Sticky

Overal mail versturen nu mogelijk: Authenticated smtp server actief!

  • 23 juli 2015
  • 193 reacties
  • 103046 keer bekeken


Toon eerste bericht

193 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heeft Yourhosting geen SMTP server?

Robin


wjb schreef op 13 aug '15 21:07 u


Vincent1976 schreef:

...Ik vind het omslachtig dat er een kpn emailadres en wachtwoord nodig moet zijn om van de server gebruik te kunnen maken...


En ik heb meer dan een jaar aandacht gevraagd voor een authenticated SMTP server, dus met login, zodat we als KPN klant ook mails kunnen versturen vanaf netwerken anders dan die van KPN zelf.

Dan is authenticatie natuurlijk wel vereist, anders worden die mail servers van KPN natuurlijk binnen de kortste keren gebruikt om spam te versturen. Het gevolg daarvan zou dan weer zijn dat de mail servers van KPN op de "blacklist" komen te staan en geblokkeerd worden door andere mail servers. Het gevolg daarvan zou dan weer zijn dat we helemaal geen mail meer kunnen versturen met onze KPN mail accounts.

Vincent1976 schreef:

...Kun je, als je enkel een mobiel abonnement hebt, dan geen gebruik maken van de mailserver.

Kun je dan los een email adres met wachtwoord bij KPN aanvragen?...


Ja, als je een abonnement beëindigd bij KPN dan kan je een mail only abonnement behouden, waarmee je dus de mail adressen kunt blijven gebruiken. Met de authenticated SMTP server is het dan nog steeds mogelijk om met exact dezelfde instellingen ook mail te kunnen blijven versturen. 

Overigens goed te lezen dat het gelukt is. Smiley Vrolijk

 
[/quote]
[/quote]
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem hier als Vincent. Iphone 4S, echter heb ik geen kpn mailadres. Mail binnenhalen werkt wel, maar mail versturen (domeinnaam bij Yourhosting) werkt dus niet, relaying probleem.

Gaat dit ooit werken?

Heb ik hiervoor een KPN mail adres nodig? Wat ik verder niet hoef te gebruiken, maar nodig heb om mijn andere mail te kunnen versturen?

Kan ik zoiets ergens bij KPN gratis aanvragen? Want zit niet op nog meer extra kosten te wachten.

Dank voor je antwoord.

Ontvangen gaat nu. Maar verzenden niet.

Gebruik hier e-mailadres zakelijk.

gebruiknm=e-mailadres en ww is correct.

Reputatie 1
Badge +1


Vanmorgen getest. En inderdaad het is nu mogelijk om via G3 en externe wifi te mailen vanuit mijn KPN accounts.

Ik heb 2 accounts ingesteld. 1 met inkomend IMAP en 1 met POP.

Beide bij uitgaand mail.kpnmail.nl

Dank en succes.

Reputatie 7
De server.

Inkomend: pop.kpnmail.nl of imap.kpnmail.nl afhankelijk of je pop danwel imap gebruikt.

Uitgaand: mail.kpnmail.nl

Dag,

Wat bedoel je met:

Let erop dat inkomend en uitgaand dus wel verschillend zijn.

Krijg ipad niet werkend. Message= gebrnm of ww onjuist.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Marcellusdus,

Bedankt voor je mail! In de instructievideo wordt bij uitgaand verwezen naar smtp.kpnmail.nl, die kan je inderdaad ook gebruiken. Wij gebruiken zelf altijd mail.kpnmail.nl, dat werkt in ieder geval altijd. Let erop dat inkomend en uitgaand dus wel verschillend zijn. Is het bij jou nu inmiddels gelukt? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. 

Reputatie 7
Badge +28
dat is niet de bedoeling natuurlijk! Bedankt voor dit signaal. Ik stuur je even een privébericht met daarin een e-mailadres. Wil je daar de nieuwsbrief naar toe sturen? Dan geef ik dit meteen intern door. 

Reputatie 1
Badge +1
Klopt Robin,

Ik had afgelopen weekend de nieuwsbrief mail ontvangen van KPN en de link daarin gevolgd naar de uitlegvideo van de email. Die klopt dus niet. omdat ik smtp.wxs.nl gebruikte (dat deed het geregeld wel namelijk) viel mij dus niet op dat ik voor zowel in- als uitgaand mail.kpnmail.nl moet gebruiken. En gebruikersnaam en wachtwoord.

