Sticky

Overal mail versturen nu mogelijk: Authenticated smtp server actief!

• 23 juli 2015
  • 193 reacties
  • 100682 keer bekeken

Toon eerste bericht

193 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ja dat kan gewoon! Het je wel TLS of STARTLS geselecteerd? Eventueel met "Alle certificaten"

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Uit welke beveiligingstypen kan je allemaal kiezen?

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Deze instellingen werken gewoon op Ipad. Heb je ook je gebruikersnaam/wachtwoord bij de SMTP server ingevuld?
Op pagina 4 staan screenshots van mensen met iOS apparaten, misschien heb je daar wat aan!

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heeft Yourhosting geen SMTP server?

Robin
Reputatie 7
Badge +30

Vincent1976 schreef op 20 sep '15 15:24 u

Hoi Paul,

Ik ben er achter gekomen dat we een kpn email adres en wachtwoord hebben ontvangen, omdat we ook glasvezel tv etc via kpn hebben.

Als je geen overige producten bij kpn afneemt, anders dan een mobiel abonnement lijkt het me niet meer dan redelijk dat je ook een gratis email adres krijgt, met wachtwoord. Wel fijn als je een mobiel abonnement hebt, je ook altijd uit kunt mailen.

Zou eens bij een KPN winkel binnen lopen en je verhaal doen, kijken of ze je willen helpen.

Groet,

[/quote]
[/quote]
Misschien is mijn denkwijze totaal anders. Maar als ik een emailadres maak. Bijvoorbeeld bij mijn hosting provider, verwacht ik dat ik hun email servers kan gebruiken. Anders zou ik voor thuis een KPN SMTP server moeten gebruiken, voor mobiel een van Vodafone en als ik bij mijn familie ben de SMTP server van Ziggo en op school weer een andere!?

Robin

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Om wat voor emailadres gaat dit dan? Want voorheen was het ook niet mogelijk om via niet-KPN internet email te verzenden.

Echter is deze wijziging al heel lang doorgevoerd.

Welke server instellingen gebruik(te) je?

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hoi

Dat verhaal van Ziggo klopt, maar je wilt gewoon net zoals Gmail, de server van je emailadres gebruik en niet van je internetprovider op dat moment.

Als jij de instellingen van de openingspost van dit topic gebruikt, kan je KPNMail en Hetnetmail gewoon versneden vanaf alle internet verbindingen

Gmail kan je altijd versturen via de Gmail SMTP- en ontvanger via de IMAP- of Pop servers.

Robin
Reputatie 7
Badge +30

eyken schreef op 7 dec '15 om 11:37u

Hallo,

ik heb een Galaxy S6 en wil hierop mijn werk mail kunnen verzenden. Op mijn oude s4 lukte dit wel.

Voor zover gezien heb ik bijna alles al geprobeerd wat ik hier heb kunnen lezen maar kan het niet vinden hoe dit bij mij zal werken.

Op het werk zitten we bij hetnet.nl en het emailadres dat ik gebruik eindigd (uiteraard) niet op hetnet.nl. verder weet ik ook gewoon de gebruikersnaam en het wachtwoord. maar krijg het niet voor elkaar.

Alvast bedankt!

Rob

Hoi,

Zou je bijvoorbeeld eens wat screenshots kunnen plaatsen ofzo? Werkt versturen helemaal niet? Of krijg je het hele account niet ingesteld? Of kan je niet buitenhuis verzenden?

Robin

Reputatie 7
Badge +30

eyken schreef op 7 dec '15 om 11:57u

eyken schreef op 7 dec '15 om 11:56u

RobinFlikkema schreef op 7 dec '15 om 11:48u

Hallo,

ik heb een Galaxy S6 en wil hierop mijn werk mail kunnen verzenden. Op mijn oude s4 lukte dit wel.

Voor zover gezien heb ik bijna alles al geprobeerd wat ik hier heb kunnen lezen maar kan het niet vinden hoe dit bij mij zal werken.

Op het werk zitten we bij hetnet.nl en het emailadres dat ik gebruik eindigd (uiteraard) niet op hetnet.nl. verder weet ik ook gewoon de gebruikersnaam en het wachtwoord. maar krijg het niet voor elkaar.

Alvast bedankt!

Rob

Hoi,

Zou je bijvoorbeeld eens wat screenshots kunnen plaatsen ofzo? Werkt versturen helemaal niet? Of krijg je het hele account niet ingesteld? Of kan je niet buitenhuis verzenden?

