Sticky

Overal mail versturen nu mogelijk: Authenticated smtp server actief!

• 23 juli 2015
  • 193 reacties
  • 99514 keer bekeken

Toon eerste bericht

193 reacties

Ja, dat werkt
Zal even navragen of die wifi niet van de KPN is. Was wat vroeg met antwoorden
Die is van Telfort
Galaxy Note 3, versie 5.0 en de laatste vraag ben je me kwijt. Wat bedoel je daarmee met mobiele gegevens. Zal driftig opzoek.
Wel, dan hier de plaatjes met instellingen. Vandaag weer bij een KPNwinkel geweest. Antwoord op mijn vraag of zij een email kunnen installeren, :"Geen probleem, maar op de site staat een handige uitleg. Ik zal het voordoen". Dus na een half uur en 2 baliemedewerkers verder en een bezweet voorhoofd onverrichte zaken naar huis. Advies was om het toestel naar fabrieksinstellingen terugzetten en hopen of dat gaat helpen, of 3 maanden wachten en een nieuw toestel nemen, of toch maar de webmail gebruiken. M.a.w. ook zij hebben geen oplossing
Meer mogelijkheden zitten er niet op?
Wacht, gevonden. Plaatje komt er aan..................................
Verzenden mislukt.
Toestel van mijn vriendin geprobeerd. Zelfde instellingen als die van mijn en ook geen mogelijkheid tot versturen. Ligt dus niet aan mijn toestel zou je dan denken.
Heb ik ook al gedaan net als op office-dsl maar die is vervallen.
Dit is wat ik zo'n beetje 100x gezien heb
Ik heb op google gekeken naar dit probleem en kwam binnen 3 kliks al meer dan een paar honderd klachten over de KPN over het niet kunnen versturen van mails via telefoon of tablet. Ik wacht nog een paar dagen af en dan storneer ik een factuur met aangetekende brief waarin ik ze in gebreke stel voor de niet geleverde producten. Dan afwachten wat ze doen.
Hier nog iets
@Paul, ik had toevallig even geprobeerd en inderdaad, alles werkt weer. Iedereen bedankt voor het meedenken en de tijd die jullie er in hebt gestoken.
Eindelijk heeft KPN dan haar mail server voorzien van authenticated SMTP.

Hiermee wordt het dus gelukkig mogelijk om ook gewoon mails te versturen als je niet op een netwerk van KPN bent aangesloten, zoals bijvoorbeeld tijdens vakantie of domweg omdat je jouw mobiele telefoon bij een andere provider hebt ondergebracht.

Instellingen uitgaande mail server:

SMTP-Server: mail.kpnmail.nl
Beveiligingstype:
  • Android: STARTTLS of TLS (eventueel met "alle certificaten accepteren")
  • iOS: SSL (1)
  • Windows: TLS (2)
Poort: 587
Gebruikersnaam: Volledige e-mail adres dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld. (Jouw KPN mailadres of alias.)
Wachtwoord: Hetzelfde wachtwoord dat ook bij de inkomende mail server is ingesteld.

Vergeet niet jouw mail instellingen aan te passen voordat je op vakantie gaat.

(1) iOS bepaalt bij de keuze SSL automatisch of SSL dan wel TLS gebruikt moet worden.
(2) De standaard mail cliënt van Windows bepaalt net als iOS automatisch of SSL dan wel TLS gebruikt moet worden. Kies voor TLS bij andere mail cliënts zoals Live Mail. (Note: De standaard mail cliënt van Windows 10 lijkt helaas nog een bug te bevatten die dit verhindert.)
Reputatie 6
Hallo @wjb,

Ikzelf gebruik Mac OS X 10.10.5 en in o.a. mijn Apple Mail programma gebruikt ik voor de SMTP-server "smtp.kpnmail.nl":

Wat is het verschil met mail.kpnmail.nl als SMTP-server die je noemt in je topic?
Ik heb een laptop met Windows 8.1
Na alles zoals bovenstaand ingesteld te hebben kan ik nu ook niet meer mail verzenden, terwijl dat eerst wel kon.
Ik krijg als antwoord: serverfout 0x800CCC90, reactie server 421 Cannot connect to SMPT server 145.128.71.201
Protocol POP3
poort 587
beveiliging (SSL) nee
Badge
Ik heb de oplossing...denk ik
Na de Huawei 4g ontvanger geinstalleerd te hebben kon ik wel mail ontvangen maar niet versturen, SMTP server timed out etc.
Ik heb windows 10(yey....) en heb nu de STARTTLS aangezet met een werkend email(waar ik mail door ontvang in dezelfde mozilla) waardoor ik een wachtwoord kon invullen; voilla.
Ik dacht dat SSL/TLS moest aanstaan maar blijkbaar op 4G niet, tip voor KPN dus!
Ik kwam hier via een google-zoektocht naar "omdat de server relaying niet toestaat". Verder leken alle instellingen goed te staan. Uiteindelijk bleek de gebruikersnaam op de KPN-blacklist te staan. Dat kan je hier controleren: https://blacklist.kpnmail.nl/ . Misschien helpt dit iemand. Jasper

Reageer