Beantwoord

overal email versturen en ontvangen

• 6 september 2016
  • 15 reacties
  • 416 keer bekeken

Al een tijdje problemen om met IPhone 6 (nu IOS 9.3.5) via hetnet account emails te versturen en te ontvangen via 4G. Via wifi lukt het wel, maar dat is nu juist niet de bedoeling.

Welke instellingen zijn nu de juiste?
Ik word een beetje radeloos (en waarom informeert KPN haar klanten niet over deze plotselinge uitgaande server wijziging?):

Server inkomende post: imap.kpnmail.nl
gebr. nm en wachtwoord is ok en via webmail getest
SSL aan
id controle wachtwoord
serverpoort 993

Server uitgaande post: mail.kpnmail.nl
SSL aan
id controle wachtwoord
serverpoort 587

Wat ik ook probeer het werkt niet.....
Vanavond hele tijd met helpdesk KPN gezeten, zij adviseerden mij om de uitgaande server instellingen van Vodafone te kiezen (ook dat werkt niet ook niet met wifi). Ik heb geen mobiel abonnement van KPN maar van Vodafone....
icon

Beste antwoord door wjb 6 september 2016, 11:57

Aangezien je via wifi bij een andere provider wel mail kunt ontvangen en versturen, ben ik bang dat dit veroorzaakt wordt door de instellingen achter de gebruikte APN en dat je dan dus bij Vodafone moet zijn.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Die instellingen zijn goed, maar dan moet je wel een KPN mailadres gebruiken voor het inloggen en als mailbox.
Een KPN mailadres kan ook bijvoorbeeld een planet.nl adres zijn.

Wat is het domein (alles achter het @) van het mailadres dat jij gebruikt? hetnet.nl?
Is dat hetnet.nl adres nog en zelfstandig mailaccount of betreft het een alias van een kpnmail.nl adres?
Het domein is @hetnet.nl en het is een zelfstandig mailaccount
Reputatie 7
Mag ik je vragen eens te testen of je via een ander wifi netwerk dat niet van KPN is mail kunt ontvangen en versturen.
Welk APN van Vodafone gebruik je?
ja, wifi Ziggo/UPC werkt als een zonnetje. Zowel ontvangen als versturen.
APN van Vodafone: office.vodafone.nl (=zakelijk abonnement) ook al geprobeerd live.vodafone.com
Email versturen: Ik ga of over de uitgaande server van KPN of die van Vodafone. Geen van beiden werken.
Reputatie 7
Aangezien je via wifi bij een andere provider wel mail kunt ontvangen en versturen, ben ik bang dat dit veroorzaakt wordt door de instellingen achter de gebruikte APN en dat je dan dus bij Vodafone moet zijn.
De vraag staat uit bij Vodafone..
Reputatie 7
En nu maar hopen dat ze snel met een bevredigend antwoord komen en uiteraard een oplossing.
Overigens mogen ze geen enkele service blokkeren volgens de telecom wet dus moeten ze wel met een oplossing komen.
Vodafone is er momenteel mee bezig maar constateert dat KPN authenticated en unathenticated door elkaar heeft ingesteld. Er zitten fouten in de wijze waarop KPN haar instellingen heeft doorgevoerd....
Antwoord van Vodafone:

Ik heb gisteren navraag gedaan over het probleem met uw hetnet account via de Vodafone verbinding.
Men heeft gekeken of onze mailserver of de zwarte lijst staat die hetnet gebruikt en dit is niet het geval.
Hierdoor kan men vanuit Vodafone geen verdere stappen ondernemen, daar wij zelf geen email dienst aanbieden, echter alleen mail versturen via een server van ons. (klanten hebben geen email inbox bij Vodafone)
Hoe vervelend ik het ook vind, ik kan u helaas niet verder helpen met het probleem.

Vraag aan KPN: Zijn jullie niet iets te rigide omgegaan met het product koppelen? Ik kan namelijk geen enkel product koppelen en dat toont niet goed. Ik neem alleen een @hetnet.nl account af. Heb geen mobiel pakket, geen 3 in 1 niets van dat alles. Alleen een email account.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi rokolo, welkom op het forum. Allereerst mijn excuses voor de wat late reactie. Ik heb je topic in eerste instantie over het hoofd gezien.

Wat betreft het probleem dat je momenteel ervaart: Nadat andere klanten eerder deze week met vergelijkbare problemen kwamen hebben we navraag gedaan. Daaruit kwam naar voren dat technisch beheer van het mailplatform bezig is met het upgraden van de mailhosts. Hierdoor kan het zijn dat je soms de verbinding verliest, of dat het even niet lukt om verbinding te maken. Je krijgt dan de ervaring die jij nu hebt dat het soms wel en soms niet lukt om mail te versturen.

Zou je het nu nogmaals willen testen? Ik heb namelijk de melding gekregen dat het probleem aan onze kant is opgelost.

Het koppelen van je e-mailabonnement aan KPN ID staat hier overigens los van. Hoe je jouw e-mailabonnement kunt toevoegen aan KPN ID wordt uitgelegd in dit topic. Laat je me weten of dit lukt?
Beste Justin, dank voor je reactie. Het product (kaal email account) is nu gekoppeld. Bij instellingen van het email account vind ik nu 6 posities. Dit is wel heel merkwaardig want het wachtwoord behorende bij mijn hetnet account bestaat toch echt uit 8 posities. Wat moet ik nu volgen, wat is de waarheid?
Reputatie 7
Beste Justin, dank voor je reactie. Het product (kaal email account) is nu gekoppeld. Bij instellingen van het email account vind ik nu 6 posities. Dit is wel heel merkwaardig want het wachtwoord behorende bij mijn hetnet account bestaat toch echt uit 8 posities. Wat moet ik nu volgen, wat is de waarheid?Bij het wachtwoord in mijnKPN worden altijd 6 sterretjes getoond, ongeacht de werkelijke lengte van het wachtwoord.
Ik had met mevr. ******** van de helpdesk om 10:00 uur een belafspraak. Zij komt deze niet na. We zijn 1,5 uur verder en geen reactie van KPN. Bij diverse keren nabellen wordt er aangegeven dat er een SMS bericht verstuurd is, een Voice mail achtergelaten is en een email verstuurd is. Niets van dit alles. Wat is KPN toch een bedriegelijk clubje. Dit is toch onbetrouwbaarheid troef. Zo ga je toch niet met je klanten om??????

*Admin: Naam medewerker verwijderd i.v.m. privacy
Probleem is niet opgelost. Krijg vanuit de live chat te horen en vanuit de helpdesk dat er een stevig technisch probleem is. Iets stevig verkeerd geprogrammeerd? Het is erg complex wordt er gezegd en men weet niet wanneer de problematiek is verholpen. Kan je daar je licht eens over laten gaan?? Er wordt geadviseerd om voorlopig maar met webmail te werken maar dat is voor mij geen oplossing. Ik heb de suggestie gegeven om dan de rekening voorlopig ook maar niet te betalen. Maar dat was niet zo'n goed plan zeiden ze.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi rokolo, vervelend dat je nog steeds te kampen hebt met dit probleem 😞 De storing waar andere klanten deze week last van hadden, is donderdag verholpen. Ik denk dan ook dat de oorzaak van jouw probleem ergens anders ligt. Kun je nog steeds e-mail verzenden als je verbonden bent met WiFi van Ziggo? Dan staan de instellingen van je e-mailaccount goed.

Reageer