Beantwoord

Outlook markeert sommige mails onterecht als spam

• 24 april 2018
  • 14 reacties
  • 2672 keer bekeken

Ik heb geen flauw idee waarom, maar van een aantal afzenders krijg ik de markering [spam] voor de titel en wordt het bericht in de outlouk spam map geplaatst. Het aanmerken van gewenste afzender helpt niet, er blijft een markering [spam] op staan. Bij mijn vrouw, een ander e-mail adres natuurlijk, worden deze afzenders niet als spam gezien. Enig idee hoe en wat ik er tegen kan doen?

vr. gr.
Peter Janssen
icon

Beste antwoord door Marina_ 25 april 2018, 12:16

Goedemiddag Peter! Lijkt mij erg lastig. Je maakt gebruik van een @kpnmail.nl mail adres? Zou je kunnen controleren of de Spamfilter optie aan staat in MijnKPN? Ook ben ik benieuwd wanneer je alleen de webmail gebruikt, of de e-mails dan wel blijven staan. Zou je dit kunnen testen? Ik hoop zo te achterhalen of dit probleem aan de webmail ligt of aan een instelling van Outlook. Zo kunnen we gerichter op zoek gaan naar een oplossing.
Bekijk origineel

14 reacties

werkt niet goed met Goolge ********@gmail.com
wil ik niet nieuw wachtwoord voor goolge alles 1 wachtwoord blijft houden
Archos Platinuim 101b mobielnummer 06******
Samsung mobiel 06*******

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Peter! Lijkt mij erg lastig. Je maakt gebruik van een @kpnmail.nl mail adres? Zou je kunnen controleren of de Spamfilter optie aan staat in MijnKPN? Ook ben ik benieuwd wanneer je alleen de webmail gebruikt, of de e-mails dan wel blijven staan. Zou je dit kunnen testen? Ik hoop zo te achterhalen of dit probleem aan de webmail ligt of aan een instelling van Outlook. Zo kunnen we gerichter op zoek gaan naar een oplossing.
outlook te veel spam neem ik niet
Reputatie 7
Badge +19
@H.R Pater Jouw vraag is mij nog niet helemaal duidelijk, zou je kunnen toelichten wat je precies bedoeld? Ervaar je dezelfde problemen als Peter, maar dan met je Gmail account?

Ja, ik gebruik een tweetal extra e-mailadressen van @kpnmail.nl, één voor mij zelf en één voor mijn vrouw.
Ik heb webmail gecontroleerd en daar zag ik de optie op de afzender te markeren als niet spam. Opgelost dus 👍🏼
Bedankt voor de tip!
Groeten,
Peter
Reputatie 7
Dit zou voor elke KPN moderator een bekend probleem moeten zijn immers dit is al zeer vaak besproken op het forum.
Helaas is het zo dat de spamfilter van KPN niet optimaal werkt en sommige mails onterecht als spam kenmerkt. Deze mails worden dan door de spamfilter van KPN voorzien van de tekst [spam] en in de spamfolder geplaatst.
Dit probleem speelt al vele maanden en is voor zeer velen een grote ergernis. Ik hoop oprecht dat het KPN op korte termijn lukt om de spamfilter functionaliteit zo te verbeteren dat dergelijke "false positives" voorkomen kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @PeterLJanssen, goed om te lezen dat het opgelost is. Mocht je toch nog problemen ervaren, horen wij graag van je 😃
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @wjb, bedankt voor jouw feedback. Ik zal dit voor de volgende keer meenemen. Mocht je in de toekomst nog weer eens wat zien, stuur mij gerust een bericht. Tips, reacties en feedback zijn altijd welkom. Ook van jou en andere Superusers hoop ik nog het één en ander te leren.
Reputatie 7
Zo vind ik het zeer vervelend dat ik mails van de organisatie waar ik met mijn bedrijf donateur ben van het Berenbos uit de spamfolder moet vissen.

Bericht online in webmail openen. Staat in de spammap en markeren als "niet spam"

Vr.gr.
Reputatie 7
Bericht online in webmail openen. Staat in de spammap en markeren als "niet spam"Dat is wat mij betreft geen oplossing. Nu is het een mail van Ouwehands Dierenpark, morgen wellicht één van een andere afzender.
Daarbij komt dat zoiets dan nog steeds ook door anderen ervaren wordt.
Nee, de oplossing moet toch echt van KPN komen.
....
[quote=PeterLJanssen]Goedemiddag @PeterLJanssen, goed om te lezen dat het opgelost is. Mocht je toch nog problemen ervaren, horen wij graag van je :D

Nou, het heeft dus niet geholpen. 😒

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @PeterLJanssen, jammer om te lezen dat deze optie de spam niet tegen houdt. In dit geval wil ik je doorverwijzen naar dit topic. Hier staan een aantal handige tips en opmerkingen in die je zouden kunnen helpen. Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze gerust.

Reageer