Vraag

Outlook werkt niet meer op mijn laptop 0x800CCCDD

• 16 augustus 2018
  • 1 reactie
  • 261 keer bekeken

Ik heb een nieuwe smartphone en daarop werkte mijn outlook niet. Dat heeft men in de KPN winkel ingesteld. Echter sindsdien werkt mijn outlook op mijn laptop niet meer. Het systeem geeft aan dat het foutcode 0x800CCCDD betreft.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18
Hoi leesclub. Erg vervelend als je mail er zomaar mee ophoud. Ik heb de foutcode opgezocht en dit is een vrij exotische. Het lijkt er op dat je je outlook programma zo hebt ingesteld dat die periodiek gaat vragen om nieuwe mail bij de server. Die instelling is eigenlijk bedoelt voor het zogenaamde POP protocol. Ik vermoed dat jouw programma ais ingesteld via IMAP. Dat zou betekenen dat we het vinkje bij die instelling moeten weghalen.
Dit is allemaal speculatief maar zeker het proberen waard, lijkt me. Kan je onderstaand eens proberen? ( voor zover ik gelijk had over jouw gebruik van IMAP uiteraard. )

Mocht de situatie helemaal anders zijn, kun je me dan zoveel mogelijk info geven over je e-mail programma en de manier waarop die is ingesteld?

Een werkende oplossing in geval van IMAP:
Als voorbeeld nemen we Outlook 2010
1. Klik in Outlook 2010 op: Bestand
2. Klik op het tabblad: Verzenden/ontvangen
3. Klik op: Verzend-/ontvangstgroepen
4. Klik op: Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren...
5. Kijk bij het onderdeel: Instellingen voor groep Alle accounts
6. Bij Automatisch verzenden/ontvangen elke staat de waarde standaard op 30 minuten ( kan ook iets anders staan )
7. Zet bij Automatisch verzenden/ontvangen het vinkje uit
8. Klik op Sluiten
9. start outlook opnieuw op

Reageer