Robin

Hallo Robin,

hierbij enkele screenshots van hoe ik hem nu heb ingesteld.

Via de zakelijke WiFi kan ik wel verzenden. verder nergens.

Screenshot_2015-12-07-11-52-18.pngScreenshot_2015-12-07-11-51-53.png

Ooh, maar je wil een andere SMTP server gebruiken voor dat mail adres. Host je dit mailadres zelf? Of heb je die van een school?

Robin

Reputatie 7
Badge +30

eyken schreef op 7 dec '15 om 12:13u

RobinFlikkema schreef op 7 dec '15 om 12:09u

Hallo,

Alvast bedankt!

Rob

Hoi,

Robin

Hallo Robin,

Ooh, maar je wil een andere SMTP server gebruiken voor dat mail adres. Host je dit mailadres zelf? Of heb je die van een school?

Robin 

Dit host ik zelf. (ik ben de enige op kantoor van een bedrijf). anders weet ik toch niet dat we bij hetnet zitten?

Dan wil je je eigen SMTP server gebruiken. De KPNMail SMTP server is namelijk voor KPNMail, netzoals dat de GMail server alleen voor Gmail adressen is.

Voorheen was dit inderdaad anders, totdat de relays zijn uitgeschakeld. Als je een zakelijke aansluiting hebt dan heb je daar als het goed is een brief/email over gekregen.

Robin

Reputatie 7
Badge +30

eyken schreef op 7 dec '15 om 12:32u

RobinFlikkema schreef op 7 dec '15 om 12:24u

eyken schreef op 7 dec '15 om 12:13u

RobinFlikkema schreef op 7 dec '15 om 12:09u

Hallo,

Alvast bedankt!

Rob

Hoi,

Robin

Hallo Robin,

Robin 

Dit host ik zelf. (ik ben de enige op kantoor van een bedrijf). anders weet ik toch niet dat we bij hetnet zitten?

Dan wil je je eigen SMTP server gebruiken. De KPNMail SMTP server is namelijk voor KPNMail, netzoals dat de GMail server alleen voor Gmail adressen is.

Voorheen was dit inderdaad anders, totdat de relays zijn uitgeschakeld. Als je een zakelijke aansluiting hebt dan heb je daar als het goed is een brief/email over gekregen.

Robin

Hallo Robin,

die brief is niet bij mij terecht gekomen. wellicht dat deze tijdens de verhuizing van ons kantoor zoek is geraakt.

Kun je me uitleggen hoe ik dit dan in zou moeten stellen?

Alvast bedankt.

Je hebt bij je kantoor of je hosting provider een mailserver, deze wil je als het goed is gebruiken.

Robin

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Wat bedoel je precies met helaas?

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Kan je anders een screenshot plaatsen (zonder je wachtwoord en hele mailadres natuurlijk)
Reputatie 7
Badge +30
Dank, hoop dat jullie iets zien

Aller eerst zie ik dat je 2 verschillende mailadressen hebt. Sowieso wil je dezelfde daar hebben. Om het lijstje bij langs te gaan:
Planet,
Voornaam Achternaam,
jouwemailadres@planet.nl,
jouwemailadres@planet.nl,
jouwwachtwoord,
IMAP.kpnmail.nl : 993,
(Eerste twee vinkjes aangevinkt, 3e weet ik niet)
SMTP.kpnmail.nl : 587
(Beide vinkjes aangevinkt)

Daarnaast vraag ik mij af wat er onder Meer Opties staat. Je zoekt namelijk nog een instelling dat je wikt inloggen voor versturen.

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Toch apart, naar mijn weten dateert de laatste wijziging van de servers uit juli 2015, tenminste ik heb sindsdien geen enkele wijziging mogen ervaren.
Bij welke provider heb je jouw mobiele telefonie abonnement?
Welk OS draait jouw mobiele telefoon en welke versie?
Heb je de instellingen voor de uitgaande mail zo staan als in het openingsbericht van dit topic?
Wat is het domein van het email adres waarmee je je op de smtp server aanmeldt?
Wat is het domein van het email adres waarvoor je mail wilt versturen?

Om hier aan toe te voegen:
Heb je anders even een screenshot(s) van de instellingen voor ons?
Reputatie 7
Badge +30
Zet hem nu eens voor de grap op mail.kpnmail.nl ipv smtp.kpnmail.nl
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je meer serverinstellingen?

