Beantwoord

Overstap van KPN naar Ziggo met behoud vam KPN mailadres(sen)

  • 20 March 2019
  • 13 reacties
  • 544 keer bekeken

Goedenavond Forumleden,

Voor het eerst op het forum, met gelijk een vraag.
Ik heb altijd gewerkt met KPN als provider en met op de pc geĆ­nstalleerde MS Outlook 2003.
We zijn onlangs overgestapt naar Ziggo.
Om de KPN mailadressen te behouden heb ik mail only van KPN.
Zonder aanpassingen, kan ik wel berichten ontvangen, maar niet versturen.
Daartoe de uitgaande server op "smtp. ziggo. nl" gezet. Geen resultaat.
Telefonisch contact met KPN heeft de oplossing niet gegeven.
Chat met ziggo trouwens ook niet.
Mijn vraag is nu, is dit op te lossen en zo ja, hoe?

Met vriendelijke groet,
Inca1
icon

Beste antwoord door RBxx 21 March 2019, 11:24

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Je moet voor de KPN email adressen de smtp server van KPN blijven gebruiken.
Gebruik poort 587 SSL verbinding en zorg dat er ingelogd moet worden.
Zie: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2019-2016-2013-2010-2007.htm
wjb, hartelijk dank voor het advies.
Het werkt!!

Met vriendelijke groet,
Inca1
Maar te vroeg gejuicht. man, man, wat een spul?

De wijzigingen hebben in zoverre gewerkt, dat de accountstest die ms outlook ingebouwd heeft geen problemen signaleert. Maar zodra ik een bericht naar 'buiten' stuur, komt deze zonder foutmelding in mijn eigen postinvak, maar komt niet aan op eeh 'buiten' adres. Als ik de SSL inschakel komt er wel een foutmelding.

Zijn er nog meer oplossingen? ik heb Hier ook Ć©Ć©n en ander gevonden, maar het gaat niet lukken.

Met vriendelijke groet,
Inca1
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Inca1
In aanvulling op wjb zou je ook nog STARTTL of TLS kunnen proberen. (SSL is voor oudere apparaten)

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Hiermee heb ik recent een andere "verhuizer" van KPN naar Ziggo kunnen helpen.
Bedankt RBxx,

De opties STARTTL en TLS zijn jammer genoeg niet aanwezig in ms outlook 2003. Het lijkt me ook niet haalbaar meeer om hiervoor een latere versie van ms outlook aan te schaffen.

Als ik SSL aanvink, blijft outlook heel lang proberen om het bericht te verzenen (Maar blijft in Postvak uit staan.
Reputatie 7
Badge +21
Ik zie dat je Outlook 2003 al eerder had genoemd, sorry overheen gelezen.
Wellicht toch overwegen een nieuwere versie, ook bij Ziggo krijg je misschien dezelfde problemen.
Er is een alternatief: KPN Webmail Misschien iets voor jou?

Succes verder

P.S.: Ondersteuning voor Office 2003 is beƫindigd op 8 april 2014. Wat dat betekent lees je op dit artikel bij Microsoft: Ondersteuning voor Office 2003 is beƫindigd
Bedankt RBxx, het is jammer dat ik tot nu toe geen bijdrage kan leveren aan dit forum.
Alleen maar vragen stellen gaat gauw vervelen, vooral als je steeds moet antwoorden met 'het doet het niet'.
Ik ben, na jaren te hebben getwijfeld, overgestapt naar ziggo, vanwege de lage snelheid van 11 Mbts bij kpn als download. De twijfel zat altijd in de e-mail. Bij kpn gaat de ms outlook 2003 prima en overweeg om de overstap naar ziggo terug te draaien.
Als je gebruik maakt van een mailbox van een provider en hebt een abonnement op mail-only, wat maakt het dan uit waar je internet op draait?
Reputatie 7
Hallo @Inca1, leuk dat je hier een vraag stelt, welkom. Zoals je hebt gemerkt en RBxx al aangeeft kun je Outlook 2003 helaas niet meer instellen voor uitgaande mail. Microsoft heeft de ondersteuning van Office 2003 beƫindigd, een aantal jaren geleden. Je doet er verstandig aan om je computer de laatste update te geven. Zo krijg je weer automatisch beveiliging- en besturingsupdates binnen, zo werkt je computer veilig en optimaal. Je kunt inderdaad ook mail ontvangen en versturen met KPN Webmail.
Reputatie 7
Badge +21
Voel je niet schuldig, we zijn op het forum om elkaar te helpen.

Toen je nog op het KPN netwerk zat, gebruikte je waarschijnlijk een onbeveiligde verbinding met smtp.kpnmail.nl poort 25 voor uitgaand. Dat werkt alleen rechtstreeks op het KPN netwerk.

Via andere netwerken/providers moet je een beveiligde verbinding gebruiken via SSL.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Inca1 nog wat opmerkingen van mij.

In jouw situatie zou ik gebruik gaan maken van KPN Webmail in plaats van Outlook.
Dan houdt je de snelheid van Ziggo, ik zou zeker niet teruggaan naar KPN hiervoor.

Maar wat anders, hopelijk draait je computer niet op Windows XP. Dat komt uit dezelfde tijd als Office2003 en is ook sinds dezelfde datum niet meer ondersteund door Microsoft.
Pc's waarop Windows XP na 8 april 2014 wordt uitgevoerd, worden niet beschouwd als beveiligd.
Reputatie 7
Hey @Inca1, wat een eer dat je overweegt terug te keren naar KPN! Ik ben het met RBxx eens, de snelheid die we op je adres leveren is niet optimaal. Hiervoor (alleen) is de terugkeer niet waard. Met een snellere verbinding haal je meer uit je telecomdiensten: snellere internetverbinding, stabiliteit, scherper tv-kwaliteit etc. Wat je wel kunt doen, is Fourstack in de gaten houden. Als we in de toekomst (2 maanden planning vooruit) jouw verbinding een upgrade geven zie je het op de site terug. Of ontvang automatisch bericht met de nieuwsbrief van KPN Netwerk NL, de nieuwsbrief informeert je bij werkzaamheden aan het nieuwe netwerk en wat dat betekent voor jouw adres :)
Wederom allen bedankt,

Zojuist heb ik een update voor ms 2003 gedownload (KB907417: Update voor Office 2003).
Ik wil niet te vroeg juichen, maar er zijn mail berichten naar 'buiten' gegaan.
De bovenvermelde instelling kloppen allemaal.
Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,
Inca1
Toch nog even weer reageren.
Na het afsluiten van de computer en opstart de dag erna, was de situatie weer als eerder.
Wel ontvangen, maar niet verzenden.

Daarop een ms outlook 2007 geĆÆnstalleerd en deze blijkt wel TLS te ondersteunen.
Ms Outlook werkt nu al enkele dagen goed.

Reageer