Heb het nu wederom aangepast. Vanmiddag kijken of het werkt als ik onderweg ben.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Deze instellingen werken gewoon op Ipad. Heb je ook je gebruikersnaam/wachtwoord bij de SMTP server ingevuld?
Op pagina 4 staan screenshots van mensen met iOS apparaten, misschien heb je daar wat aan!

Robin
Reputatie 1
Badge +1
Helaas is het dus niet mogelijk. Heb gisteren op mijn iPad III de account instellingen aangepast. Buiten het KPN netwerk gegaan en mail verstuurt.

Krijg steeds dezelfde melding dat de mail in postvak UIT is geplaatst en dat de server geen relaying toestaat.

Werkt ook niet als ik via mijn KPN mobiel 3G abo ben ingelogt.

Graag de oplossing.

Reputatie 7
Oei , heb je dit wel met jouw collega's overlegd?

Ik heb op 23 juli 2015 via een pm naar één van jouw collega's hetzelfde verzoek gedaan en toen waren de "richtlijnen" blijkbaar heel anders.

Reputatie 7
Badge +21
Goed idee Peter! Done!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
PeterG schreef:
BUMP!
@webcare, waarom staat deze niet sticky (zwevend)??

Voor jou een vraag, voor mij een weet en die getuigen niet echt van klantgericht denken.

Reputatie 7
BUMP!
@webcare, waarom staat deze niet sticky (zwevend)??

Goed nieuws: het werkt!!!

Naar aanleiding van jullie laatste berichten nog eens goed naar de beveiligingstypen gekeken. Een van jullie noemde ook STARTTLS en die werkt wel. De combi SSL/TLS (met of zonder certificaten) niet.

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Uit welke beveiligingstypen kan je allemaal kiezen?

Robin
Bedankt voor jullie reacties.

Het werkt inderdaad ook met @hetnet.nl account want op mijn laptop met Outlook 2013 kan ik sinds gisteren prima overal mail versturen.

Alleen op mijn Sony Xperia Z met Android Lillipop blijft hij zeuren over dat 'basiscertificaat'.

Ik heb SSL/TLS zowel 'los' als met de toevoeging '(alle certificaten accepteren)' geprobeerd. Geen verschil, zoals jullie ook al aangeven:-)

De vraag is denk ik: hoe kom ik aan een geldig basiscertificaat?

https://

Reputatie 7
Dat zou inderdaad gewoon moeten werken.

Ook ik heb met die instellingen (TLS en zelfs zonder "Alle certificaten") hier vanaf La Palma mijn mails kunnen versturen via mijn (oude) @planet.nl mail account.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ja dat kan gewoon! Het je wel TLS of STARTLS geselecteerd? Eventueel met "Alle certificaten"

Robin
Ik heb (nog van lang geleden) een hetnet email adres: ******@hetnet.nl

Volgens KPN zijn al die oude adressen op dezelfde manier te gebruiken als de nieuwe kpnmail.

[zojuist op mijn laptop (Outlook 2013) ook ingesteld en daar werkt eea prima.]

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Mag ik vragen waar je emailadres op eindigt? Want als ik dat lees, lijkt het niet op KPNMail.

Robin
L.S.

Ik wacht hier al jaren op en kwam het nu toevallig tegen.

ECHTER, als ik de instellingen zoals hierboven geadviseerd instel, Krijg ik toch nog een foutmelding:

Kan niet voltooien. Verbinding met de server is geweigerd. Basiscertificaat ongeldig, identiteit kan niet worden gevalideerd.

Iemand enig idee?

https://

Reputatie 7
Klopt, ongelofelijk dat KPN dit niet actief aan haar klanten laat weten en dat nog wel in deze vakantie periode. Vele vakantiegangers zal het daardoor nog steeds niet lukken om even een mailtje te versturen vanuit de vakantiebestemming. :(

Reputatie 3
Badge +1
Hè hè, eindelijk is KPN ook weer een beetje bij de tijd en kunnen wij – net als de rest van de wereld – normaal e-mail versturen vanaf een mobiel apparaat, ongeacht je locatie. Hoe lang hebben we daar nu op moeten wachten?
Nog een geluk dat ik vandaag het forum weer eens bezocht, anders had ik het niet eens geweten. Onbegrijpelijk dat KPN dit niet actief aan de gebruikers laat weten. 

Reageer