Beantwoord

Outlook vraagt om wachtwoord

• 24 augustus 2018
  • 14 reacties
  • 430 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi allemaal,

Iets eigenaardigs mijn vader is van on.nl naar kpn overgezet.
Mail adres mee genomen en heeft ook enkele weken gewerkt.
Nu werkt de outlook mail niet dan word steeds gevraagd om gebruikersnaam/wachtwoord.
Echter als we via webmail inloggen werkt het wel dus gebruikersnaam/wachtwoord klopt gewoon.
Me vader is al wat ouder dus doe het even via mijn account hierop het forum.

Hebben hier meer mensen last van dan wel een oplossing hiervoor.

dank alvast

P.s Mods deze vraag staat in verkeerde sectie zie ik.
icon

Beste antwoord door Vikash 28 augustus 2018, 14:03

Ik heb het gelijk voor je nagekeken. Het e-mail adres ****@on.nl is op dit moment een alias van het hoofd e-mail adres ****@kpnmail.nl. Je zal daarom in Outlook het hoofd e-mail adres als gebruikersnaam moeten gebruiken en het daarbij behorende wachtwoord. Mailtjes die verstuurt worden naar ****@on.nl zullen dan binnenkomen in Outlook
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Goedemiddag @DigiB. Waarschijnlijk is het e-mail adres nu een alias van een @kpnmail.nl adres geworden. Zou je willen reageren op het privébericht dat ik zojuist verstuurd heb? Dan zoek ik het verder voor je uit. Ik hoor graag van je!🙂
Reputatie 1
Ga ik nu doen dank 😉
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb het gelijk voor je nagekeken. Het e-mail adres ****@on.nl is op dit moment een alias van het hoofd e-mail adres ****@kpnmail.nl. Je zal daarom in Outlook het hoofd e-mail adres als gebruikersnaam moeten gebruiken en het daarbij behorende wachtwoord. Mailtjes die verstuurt worden naar ****@on.nl zullen dan binnenkomen in Outlook
Reputatie 7
Badge +16
Ik ben even benieuwd of het inmiddels is gelukt om het e-mail adres op de juiste manier te configureren?
Reputatie 7
Badge +16
Helaas hebben we niets meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat het gelukt is om het e-mail adres op de juiste manier in te stellen. Mocht je hier nog vragen over hebben dan horen we dat graag van je!
Reputatie 1
Wij hebben achter de schermen toch contact gehad ?
Ik ben er mee bezig het is namelijk niet op mijn anders zoals ik aangaf dus in de loop van deze week ga ik het een en ander weer proberen.
Voorlopig gebruikt mijn vader webmail want dat werkt wel.

bedankt voor je hulp in PM 😉
Reputatie 1
Ik heb nog wel even een andere vraag ?
Het mail adres voor uitgaande mail wat zichtbaar word bij de ontvangers zal dat het kpn mail adres zijn of gaan als de instellingen goed staan de ontvangers het on.nl mail adres blijven zien ?
Reputatie 7
Badge +16
Als je bij 1 het @on.nl e-mail adres invult en bij 2 en 3 het @kpnmail.nl gebruikersnaam/wachtwoord zal het @on.nl e-mail adres worden meegezonden als afzender.

Laat je ons weten of het gelukt is?
Reputatie 1
Nou het lijkt opgelost te zijn op de een of andere manier stond er bij inkomende en uitgaande mail server mail.on.nl.
Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +16
Goed om te lezen dat het verholpen is!
Graag gedaan!
Reputatie 1
Misschien even in dit topic mijn andere dingetje erbij zetten.

Is het mogelijk om de concepten/opgeslagen mails (staan gesorteerd op afzender in aparte map) vanuit webmail over te zetten naar outlook.
Daar stonden deze ook in maar door al het gedoe is het .pst bestand niet meer wat het was.

Is hier uberhaupt iets aan te doen.

Hoor graag wat er evt nog mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +16
Wat je zou kunnen proberen is om in het mapje 'Concepten' op het tandwieltje naar 'Nieuw bericht' te klikken. Als je daar kiest voor 'Alles selecteren" worden alle concept e-mails geselecteerd. Daarna kan je een aantal knoppen rechts van het tandwieltje moeten kiezen voor verplaatsen. Als je het verplaats naar 'postvak in' zullen ze als het goed is tevoorschijn moeten komen in Outlook, waar je ze weer naar het mapjes concepten kan verplaatsen. Om te beginnen zou je dit kunnen testen met het verplaatsen van één e-mail. Laat je ons weten of het is gelukt?
Reputatie 1
We zijn op ons gemak bezig geweest en het resultaat is wat we zochten.
Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +16
Goed om te lezen dat het gelukt is. Graag gedaan!

Reageer