Voor POP3 wil je mail.kpnmail.nl gebruiken met 995 en SSL, voor SMTP wil je ook mail.kpnmail.nl gebruiken maar met 587 en SSL
Reputatie 7
Badge +18
Ik wil ook even reageren. Ik heb heel internet en de KPNsite afgestruind om een e-mail te kunnen versturen vanaf de mobiele telefoon via 4g. Via Wifi gaat het wel maar de drama wat KPN heet heeft een aantal servers veranderd en nu kan ik niet meer versturen. Voordat er gevraagd wordt wat ik gedaan heb, ik heb het hele stappenplan van de site gevolgd. Heb er een monteur bij gehad en ook die krijgt geen e-mail verzonden. Mij benieuwen of ik wat te horen krijg. Als ik een e-mail probeer te versturen krijg ik de melding dat er geen verbinding met de server is. :@Dat is vreemd, ik heb hem ingesteld, en bij mij werkt het. U hoeft alleen maar de SMTP te veranderen. Niet de POP.

Hier een voorbeeld:

En dan bij "Aanmelden vereist" uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Reputatie 7
Badge +18
Het punt is dat het wel vanaf de wifi wil en niet vanaf 4g.Ik heb mijn instellingen goed ingesteld. En ik kan nu van iedere netwerk, en ook 4G me mails versturen.
Reputatie 7
Badge +18
Hier een voorbeeld van de instellingen:

Alleen hoeft u dan uw gebruikersnaam en wachtwoord in te typen.
Reputatie 7
Badge +18
Alleen via het mobiele netwerk van KPN lijkt het niet te werken. Voor de volledigheid, via het mobiele netwerk van t-mobile werkt het verzenden van mail ook probleemloos.
Het is ook zo dat niet iedere KPN abonnee dit probleem ervaart en dat maakt het nog een stuk interessanter.
Klopt, ik kan gewoon via het 4G netwerk me mail versturen. En ook op andere netwerken. 😳
Reputatie 7
Badge +18
Eindelijk heeft KPN dan haar mail server voorzien van authenticated SMTP.

Hiermee wordt het dus gelukkig mogelijk om ook gewoon mails te versturen als je niet op een netwerk van KPN bent aangesloten, zoals bijvoorbeeld tijdens vakantie of domweg omdat je jouw mobiele telefoon bij een andere provider hebt ondergebracht.

Instellingen uitgaande mail server:

SMTP-Server: mail.kpnmail.nl
Beveiligingstype:
  • Android: STARTTLS of TLS (eventueel met "alle certificaten accepteren")
  • iOS: SSL (1)
  • Windows: TLS (2)
Poort: 587
Gebruikersnaam: Volledige e-mail adres dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld. (Jouw KPN mailadres of alias.)
Wachtwoord: Hetzelfde wachtwoord dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld.

Vergeet niet jouw mail instellingen aan te passen voordat je op vakantie gaat.

(1) iOS bepaalt bij de keuze SSL automatisch of SSL dan wel TLS gebruikt moet worden.
(2) De standaard mail cliënt van Windows bepaalt net als iOS automatisch of SSL dan wel TLS gebruikt moet worden. Kies voor TLS bij andere mail cliënts zoals Live Mail. (Note: De standaard mail cliënt van Windows 10 lijkt helaas nog een bug te bevatten die dit verhindert.)
Ik heb nu windows 10, en kan hem niet zo instellen wat hierboven staat beschreven. Ik hoefde alleen me emailadres en wachtwoord in te voeren, en was ingesteld. Maar kan de SMTP niet wijzigingen. Hoe zit dat?
Reputatie 7
Badge +18
Aan de hand van jouw emailadres zal dan automatsisch de juiste smtp server gekozen zijn.
Kan je mail versturen?
Gebruik je dat apparaat ook buiten de deur?
Zo ja, kan je buiten de deur ook mail versturen?
Ik kan mail versturen, buiten de deur weet ik niet. Ik heb me nieuwe laptop nog maar 4 uurtjes.
Reputatie 7
Badge +18
Aan de hand van jouw emailadres zal dan automatsisch de juiste smtp server gekozen zijn. Kan je mail versturen? Gebruik je dat apparaat ook buiten de deur? Zo ja, kan je buiten de deur ook mail versturen?Ik heb de email ingesteld in Windows 10, en SSL aangezet, en ik denk dat ik ook buiten de deur emailtjes kan versturen.
Reputatie 7
Badge +18
Ik plaats hier nog even een afbeelding. Me gegevens heb ik afgeschermd:

Dus, dan ga ik er vanuit dat ie zelf poort 587 plaatst. Het is even kijken of het gaat werken.

Reageer