Beantwoord

Overstappen naar Budget met behoud van emailadres

  • 10 November 2021
  • 11 reacties
  • 1060 keer bekeken

Stel dat ik overga naar Budget die werkt met KPN, kan ik mijn emailadres behouden?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 November 2021, 18:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als je opzegt bij KPN kan je kiezen voor email only voor € 7,50 per maand.

En even voor de duidelijkheid: Budget levert over het netwerk van KPN, maar heeft verder niets met KPN provider te maken. Het is een volledig apart bedrijf.

Ik snap wel wat ze bedoeld. De hardware is toch hetzelfde als die van KPN?

Reputatie 7
Badge +24

Een emailadres heeft niets met de hardware te maken.

Een telefoonnummer kun je meenemen naar een andere provider bij overstappen. Een emailadres adres niet. Dat is technisch onmogelijk. Dat emailadres zal altijd bij dezelfde provider blijven staan. En die wil daar dan voor betaald hebben uiteraard. Voor niets gaat de zon op, maar verder gebeurt er niet zo heel veel gratis op deze wereld.

Tussen Solcon en KPN zijn er volgens mij soms wel mogelijkheden om het emailadres onder bepaalde omstandigheden te houden zonder dat het geld kost dacht ik. Maar ik weet ook niet of dat oneindig is. Misschien vervalt dat na een jaar alsnog.

Solcon is een zusje/dochter onderneming van KPN. De kosten om het emailadres in de lucht te houden regelen ze dan onderling. Met een "vreemde" provider doet KPN zoiets niet. 

Stel dat ik overga naar Budget die werkt met KPN, kan ik mijn emailadres behouden?

 

Hallo @GerritKr , nee, die kun je niet meenemen. Wel als je overstapt naar Solcon.

De hardware is toch hetzelfde als die van KPN?

Ja,maar met telfort firmware.Wat ik erg vreemd vind want telfort maakt waarschijnlijk geen nieuwe versies meer omdat het nu kpn is.

Reputatie 7
Badge +24

De hardware is toch hetzelfde als die van KPN?

Ja,maar met telfort firmware.Wat ik erg vreemd vind want telfort maakt waarschijnlijk geen nieuwe versies meer omdat het nu kpn is.

Staat er een Telfort logo in de webinterface? 

Ik denk niet dat de firmware die Telfort gebruikte specifiek door of voor Telfort ontwikkeld was. Maar dat het meer algemene firmware was voor andere providers dan KPN. 

 

Staat er een Telfort logo in de webinterface? 

 

ja

Reputatie 7
Badge +24

 

Staat er een Telfort logo in de webinterface? 

 

ja

Ow. Dat is dan wel heel erg ... budget...

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @GerritKr en welkom hier op het forum!

 

Ik zie dat onze community je vraag al heeft beantwoord en ik hoop dat jij hiermee weet waar je aan toe bent! 

Stel dat ik overga naar Budget die werkt met KPN, kan ik mijn emailadres behouden?

 

Hallo @GerritKr , nee, die kun je niet meenemen. Wel als je overstapt naar Solcon.

Die kun je wel meenemen, of eigenlijk behouden, je kan het e-mail adres voor 7.50 per maand als e-mail only abonnement aanhouden.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @GerritKr , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld!