phishing mail

• 5 mei 2015
  • 6 reacties
  • 468 keer bekeken

Vanmorgen deze mail ontvangen:

------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer ,

Naar aanleiding van uw contact met onze KlantenService passen wij binnenkort de snelheid van uw verbinding aan.Het aanpassen van de snelheid zorgt in sommige gevallen voor een onderbreking. Het is daardoor mogelijk dat uw verbinding wegvalt op een aantal dagen voor   20 mei 2015 . Dit duurt maximaal 5 minuten en de verbinding wordt vanzelf weer hersteld. U hoeft hier niets voor te doen.Hebt u nog vragen?
Op kpn.com/klantenservice helpen wij u graag verder. Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.

Met vriendelijke groet,Bob Mols
Directeur Klantenservice

6 reacties

Reputatie 7
Met die mail lijkt op het eerste gezicht niets mis te zijn.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag hcwwch,

Excuses voor de onduidelijke mail!

Er loopt op dit moment wel degelijk een opdracht om jouw verbinding van ADSL naar VDSL te migreren. De omzetting zal op 20 mei volledig afgerond worden. In vrijwel alle gevallen pakt het modem de nieuwe VDSL drager zelf op. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, adviseer ik je je Experiabox volgens de instructies op deze pagina terug naar fabrieksinstellingen te zetten.

Als je op dit moment nog vragen hebt, hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Tja, KPN is nu eenmaal niet zo duidelijk in haar communicatie.

Waarschijnlijk staat er een upgrade van jouw Internet lijn van ADSL naar VDSL gepland en sturen ze je een mail om je daarvan op de hoogte te stellen, alleen met de verkeerde oorsprong. (Klantcontact.)

Er staat in die mail ook niet dat jouw Internet verbinding voor enkele dagen uit de lucht gehaald wordt, maar dat er gedurende een paar dagen korte onderbrekingen kunnen plaatsvinden.

Raadpleeg anders deze site nog even, misschien biedt die upgrade voor jou nieuwe mogelijkheden. 

Toch niet hoor: ik heb recent geen contact gehd met KPN over mijn verbinding. Ook zal KPN geen verbinding voor onderhoud enkel dagen uit de lucht halen.

Op die site staat een geplande upgrade voor Nov 2015 dus niet voor deze maand.

Beste Koen,

Deze upgrade is gisteren, 20-05-2015, om 9:05 uur gestart en helaas niet meteen geslaagd. Pas vandaag in de loop van de middag was ik weer online. De details van deze upgrade zijn bij mij op te vragen.

M.vr.gr. Bert

Reageer