Sticky

Overal mail versturen nu mogelijk: Authenticated smtp server actief!

• 23 juli 2015
  • 193 reacties
  • 103104 keer bekeken

Toon eerste bericht

193 reacties

Reputatie 7
Nee, blijkbaar kiest de Windows mail app automatisch voor TLS (op poort 587) als jij SSL AAN hebt staan.

Het werkt toch als je SSL AAN hebt staan?

Reputatie 7
Je hebt nu dus "SSL (eigenlijk TLS) vereisen voor uitgaande mail" aan staan en je hebt aangegeven dat verificatie vereist is bij de uitgaande server.

Als bovenstaande klopt en thuis werkt het, dan werkt het dus overal. Don't worry. ;)

Reputatie 7
De vraag wordt te vaak gesteld in deze vakantietijd, dus dus berichtje puur om het topic weer bovenaan de lijst te krijgen. ;)

Reputatie 7
Wordt die poort 995 bij de inkomende mail instellingen getoond of bij de uitgaande instellingen?

Mijn instellingen

Inkomend:

Server: pop.kpnmail.nl

Beveiliging: SSL

Poort: 995

Uitgaand:

Server: mail.kpnmail.nl

Beveiliging: TLS

Poort: 587

Dit werkt voor mij overal.

Reputatie 7
Screenshots kan je toevoegen met het knopje met de bergjes en zonnetje dat boven het invoervak zichtbaar is.

Dat bij inkomend de poort 995 is, is correct, het gaat alleen om de uitgaande poort, die moet 587 zijn.

Als jij thuis mail kunt verturen en je hebt uitgaand ingesteld staan dat SSL gebruikt moet worden, dan staat de poort uitgaand ook op 587. (Er wordt dan TLS gebruikt.)

Reputatie 7
,

Plaats ook eens een screenshot van het scherm waar je mail.kpnmail.nl als de smtp server ingesteld hebt. Ik weet niet hoe je daar komt, want ik heb geen Apple apparatuur, maar dat is het scherm waar het hier om gaat.

Reputatie 7
, jouw instellingen zijn niet correct om overal mail te kunnen versturen, jouw instellingen werken alleen vanaf een KPN netwerk.

Je moet mail.kpnmail.nl gebruiken i.p.v. smtp.kpnmail.nl waarbij gebruikersnaam en wachtwoord gevuld moeten worden met de login die je ook bij de inkomende server gebruikt.

Poort 587 is correct en dat zou dan moeten betekenen dar er TLS i.p.v. SSL gebruikt wordt.

Met die instellingen zou je overal moeten kunnen mailen.

Reputatie 7
Zet dan ook nog even de "Identiteitscontrole" aan.

De authenticated SMTP server van KPN (mail.kpnmail.nl) is alleen te gebruiken met login (email adres en wachtwoord) gebruik makend van TLS en dat is poort 587.

Op een iOS device wordt TLS ook als SSL aangeduid, maar als poort 587 ingesteld is, dan zou automatisch TLS gekozen moeten worden.

Mocht het met die instellingen niet werken, dan ben ik bang dat jullie Apple daarvoor moeten bedanken. Zie ook deze pagina.

Reputatie 7
RobinFlikkema schreef:
Volgensmij kan je sowieso beter outlook of Gmail gebruiken. Die blijft gewoon, ongeacht je provider.
Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van outlook en al helemaal niet van Gmail.

Weet wel dat de inhoud van jouw mails die via Gmail lopen door Google gebruikt wordt om jou verder te profileren in de hoop dat ze jou daarmee gerichter reclame te kunnen aanbieden.

De kans dat jij dan op reclame klikt wordt groter en dat is kassa voor Google.

Ik heb ook een Gmail account maar die gebruik ik louter en alleen voor Google Play, niets anders.

Vroeger hadden we zo iets als briefgeheim (bestaat overigens nog steeds voor "normale" post), maar op het electronische vlak zijn we wat dat betreft sterk achteruit gegaan. Het wordt hoog tijd dat er ook voor mail iets als "mailgeheim" in wetgeving wordt opgenomen.

Reputatie 7
Zoals je waarschijnlijk ook uit die discussie had kunnen concluderen zijn jouw instellingen correct.

Nu kan het natuurlijk altijd nog zo zijn dat dat open netwerk de benodigde poorten (995 inkomend en 587 uitgaand) blokkeren.

Neem die iPad eens mee naar jouw werk, of ga een kop koffie drinken bij MacDonalds en kijk of je daar mail kunt ontvangen en versturen. (Zolang het maar niet via een KPN netwerk loopt.)

Ik weet niet of jouw telefoon de functie heeft om als wifi hotspot te fungeren, maar als dat zo is, dan zou je natuurlijk ook jouw iPad met de telefoon kunnen verbinden en via 4G kunnen testen of je mail kunt versturen.

Vergeet dan niet om die wifi verbinding snel weer te verbreken, dat gaat dan natuurlijk wel ten koste van jouw databundel.

Reputatie 7
Dat zou inderdaad gewoon moeten werken.

Ook ik heb met die instellingen (TLS en zelfs zonder "Alle certificaten") hier vanaf La Palma mijn mails kunnen versturen via mijn (oude) @planet.nl mail account.

Reputatie 7
PeterG schreef:
BUMP!
@webcare, waarom staat deze niet sticky (zwevend)??

Voor jou een vraag, voor mij een weet en die getuigen niet echt van klantgericht denken.

Reputatie 7
Oei , heb je dit wel met jouw collega's overlegd?

Ik heb op 23 juli 2015 via een pm naar één van jouw collega's hetzelfde verzoek gedaan en toen waren de "richtlijnen" blijkbaar heel anders.

Reputatie 7
De server.

Inkomend: pop.kpnmail.nl of imap.kpnmail.nl afhankelijk of je pop danwel imap gebruikt.

Uitgaand: mail.kpnmail.nl

Reputatie 7
Voor het gebruik van de smtp mailserver van KPN is het vereist dat je een KPN emailadres (kpnmail.nl, planet.nl, etc.) gebruikt om in te loggen op de mailserver.

Met emailadressen van andere domeinen gaat dat niet lukken, dan zal je toch echt de mailserver behorend bij dat domein moeten gebruiken.

Reputatie 7
Die instellingen moeten dan hetzelfde als hierboven zijn.
Ik vraag me wel af wat het domein (alles achter @) is van het email adres waarmee jij mail wilt versturen.
Reputatie 7
Zie het eerste bericht in dit topic. Het beveiligingstype zou TLS moeten zijn, maar het lijkt er op dat op Apple apparatuur altijd SSL ingesteld moet worden en dat automatisch bepaald wordt dat er toch TLS gebruikt moet worden.
Met een planet.nl adres zou je geen problemen mogen hebben, ook ik gebruik mijn planet.nl adres.
Reputatie 7
Welke mail cliënt gebruik je en welke versie?
Reputatie 7
Toch apart, naar mijn weten dateert de laatste wijziging van de servers uit juli 2015, tenminste ik heb sindsdien geen enkele wijziging mogen ervaren.
Bij welke provider heb je jouw mobiele telefonie abonnement?
Welk OS draait jouw mobiele telefoon en welke versie?
Heb je de instellingen voor de uitgaande mail zo staan als in het openingsbericht van dit topic?
Wat is het domein van het email adres waarmee je je op de smtp server aanmeldt?
Wat is het domein van het email adres waarvoor je mail wilt versturen?
Reputatie 7
Ed.H,
Wij denken graag met je mee, maar dan moet je ook bereid zijn om antwoorden te geven op de vragen die je gesteld worden.
Weet dat ik al meer dan een jaar probleemloos mail verstuur op basis van de instellingen zoals vermeld in het openingsbericht van dit topic. Of ik nu thuis ben en mail verstuur via de wifi thuis, onderweg ben en gebruik maak van mijn 4G verbinding via t-mobile of in het buitenland via een wifi netwerk, geen probleem, het werkt allemaal.

Het kan dus wel en moeten we "alleen" achterhalen waar bij jou de schoen wringt. Vandaar die vragen in mijn vorige bericht.
Reputatie 7
Welk OS draait jouw mobiele telefoon en welke versie? AndroidVersie?
Heb je de instellingen voor de uitgaande mail zo staan als in het openingsbericht van dit topic? YepScreenshots?
Wat is het domein van het email adres waarvoor je mail wilt versturen? KPNMag ik je deze vraag dan nog een keer stellen?
Reputatie 7
Alles gaat goed totdat ik het gedeelte van de uitgaande mail moet doorlopen. Dan vul ik bij de smtp dus mail.kpnmail.nl TLS en poort 587. Inloggen verplicht aangevinkt en dan op volgende klikken. Dan krijg ik een popup met "Kan het account niet instellen" Kan niet veilig verbinden met server. Daar struikelde de kpn-medewerker dus ook overKrijg je die melding ook als je het zo instelt terwijl je met jouw eigen wifi thuis verbonden bent?
Reputatie 7
Weet ff niet hoe ik een screenshot van mijn telefoon hier krijgMet behulp van het knopje linksonder het reageer vak, die met de twee bergjes en het zonnetje.
Reputatie 7
Nee, alleen op de 4gDat is een heel mooi antwoord, via de wifi thuis lukt het dus om mail te versturen. Ben jij in staat om dit via een andere wifi verbinding die niet van KPN is een keer uit te testen.
Ik verwacht dat ook dat probleemloos zal werken, klopt dat?
Reputatie 7
Mooi, het issue is dus echt "beperkt" tot het 4g netwerk van KPN.
Drie vragen nog:
Wat is het merk en type van jouw telefoon?
Welke versie van Android draait daar op?
Welk APN staat ingesteld voor Internet toegang. (Instellingen -> Mobiele gegevens)

Reageer