Sticky

Overal mail versturen nu mogelijk: Authenticated smtp server actief!

• 23 juli 2015
  • 193 reacties
  • 100634 keer bekeken

Toon eerste bericht

193 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Ik wil ook even reageren. Ik heb heel internet en de KPNsite afgestruind om een e-mail te kunnen versturen vanaf de mobiele telefoon via 4g. Via Wifi gaat het wel maar de drama wat KPN heet heeft een aantal servers veranderd en nu kan ik niet meer versturen. Voordat er gevraagd wordt wat ik gedaan heb, ik heb het hele stappenplan van de site gevolgd. Heb er een monteur bij gehad en ook die krijgt geen e-mail verzonden. Mij benieuwen of ik wat te horen krijg. Als ik een e-mail probeer te versturen krijg ik de melding dat er geen verbinding met de server is. :@Dat is vreemd, ik heb hem ingesteld, en bij mij werkt het. U hoeft alleen maar de SMTP te veranderen. Niet de POP.

Hier een voorbeeld:

En dan bij "Aanmelden vereist" uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik wil ook even reageren. Ik heb heel internet en de KPNsite afgestruind om een e-mail te kunnen versturen vanaf de mobiele telefoon via 4g. Via Wifi gaat het wel maar de drama wat KPN heet heeft een aantal servers veranderd en nu kan ik niet meer versturen. Voordat er gevraagd wordt wat ik gedaan heb, ik heb het hele stappenplan van de site gevolgd. Heb er een monteur bij gehad en ook die krijgt geen e-mail verzonden. Mij benieuwen of ik wat te horen krijg. Als ik een e-mail probeer te versturen krijg ik de melding dat er geen verbinding met de server is. 😠
Dank!! dat was de oplossing:
Voorkeuren/accounts/uitgaande mail op SSL
Klik meer opties: bij verificatie gebruikersnaam en wachtwoord kiezen en invullen, verder niks veranderen.
Negeer dus de instructies van KPN over poortnummers veranderen.
Reputatie 7
Heb je dit artikel al gelezen en dan met name het stukje over de alternatieve poort (step three) en de authenticatie (step four)!
Ik verwacht dat SSL ook aangevinkt moet zijn.

Ik hoop dat dit je verder helpt.
Dank voor je reactie
Outlook 2011 voor Mac vs 14.6.5
MacBook pro Yosemite
Reputatie 7
Welke mail cliënt gebruik je en welke versie?
misschien weet iemand van KPN een oplossing?
Dat heb ik allemaal geprobeerd, en die wxs is alleen mijn gebruikersnaam, dat staat zo al jaren en levert geen probleem op (als ik het verander wel, want dan is de combinatie tussen wachtwoord en gebruikersnaam niet meer geldig). Overigens heb ik het met precies de door jou gegeven instellingen geprobeerd, ook wxs veranderd in planet, maar steeds dezelfde foutmelding.
Achter geavanceerd staat alleen iets over synchroniseren enz, en dit

Reputatie 7
Badge +30
Dank, hoop dat jullie iets zien

Aller eerst zie ik dat je 2 verschillende mailadressen hebt. Sowieso wil je dezelfde daar hebben. Om het lijstje bij langs te gaan:
Planet,
Voornaam Achternaam,
jouwemailadres@planet.nl,
jouwemailadres@planet.nl,
jouwwachtwoord,
IMAP.kpnmail.nl : 993,
(Eerste twee vinkjes aangevinkt, 3e weet ik niet)
SMTP.kpnmail.nl : 587
(Beide vinkjes aangevinkt)

Daarnaast vraag ik mij af wat er onder Meer Opties staat. Je zoekt namelijk nog een instelling dat je wikt inloggen voor versturen.

Robin
Dank voor je reactie, justin, maar nee, ik had alle mogelijke combinaties al geprobeerd, ook precies die volgens de instructie, dus ssl en 587, en ssl en 587 en smtp veranderd in mail, maar ik blijf relayfout krijgen
Reputatie 7
Badge +22
Hoi 2911, bedankt voor je screenshot. Dat verduidelijkt een hoop! Ik zie dat je bij de uitgaande server geen vinkje hebt staan bij "SSL gebruiken om verbinding te maken". Dit is wel nodig om e-mail te versturen als je niet verbonden bent met een KPN netwerk. De poort zet je op 587. Laat je me weten of dit werkt?
Uitgaande mail had ik al veranderd volgens de instructie: mail.kpnmail.nl en andere poortnummer ingevuld, maar maakte niks uit. Dank!
Dank, hoop dat jullie iets zien

