Beantwoord

Overzetting @hetnet naar @gmail. Hoe te regelen?

• 27 november 2018
  • 3 reacties
  • 1309 keer bekeken

Momenteel gebruik ik een @hetnet emailadres. Nu wil ik deze omzetten naar een @gmail adres en wil ik graag alle oude mail overzetten en mijn nieuwe mail hierop ontvangen. Ik heb echter geen idee hoe ik dit moet doen. Kan ik hierbij geholpen worden?
icon

Beste antwoord door PeterG 27 november 2018, 14:46

Ik neem aan dat je i.i.g. nu een Gmail hebt gemaakt én in gebruik genomen. Dus ook aan 'iedereen' doorgegeven dat ze voortaan je Gmail moeten gebruiken. Dan komt i.i.g. al je nieuwe mail binnen op je nieuwe adres.
Het is niet mogelijk om binnen webmail (zowel bij Gmail als bij hetnet-mail) berichten te migreren. De oudere mails, tot de in gebruik name van Gmail, kun je nog benaderen via webmail van kpn. Je kunt ze dus niet migreren naar Gmail.

Als je een mailprogramma gebruikt (als Thunderbird) dan staan ál je mails a.h.g.i. ook daarin. Met Thunderbird kan je dan ook verder met Gmail (POP instellingen) en blijft je oude en nieuwe mail bij elkaar. Nu nog met Thunderbird (of een ander mailprogramma) dat willen doen is te laat.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Ik neem aan dat je i.i.g. nu een Gmail hebt gemaakt én in gebruik genomen. Dus ook aan 'iedereen' doorgegeven dat ze voortaan je Gmail moeten gebruiken. Dan komt i.i.g. al je nieuwe mail binnen op je nieuwe adres.
Het is niet mogelijk om binnen webmail (zowel bij Gmail als bij hetnet-mail) berichten te migreren. De oudere mails, tot de in gebruik name van Gmail, kun je nog benaderen via webmail van kpn. Je kunt ze dus niet migreren naar Gmail.

Als je een mailprogramma gebruikt (als Thunderbird) dan staan ál je mails a.h.g.i. ook daarin. Met Thunderbird kan je dan ook verder met Gmail (POP instellingen) en blijft je oude en nieuwe mail bij elkaar. Nu nog met Thunderbird (of een ander mailprogramma) dat willen doen is te laat.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Paula, welkom. Om Peter een beetje aan te vullen. Dus zodra je een Gmail e-mailadres hebt aangemaakt, kan je die instellen in jouw e-mailprogramma. Je geeft alle instanties/kennissen/vrienden/familie dat nieuwe e-mailadres door. En dan kan je eventueel alle toekomstige mails van Hetnet laten doorsturen naar de Gmail.

Als er nog meer vragen weet je ons te vinden.
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord Paula dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer