Beantwoord

Pishing mail, wat te doen?

  • 8 November 2019
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Beste KPN,

Vandaag een mail uit uw naam ontvangen met als onderwerp “Mijn cadeau voor jou”.

Volgens uw site https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm is dit een pishing mail.  

Nu vraag ik mij af of ik gevaar loop dat mijn iphone/ipad is besmet met een virus. Ik heb alleen de afbeelding geladen. Toen kwam de afbeelding met de eieren tevoorschijn. Vervolgens heb ik niets meer gedaan, omdat ik toen argwaan kreeg (in eerste instantie niet, omdat u bijna elk jaar een cadeautje uitdeelt aan klanten).

Daarna heb ik op uw site (bovenstaande link) gekeken of ik mogelijk wat moet doen. Ik leid daaruit af, dat ik niets hoef te doen, nu ik alleen een afbeelding heb geladen en het niet gaat om een windows-computer, maar om een iphone/ipad. Klopt dit of moet ik toch actie ondernemen?

Een KPN-gebruiker

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 8 November 2019, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7

Je hoeft je geen zorgen te maken dat een virus jouw apparaat besmet heeft.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @KPNgebruiker, goed dat je hier zo scherp op bent! Je hoeft, zoals wjb aangeeft, je hier inderdaad geen zorgen over te maken.