Vraag

Phishingmails verdwijnen voor mijn ogen: hoe kan dit?

  • 17 January 2022
  • 10 reacties
  • 84 keer bekeken

Vandaag voor de vierde keer vind ik phishing mails in mijn inbox, die verdwijnen bij verplaatsen naar de map ongewenste reclame. Eerste keer: na verplaatsen e-mail weg, ook niet in andere map. Tweede keer idem. Derde keer twee e-mails verplaatst, ik zie de map een keer ‘knipperen’, klik erop, geen e-mails meer. Vandaag weer twee phishing mails, beter gekeken: uit Rusland, .ru. Na verplaatsen naar ongewenste reclame nog maar een e-mail zichtbaar. Ik drink even koffie om me te beraden op wat te doen, kom terug, is de map ongewenste reclame weer leeg. Voor de zekerheid laat ik mijn software de map toch nog legen, maar ik zie niets gebeuren. Gaan die e-mails ondergronds, gaan ze een eigen leven leiden, of worden ze op afstand alsnog door KPN uit mijn mailbox verwijderd?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Joanne7 welk mailprogramma gebruik je waarbij je dat ondervindt?

 

Hallo Jan, al jaren Safari. Kwam eerder nooit voor. 

Hallo @Joanne7 en als je in de KPN Webmail kijkt, zie je dan ook iets vreemds?

 

Reputatie 7
Badge +10

@Joanne7

Heb je misschien recentelijk een nieuwe update voor Safari gekregen ? Kun je bij Safari instellen wat er gebeurt als je email naar de map “ongewenste reclame/email” verplaatst ? Bijv. een optie “email direct verwijderen van server” o.i.d. ? Deze optie zou door de nieuwe update veranderd kunnen zijn.

Is de map “ongewenste email” hetzelfde als de KPN spammap (zichtbaar in de KPN webmail) ? In mijn emailprogramma zie ik nl. 2 mappen t.w. “ongewenste email” en de (KPN) spammap.

@JanD heeft een goede suggestie; kijk eens wat je ziet in KPN webmail.

Hallo Jan, misschien mag ik straks op webmail, ik heb nu wachttijd. 

Het programma heet Mail en is van Apple iOS. KPN laat me nog niet inloggen, hopelijk later. Bij de opties van Mail zijn inderdaad de instellingen aangepast. Bij de vraag of ik de ongewenste mail naar de map ongewenste reclame wil verplaatsen, blijft de popup hangen, er gebeurt niks meer als ik op de groene knop Verplaats druk. Ernaast klikken of Esc laat de popup ook niet verdwijnen. Mensenkinderen, pff. Blij dat jullie er zijn. Ik moet werken vanavond, en ga er z.s.m. mee verder. DANK!

De regel in Mail is aangepast. De meeste spam-mails kwamen ‘gewoon’ in de ongewenste-reclamebak terecht. Bij KPN Webmail mag ik er nog niet in.

Instellingen aangepast, situatie niet verbeterd. De meeste ongewenste e-mails in de inbox kan ik verplaatsen naar de ongewenste reclame-box. Inloggen op webmail kan niet, na 7x wachtwoord wijzigen (en opslaan) en een uur wachten nog altijd geen toegang. De chatbot verbindt me niet door maar houdt me in een zinloze loop.
Hoe kan het dat e-mails, ook gisteravond weer, wel in mijn inbox komen, maar bij verplaatsen totaal verdwijnen? Ze eindigen op .com of .ru  Heeft iemand nog een idee?

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen op webmail kan niet, na 7x wachtwoord wijzigen (en opslaan) en een uur wachten nog altijd geen toegang. 

Welk wachtwoord heeft u gewijzigd? U zou het hier moeten doen, dat zou gewoon moeten werken:

http://email.kpn.com

Ja Nick83, daar heb ik al 7x mijn wachtwoord gewijzigd, en de mededeling gekregen dat het binnen een uur zou gaan werken. Helaas niet dus. Ik laat Sleutelhanger direct het wachtwoord opslaan, schrijf het ook op om het alsnog te kunnen checken, maar helaas werkt het niet. KPN bot vraagt of ik naar een medewerker wil, maar doet het vervolgens steeds niet.