Beantwoord

phishing

• 20 februari 2018
  • 4 reacties
  • 247 keer bekeken

Het is weer bar en boos. Melden schijnt geen enkel resultaat te hebben. Daarom heb ik zelf wat onderzoek gedaan. Veel ellende komt van emailservers die gehost worden door IA Hoster NV in Willemstad te Curacao. Dus NL jurisdictie. Waarom wordt dit door geen enkele fraudebestrijdingorganisatie of -afdeling aangepakt? Heb zojuist zelf via abuse@iahoster.com rechtstreeks aan de bel getrokken. Eens kijken of het wat oplevert.
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 februari 2018, 13:25

Dag Twister. Ik begrijp hoe enorm vervelend dit is. Als ik het zo lees heb je zelf al het nodige gedaan. Je kunt dit soort meldingen uiteraard ook bij ons kwijt, graag zelfs. Mocht je dat nog niet hebben gedaan: hier kun je het doen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Heb zojuist zelf via abuse@iahoster.com rechtstreeks aan de bel getrokken.Dat is ook precies de plek waar je zijn moet. Het abuse team van een provider is er om de eigen abonnees te controleren op frauduleuze handelingen en daar maatregelen tegen te treffen.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Twister. Ik begrijp hoe enorm vervelend dit is. Als ik het zo lees heb je zelf al het nodige gedaan. Je kunt dit soort meldingen uiteraard ook bij ons kwijt, graag zelfs. Mocht je dat nog niet hebben gedaan: hier kun je het doen.
Ik krijg al jaren lang meerdere phishing emails per week afkomstig van die provider. Heel vervelend maar ik negeerde ze altijd gewoon. Vandaag was wel de druppel toen ik in eentje moest aangeven of ik tegen of voor Zwarte Piet ben om een Lego pakket te kunnen winnen...

Dus ik heb alles wat ik kon tracen uit die email zitten tracen en het enige waar je achter kan komen is dat het gehost wordt via IA Hoster.
Heb toen ook maar een email gestuurd naar abuse@iahoster.com.

En we zijn lang niet de enigen. Hier en hier zijn meerdere abuse reports te vinden van deze provider.

@twister Had jij eigenlijk een reactie gekregen van ze? Wat zeiden ze? (Ik moet nog een reactie krijgen op mijn email maar ik ben ongeduldig πŸ˜…)
Beste Inobinky,

Nee, ik heb geen reactie gekregen. Krijg ik eigenlijk bijna nooit. Van geen enkele hoster. Belangrijker is dat je niet meer gespamd wordt, als je je rechtstreeks tot de hoster wendt. Zo ook bij IA Hoster. Kennelijk wordt dan in ieder geval je mailadres uit het adressenbestand gehaald of zo. Ik krijg de laatste tijd helemaal geen spam meer binnen *afkloppen*😉

Reageer