Beste antwoord door thomhz 27 mei 2013, 17:57

Je moet inderdaad in het KPN-netwerk zitten wil je kunnen versturen via de SMTP server van KPN.

De reden dat het niet werkt, is dat Outlook.com (Hotmail) niet in de KPN servers zit en daarom kun je dus geen SMTP server gebruiken van KPN.

Je zou bij een hostingprovider een webhostingpakket kunnen bestellen en dan die SMTP server gebruiken.
Zo heb ik het immers gedaan met mijn KPN emailadres.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Welke gegevens vul je in? Gebruik je mail.kpnmail.nl als uitgaande server? SSL moet uit staan, je hoeft geen gebruikersnaam of ww te gebruiken. Zit je op een KPN netwerk? Als al deze zaken goed zijn, zou er geen vuiltje aan de lucht moeten zijn :-)

Addy, ik vul alle gegevens in die outlook.com vraagt. Als pop-server pop.kpnmail.nl en poort 110, bij uitgaande server mail.kpnmail.nl en poort 25 (zo staat het in de instructievideo op kpn.com). Outlook.com vraagt wel om gebruikersnaam en ww, als je dat niet invult krijg je daar een foutmelding van. Ik zit op het kpn-netwerk.

Reputatie 4
Badge +4
Je hoeft alleen gebruikersnaam (je volledige e-mailadres) en wachtwoord in te vullen voor de pop server, niet voor de uitgaande server! Je kan gebruikersnaam en wachtwoord gemakkelijk controleren door even in te loggen op de webmail op de kpn website, lukt het daar, dan werkt het in outlook vaak ook. 

Addy, bij outlook.com zijn de gebruikersnaam en wachtwoord verplichte velden (zowel bij de pop als bij de uitgaande server), vul je daar niets in dan komt er een melding dat je gebruikersnaam en ww moet invullen. Dus dat kan ik niet overslaan.

Wat ik wil is dus in outlook.com mail verzenden en lezen via de kpn-server (mijn hetnet.nl emailaccount).

Heb je idee wat ik nog meer kan proberen?

Alvast bedankt.

Marco

Reputatie 4
Badge +4
Sorry, had je bericht verkeerd gelezen. Begrijp ik je goed als je een hotmail adres wil instellen in een e-mailclient zoals outlook om mail te verzenden en hetnet e-mailadres wil instellen om e-mail te ontvangen in dezelfde client? 

In dat geval zou ik beide accounts instellen in je e-mail programma en voor de uitgaande server moet je de gegevens van je internet provider invullen. Voordat je een mail verzend kan je kiezen tussen de verschillende e-mailaccounts waarmee je zou willen verzenden. 

Mocht ik je nog niet goed begrijpen, let me know! 

Addy, nu weet ik niet of ik jou goed begrijp. Wat ik wil en waarom ik het wil is het volgende: ik vind dat de KPN-webmail lastig werkt op je mobiele telefoon (KPN heeft hier geen app voor, dacht ik en dan heb je op je mobiel dus de "normale" internetsite van KPN-webmail. Qua leesbaarheid en bediening werkt dit lastig). Daarom had ik bedacht om de mail van hetnet.nl via mijn outlook.com-account (dus de webmailvariant van outlook) te laten lopen, zowel voor ontvangen als verzenden. Maar wel zo dat de verzender/ontvangen alleen het hetnet.nl emailadres te zien krijgt. De opties hiervoor zijn voor zover ik kan zien aanwezig in outlook.com, maar ik loop tegen het geschetste probleem aan. Heb je een idee of en hoe dit op te lossen valt?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Marco

Reputatie 4
Badge +4
okee, nu snap ik het 🙂 Of dit kan vraag ik me af, het dichtsbijzijnde wat ik kan bedenken is het forwarden van je hetnet mail naar je outlook.com adres. Echter je blijft dan wel versturen via outlook.com, volgens mij kan je niet instellen dat het lijkt alsof je vanuit hetnet mailt 

Reputatie 2
Badge +1
Je moet inderdaad in het KPN-netwerk zitten wil je kunnen versturen via de SMTP server van KPN.

De reden dat het niet werkt, is dat Outlook.com (Hotmail) niet in de KPN servers zit en daarom kun je dus geen SMTP server gebruiken van KPN.

Je zou bij een hostingprovider een webhostingpakket kunnen bestellen en dan die SMTP server gebruiken.
Zo heb ik het immers gedaan met mijn KPN emailadres.

Reageer