Vraag

outlook (foutcode: 0x800CCC0E)

  • 26 November 2019
  • 7 reacties
  • 4831 keer bekeken

Goedemiddag,

sinds gisteren middag ontvang ik geen emails meer, nu zag ik net dat ik (foutcode: 0x800CCC0E) kreeg. Inloggen via webmail werkt wel, ik heb alles nagekeken qua instellingen, maar alles staat correct.

 

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

 

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy.

Deze gaf aan: Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via (e-mailadres) rapporteert fout (code): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via (e-mailadres). Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@luc1986 Welkom op ons Forum en excuses voor de late reactie. Je bent er tussendoor geglipt. 

Is het ptobleem nog steeds aan de orde? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik tegen die tijd met je meekijken. 
Graag hoor ik van je. 

Reputatie 7
Badge +17

@luc1986 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Vorige week maandag ontving ik de laatste keer mail. Krijg steeds deze melding:


Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via xxx@hetnet.nl... rapporteert fout (0x800CCC0E): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via xxx@hetnet.nl. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen. Verzenden is geen probleem. Andere @hetnet.nl accounts kennen het probleem niet. 

Ik heb precies hetzelfde probleem als Luc en Boering59. Ik heb anderhalf uur met de helpdesk aan de lijn gehangen en zij kunnen het probleem niet vinden. Ze verwijzen me naar Microsoft. Mij lijkt niet dat daar de oplossing ligt, zeker niet nu er meerdere klanten dit probleem hebben. KPN, wat gaan jullie doen?

Reputatie 7
Badge +11

Als je gebruik maakt van Microsoft Outlook dan kun je de foutcode gebruiken om te achterhalen wat er aan de hand is. Je kijkt hiervoor op de supportpagina’s van Microsoft

Reputatie 7
Badge +10

Instellingen voor serverpoort 587 kiezen bij de uitgaande e-mailserver in je e-mail client. 

Hallo,

 

Het is een beetje mosterd na de maaltijd. Maar laatst had ik hetzelfde probleem (bij een andere provider) en na lang onderzoek met debugging in thunderbird ben ik erachter gekomen dat ik een connectie limiet overschreed. Ik gebruikte een app op mijn telefoon (k9-mail) die alle mappen automatisch up-to-date houdt(push). Echter om dit te doen houdt deze per map een verbinding open. Als ik daarna probeer de verbinding te openen krijg ik regelmatig deze foutmelding.

 

Voor mij was de oplossing om het aantal mappen dat hij via push up-to-date moet houden te beperken, (in k9 mail → account instellingen→berichten ophalen→push mappen→aleen 1e klasse mappen) waardoor er nog een aantal verbindingen over blijft om op de computer een verbinding te maken. Sindsdien heb ik geen problemen meer ervaren. Als je veel mappen gemaakt hebt op het 1e niveau, zou dit natuurlijk nog steeds problemen kunnen geven en zou je eventueel push helemaal uit kunnen zetten of de mappen verplaatsen in postvak in bijvoorbeeld.

 

Ik kan natuurlijk niet zien of dat ook jullie probleem is, maar mogelijk helpt het iemand anders die een vergelijkbaar probleem heeft.

 

Met vriendelijke groet,

 

Giel