Beantwoord

Outlook windows 98

  • 22 March 2019
  • 7 reacties
  • 377 keer bekeken

Hallo,

Outlook op mijn oude pc windows 98 doet het niet meer. Mails komen wel binnen maar zodra ik iets typ, komt er een fout melding: Msimn. Als ik kijk in de details van de fout: ongeldige pagina veroorzakt in module MSOERTZ.DLL.

En alles houdt het hier op.

Mijn opstart cd-rom is nergens te vinden en ik ben radeloos.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door PeterG 23 March 2019, 14:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo,

Outlook op mijn oude pc windows 98 doet het niet meer. Mails komen wel binnen maar zodra ik iets typ, komt er een fout melding: Msimn. Als ik kijk in de details van de fout: ongeldige pagina veroorzakt in module MSOERTZ.DLL.

En alles houdt het hier op.

Mijn opstart cd-rom is nergens te vinden en ik ben radeloos.
Wie kan mij helpen?

Hallo @Jan de Maten
Windows98?????
Daar wil je toch het internet niet meer mee op, dat is hetzelfde als je voor- en achterdeur 24/7 open zetten.
Daar vind je geen ondersteuning meer voor.
Reputatie 7
Badge +21
Microsoft is in 2006 definitief gestopt met ondersteuning van Windows 98.
Ik ben dus bang, dat een CD-rom alleen nog in een museum te vinden zal zijn.

Dat je nu nog werkt met Windows 98 is een prestatie op zich.

Of het veilig en verstandig is ? Antwoord lijkt me duidelijk.
Reputatie 7
Badge +24
Dag Jan, welkom hier. De boodschap is denk ik duidelijk. Windows 98 wordt zeker niet meer ondersteund. Sterker nog, dit moet je helemaal niet willen in verband met veiligheid. Mijn advies is om zo snel mogelijk te upgraden naar een nieuwe versie van Windows, Windows 10.
Daar kunnen we toch niet meer mee helpen? Dat is er allang uit en zo lek als een mandje. Als je daar mee e-mailt, websites bezoekt of nog 'erger' internetbankieren dan loop je enorme risico's. Virusscanners updaten ook al jaren niet meer voor dit besturingssysteem. Dus die beveiliging loopt, net als die van Windows 98, al een 10-tal jaren achter op de realiteit.

Aangezien ie dus al 13 (!) jaar geen besturingsupdates (en beveiligingsupdates) krijgt werkt ie steeds instabieler. Met o.a. dit (je vraag) als resultaat. Om er weer gebruik van te maken zul je een nieuwe pc MOETEN kopen.

Advies: met dit besturingssysteem computer niet met internet verbinden!

Zelfs de opvolger, XP, is er al mee gestopt (april 2014). Er is nu Windows 10. En als je dat nog hebt: W 7 en W 8.1 zijn ook nog ondersteund met alleen beveiligingspatches. W 10 wordt ook qua besturing en gebruik nog geupdated.

Je loopt minstens 2 besturingssystemen achter!

Ik zal 't maar rijmend doen, dan is het wat minder grof:
je bent een idioot met dit computerschroot
Reputatie 7
Zelfs de opvolger, XP, is er al mee gestopt (april 2014).
Tussen Windows 98 en Windows XP zat nog Windows 2000. 😉

Je loopt minstens 2 besturingssystemen achter!
Wat mij betreft loopt @Jan de Maten 7 versies van Windows achter.

Dank jullie wel voor de reacties.
Het is over. Einde oefening. Ik ga toch mijn oud pc missen.
Het kan best zo zijn dat de oude PC op zich nog wel goed is en als je hem nog niet wilt recyclen zijn er wel alternatieven voor outlook en windows98.

Als alternatief voor outlook is kan je eens kijken naar Thunderbird. Het is gratis software en werkt met diverse systemen.
https://support.mozilla.org/nl/products/thunderbird

Om snel te kijken of de PC nog goed is zou b.v. een Knoppix Live CD uitsluitsel kunnen bieden (een wat oudere versie, deze gebruikte ik af en toe nog wel eens op oude computers)
http://ftp.knoppix.nl/os/Linux/distr/knoppix/KNOPPIX_V7.2.0CD-2013-06-16-EN.iso

Maar ik weet niet of je (nog) een mogelijk hebt om een CD te brandem (of dit op een USB stick te zetten).