Beantwoord

Overzetten e-mails van Ziggo naar KPN

  • 19 October 2021
  • 16 reacties
  • 2334 keer bekeken

Hoe kan ik mijn ziggo mailboxen overzetten naar KPN mailboxen?

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid en verplaatst naar het juiste board

 

icon

Beste antwoord door WMG-N 20 October 2021, 05:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Rob Jansen 

Je kunt dit zelf doen maar dan ben je wel eventjes aan het werk. Onderstaande procedure geldt voor accounts die met IMAP werken. Dit werkt ook met POP accounts maar bij POP accounts heb je geen verbinding met internet nodig. Op een desktop of een laptop werkt onderstaande procedure het best.

 

1)) Maak in “MijnKPN” eerst evenveel mailboxen aan als bij Ziggo.

2)) Zorg ervoor dat de KPN mailboxen dezelfde (sub-)mappen hebben als jouw Ziggo mailboxen (denk: KPN webmail).

Voer de volgende stappen uit in jouw emailprogramma :

3)) Maak hetzelfde aantal (nieuwe) KPN accounts aan als bij Ziggo. Zorg ervoor dat alle accounts met IMAP werken en laat elk van deze accounts wijzen naar één van jouw KPN mailboxen.

4)) Voer voor elke map die je bij Ziggo hebt de stappen 4a, 4b en 4c uit:

4a)) Selecteer alle emails en markeer deze emails als “ongelezen”. Dan staat bij elke map het aantal ongelezen emails (= aantal emails in die map)

4b)) Kopiëer (!!!!) alle emails van een Ziggo map naar de juiste KPN map. Het emailprogramma zorgt er voor dat de emails op de KPN emailserver worden gezet.

4c)) Controleer in de KPN webmail of alle emails goed zijn overgekomen. Controleer het aantal ongelezen emails en open een paar emails om te kijken of deze emails goed zijn overgekomen.

Durf je het niet aan om per map alle email in één keer te kopiëren, kopieer dan de emails in groepen van bijv. 5, 10, 50 of 100 stuks. En controleer dan ook telkens of ze goed zijn overgekomen.

Uiteraard zijn e-mail adressen van ziggo (o.a. xxxxx@ziggo.nl) niet mogelijk bij kpn.

Badge

Sorry voor de reactie op dit “oude” draadje. Vanaf morgen (04-01-2023) stap ik over van Ziggo naar KPN Glasvezel. Hierbij wil ik ook graag een KPN e-mailadres gaan gebruiken. Nu maak ik regelmatig back-ups van mijn bestanden die ik vervolgens naar een externe harde schijf kopieer. Ook nu zo gedaan. Dit zijn .pst bestanden (Outlook 2013), ik zou deze graag weer willen gebruiken en op dezelfde manier weer zichtbaar willen hebben zoals ik ook nu heb bij Ziggo. Ik heb bovenstaande eens doorgelezen, maar kom daar niet uit………. moet ik eerst wachten totdat ik een KPN e-mailadres heb of kan ik hier nu al mee aan de slag? In computerdingen ben ik erg slecht, sorry………..😢
Ik hoor het graag.

Groeten Gert1959

 

Reputatie 7
Badge +10

@Gert1959 

Je moet eerst zeker weten dat jouw KPN abonnement actief is. Daarna moet je een aantal KPN mailadressen aanmaken. Als alles goed werkt kun je bovenstaande procedure uitvoeren.

Badge

Hallo Willy22.

Bedankt voor het antwoord, ik wacht morgen af als de monteur is geweest en het abonnement actief is. Hoe kom ik erachter of mijn abonnement actief is? Krijg ik daar een bericht van?

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Gert1959 

Een goede vraag waar ik geen goed antwoord op heb.

Ik neem aan dat je een email krijgt ter bevestiging dat je bij de KPN zit ? Of probeer elke dag om een emailadres aan te maken en als dat lukt ben je bij de KPN ?

Bij de KPN moet je ook eerst jouw emailadres/-account koppelen aan jouw abonnement (mijn KPN).

Kun je bij Ziggo ook email laten doorsturen ? naar bijv. de KPN ? Dan moet je in jouw emailprogramma een regel instellen die email van Ziggo naar een speciale map doorstuurt. Dan weet je ook wie je nog een adreswijziging moet sturen.

Badge

Het laatste kan ik wel bij Ziggo instellen, ze sturen dan een halfjaar de mails door. Morgen vraag ik wel aan de monteur hoe ik de mails van ziggo kan bewaren in outlook 2013. Ik heb nu van mijn gehele mailbox een backups gemaakt. Dit staat nu als .pst bestand op een externe harde schijf. Over het overige wacht ik morgen wel even af en laat als ik zelf meer weet, het weten..…

Alvast dank voor je hulp

 

Reputatie 7
Badge +10

Sorry voor de reactie op dit “oude” draadje. Vanaf morgen (04-01-2023) stap ik over van Ziggo naar KPN Glasvezel. Hierbij wil ik ook graag een KPN e-mailadres gaan gebruiken. Nu maak ik regelmatig back-ups van mijn bestanden die ik vervolgens naar een externe harde schijf kopieer. Ook nu zo gedaan. Dit zijn .pst bestanden (Outlook 2013), ik zou deze graag weer willen gebruiken en op dezelfde manier weer zichtbaar willen hebben zoals ik ook nu heb bij Ziggo. Ik heb bovenstaande eens doorgelezen, maar kom daar niet uit………. moet ik eerst wachten totdat ik een KPN e-mailadres heb of kan ik hier nu al mee aan de slag? In computerdingen ben ik erg slecht, sorry………..😢
Ik hoor het graag.

Groeten Gert1959

 

Misschien weet iemand anders hier het antwoord op ?

Badge

Net contact gehad met een medewerkster van de klantenservice en die kon mij ook geen antwoord geven over hoe een e-mailadres aan te maken. Het schijnt zo te zijn dat het abonnement actief moet zijn, maar ze wist ook niet hoe ik dat kan zien en of dat überhaupt te zien gaat worden. E.e.a. betekent dus dat ik zo af en toe “ergens” moet gaan kijken en gaan proberen of het abonnement actief is…………..vind dit wel een beetje gekke gang van zaken. Het kan maximaal 3 dragen duren na aansluiting door de monteur eer het abonnement volledig actief is. Ik wacht af en probeer zo af en toe wat…………….erg vaag, maar is niet anders blijkbaar

 

Ik ken de procedure ook niet precies.

Ik kreeg één (1) mailbox indertijd en, op papier, de gegevens toegestuurd.

Dat kan je dan gebruiken om een KPN ID te maken.

Vervolgens kun je inloggen op MijnKPN om je abonnement te beheren.

Via een aantal stappen kom je dan bij de link om e-mail boxen te maken. Dat is overigens deze http://email.kpn.com . Je mail online gebruiken, zonder mailprogramma maar in een browser: http://webmail.kpnmail.nl 

Je kan tot maximaal 6 boxen hebben. En elke box kan ook tot 10 aliassen bevatten.

1 box + de aliassen daarin delen de inbox en mappen.

MijnKPN (en aanmaken KPN ID) zie http://inloggen.kpn.com .

Zelf gebruik ik een onafhankelijke maildienst. Wel zo makkelijk om daarmee niet afhankelijk van je provider te zijn.

Badge

Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik heb wel een KPD ID, daarmee kan ik ook inloggen. Ik heb begrepen dat er administratief het e.e.a. achter de schermen moet gedaan worden om het abonnement actief te krijgen. Dat kan maximaal 3 dagen duren. Morgen heb ik 3 dagen internet en tv van KPN. Alles werkt goed, alleen nog een emailadres.

Ik heb ook nog een hotmail en Gmail account, maar die gebruik ik voor allerlei diverse zaken. Voor echt belangrijke zaken gebruik ik (nu nog) een ziggo emailadres....ik wil hier graag een KPN emailadres voor in de plaats. Alleen dat duurt een (hopelijk klein) poosje...... 

 

Ik heb wel een KPD ID, daarmee kan ik ook inloggen.

Euh, lukt het niet om via http://email.kpn.com email adressen (accounts) te maken? Op email.kpn.com log je namelijk in met het KPN ID.

Badge

Helaas kan ik daar geen emailadres maken. Ik moet daar een emailadres bewerken en wat ik ervan heb begrepen krijg ik eerst een KPN adres....dan kan ik verder.....

Staat er niet deze knop bij? 

 

Helaas kan ik daar geen emailadres maken. Ik moet daar een emailadres bewerken en wat ik ervan heb begrepen krijg ik eerst een KPN adres....dan kan ik verder.....

Hallo @Gert1959 KPN geeft géén mailaccounts meer uit sinds enige tijd omdat de meeste klanten al een mailaccount bij derden gebruiken.

Dus je zult zelf een ...@kpnmail.nl account aan moeten maken via http://email.kpn.com 

 

Badge

Je hebt helemaal gelijk. Stom van me om plusje over het hoofd te zien. Nu nog alles in outlook2013 regelen en de mappen overzetten. Met een beetje geluk lukt dat.

Hartstikke bedankt voor de hulp!!!! Wordt zeer gewaardeerd

Groeten Gertie