Reputatie 7
Badge +22
Hoi 2911, welkom terug op het forum! Balen dat het versturen van e-mails niet lukt op je Mac. Zoals wjb aangeeft, moet het inderdaad mogelijk zijn om via elke internetverbinding e-mail te versturen. De suggestie van Robin vind ik een goede. Kun je wellicht een screenshot plaatsen van je instellingen?
Reputatie 7
Badge +30
Kan je anders een screenshot plaatsen (zonder je wachtwoord en hele mailadres natuurlijk)
nogmaals dank, geen enkele instelling werkt: krijg steeds de relayfout. Mijn Iphone doet het wel gewoon, als ik de instellingen van de iphone overneem werkt het ook niet. Ik moet ermee ophouden 🙂 maar kan niet uitstaan dat het niet werkt en dat ik niet kan ontdekken waarom niet.....:-(
Reputatie 7
Zie het eerste bericht in dit topic. Het beveiligingstype zou TLS moeten zijn, maar het lijkt er op dat op Apple apparatuur altijd SSL ingesteld moet worden en dat automatisch bepaald wordt dat er toch TLS gebruikt moet worden.
Met een planet.nl adres zou je geen problemen mogen hebben, ook ik gebruik mijn planet.nl adres.
Dank voor je reactie wjb, en sorry, maar 'hierboven' zie ik niet.
Ik zit bij een vriend, dus andere wifi. Verder doet de mac het wel in anderen wifi's dus het lijkt tamelijk willekeurig. Ik heb gewoon @planet.nl
Reputatie 7
Die instellingen moeten dan hetzelfde als hierboven zijn.
Ik vraag me wel af wat het domein (alles achter @) is van het email adres waarmee jij mail wilt versturen.
Weet iemand hoe de instellingen op een macbook moeten staan? Ik krijg fout 5.7..1 als ik in een 'vreemde' wifi zit.
Reputatie 7
Voor het gebruik van de smtp mailserver van KPN is het vereist dat je een KPN emailadres (kpnmail.nl, planet.nl, etc.) gebruikt om in te loggen op de mailserver.

Met emailadressen van andere domeinen gaat dat niet lukken, dan zal je toch echt de mailserver behorend bij dat domein moeten gebruiken.

wjb schreef op 23 jul '15 om 20:54uEindelijk heeft KPN dan haar mail server voorzien van "authenticated SMTP".

Hiermee wordt het dus gelukkig mogelijk om ook gewoon mails te versturen als je niet op een netwerk van KPN bent aangesloten, zoals bijvoorbeeld tijdens vakantie of domweg omdat je jouw mobiele telefoon bij een andere provider hebt ondergebracht.

Instellingen uitgaande mail server:

SMTP-Server: mail.kpnmail.nl

Beveiligingstype: Android: STARTTLS of TLS (eventueel met "alle certificaten accepteren"), iOS: SSL (1) en Windows: TLS (2)

Poort: 587

Gebruikersnaam: Volledige e-mail adres dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld. (Jouw KPN mailadres of alias.)

Wachtwoord: Hetzelfde wachtwoord dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld.

Vergeet niet jouw mail instellingen aan te passen voordat je op vakantie gaat.

(1) iOS bepaalt bij de keuze SSL automatisch of SSL dan wel TLS gebruikt moet worden.

(2) De standaard mail cliënt van Windows bepaalt net als iOS automatisch of SSL dan wel TLS gebruikt moet worden. Kies voor TLS bij andere mail cliënt zoals Live Mail. (Note: De standaard mail cliënt van Windows 10 lijkt helaas nog een bug te bevatten die dit verhindert.)

Ik heb windows 10 en ik gebruik in dit geval geen  mail adres van kpn

wjb schreef op 8 aug '15 om 22:44uJe gebruikt dus blijkbaar een Windows Phone.

Ja, de eigenaar maakt waarschijnlijk gebruik van "Facebook Wi-Fi" waarbij een bezoek aan de Facebook pagina van de eigenaar vereist is voor volledige toegang tot Internet en dus ook mail.

nee een pc met windows 10  met mijn android toestel kan ik wel mail versturen

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Wat bedoel je precies met helaas?

Robin
Helaas

Reageer