Beantwoord

Outlook gebruik Planet gestopt

  • 4 February 2020
  • 7 reacties
  • 256 keer bekeken

Sinds vier dagen werkt mijn planet-account niet meer in Outlook. KPN (chat en telefoon) wijt dit aan een recente storing, maar dit is niet langer geloofwaardig. Een oplossing wordt evenmin geboden, er zouden meer klachten over dit onderwerp lopen. Ik gebruik Outlook 2019 en Windows 10.

Ik heb verschillende wachtwoorden voor MS Office en voor KPN ID/Planet/imap ingesteld en de aanbevolen werkwijzen om weer met Planet in Outlook te kunnen mailen, maar tevergeefs. Webmail werkt wel, maar is minder verfijnd dan Outlook.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 February 2020, 11:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ACTeleur. Welkom hier op het Forum. Als ik het goed begrijp ervaar je sinds de storing met Webmail van afgelopen weekend problemen met Outlook. Ik lees dat je geen e-mails kunt versturen. Wat lukt er precies niet? Wat gebeurt er als je een e-mail probeert te versturen? Krijg je een foutmelding en zo ja welke? En ontvang je nog wel gewoon e-mails? 

Zou je daarnaast je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder in kunnen vullen in je profiel? Geef me een seintje als dit is gebeurd. 

Beste Natasja,

Stel je reactie erg op prijs. Ik kan nog steeds niet *********@planet.nl gebruiken, maar na een ingeving wel de alias ********@planet.nl Hetzelfde geldt voor het account van mijn vrouw.

 

Bij het gebruik van mijn originele account kreeg ik steeds ‘foutieve verzending’ oid. Toen ik het zojuist testte bleek ik plotseling normaal te kunnen verzenden. Echter, ik heb nu mijn alias in gebruik en daar kan ik prima mee leven, zij het dat de ontvangers van mijn mail nu een adres zien dat zij niet kennen. Nog te vroeg voor herstelpogingen, dunkt me.

 

Het hele gedoe versus de geringe steun van KPN heeft mij toch wat teleurgesteld in KPN. Ik heb bijna dagelijks gekeken naar de website voor nadere mededelingen, zoals mij was beloofd in een chat, maar niets gevonden. 

 

Met vriendelijke groet

Anne Tjepkema

Admin: bericht aangepast en gegevens verwijderd i.v.m. privacy.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ACTeleur. Bedankt voor je reactie. Allereerst: mijn excuses. Als er bepaalde beloftes zijn gedaan door mijn collega's, die niet zijn nagekomen, dan snap ik volledig dat je teleurgesteld bent. 

Verder lees ik dat je constateerde weer e-mails te kunnen versturen. Is dit dan met je alias of met je e-mailaccount? Dat is namelijk wel vreemd. Om uit te kunnen zoeken waar het misgaat, is het overigens wel van belang dat ik weet wat de exacte foutmelding is die je krijgt en welke e-mailinstellingen je gebruikt. En heb je ook al eens je wachtwoord gereset? 

Als je nog hulp nodig hebt, dan lees ik het graag.

Dag Natasja,

Veel dank voor je begrip!

Ik kan alleen met mijn alias mails versturen. Op mijn gewone mailadres krijg ik de melding ‘fout bij verzenden/ontvangen'. De mailinstellingen zijn standaard voor imap en smtp zoals aanbevolen. Ik heb mijn wachtwoorden gereset tijdens de zgn storing. Denk je dat het wijs is dat opnieuw te doen. Mijn onzekerheden:

  • de laptop van mijn vrouw waarvan ik de administrator ben: zelfde wachtwoorden voor MS Office en voor KPN of juist niet?
  • Verschillende wachtwoorden voor MS Office en voor KPN, neem ik aan.
  • Gewone accounts en aliassen zelfde wachtwoorden. 

Je zou mij idd kunnen helpen door deze vragen te beantwoorden cq aannames te bevestigen. Werken vanuit het normale account geeft voordeel van toegankelijkheid verzonden mails bijv. Dat is nu niet zo.

 

Mvg

Anne Tjepkema

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @ACTeleur, we hebben in je eerdere bericht de mailadressen verborgen in verband met privacy. Zou je die eens aan je forumprofiel willen toevoegen? Mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Laat daarna even hier weten dat je dit gedaan hebt. Dan gaan we even verder nakijken wat hier nu eigenlijk aan de hand is.

Wat betreft wachtwoorden, vanuit veiligheidsoogpunt zorg ervoor dat je altijd verschillende wachtwoorden gebruikt voor verschillende accounts. Binnen KPN e-mail heeft elk e-mailaccount een eigen wachtwoord. Elk alias binnen dat account heeft hetzelfde wachtwoord. Dit omdat een alias niets anders is dan een andere naam voor dezelfde mailbox.

Beste Erik,

In mijn profiel vind je mijn mailaccount en mijn mobiel nummer. Ik kan daar geen info aan toevoegen. Ben uiteraard bereid meer info te leveren en stel service KPN zeer op prijs.

Als ik het goed zie gebruik ik voor hoofdaccount en account van mijn vrouw verschillende wachtwoorden, evenals voor MS Office en KPN ID. 

Mhg

Anne Tjepkema

Reputatie 7
Badge +30

Als je klikt op de link in mijn vorige bericht kom je op je forumprofiel uit. Die heeft verschillende velden die je kunt invullen. Je hebt, bijvoorbeeld, je postcode en vaste klantnummer al ingevuld. Als je daar in het veld ‘persoonlijke opmerking’ de mailadressen wilt invullen en vervolgens klik je onderaan op Sla wijzigingen op. Alle velden met privé erachter zijn alleen inzichtelijk voor jou en ons KPN moderators. 

 

Elk mailaccount heeft zijn eigen wachtwoord, net als je KPN ID en je MS Office account.Je zou kunnen instellen/ingesteld kunnen hebben dat meerdere accounts hetzelfde wachtwoord gebruiken, maar dat is niet aan te raden.