Beantwoord

Planet website beheren?

  • 10 June 2020
  • 24 reacties
  • 443 keer bekeken

Onder mijn abonement bij Planet heb ik een website gemaakt, die ik een nieuw level wil inblazen, maar ik kan er niet bij. Ik zoek contact met een moderator die mij verder kan helpen. Dank.

icon

Beste antwoord door Nadia 24 June 2020, 09:29

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat euhm... lukt er niet? Wachtwoord verkeerd? 

 

Reputatie 7

Hey @PaSal, welkom op het KPN forum. Heb je Nick zijn reactie nog gelezen? We horen graag wat er precies misgaat :) 

Sorry voor de late reactie.

In de eerste plaats krij ik dit te zien:

Ook al klik op OK, kom ik niet verder en zie ik geen bestanden.

 

Reputatie 7

Hey @PaSal, Het adres van je Homepage is http://home.kpn.nl/gebruikersnaam. Je kan door middel van een ftp-programma toegang krijgen tot deze ftp-server. Hier voer je het ftp-serveradres (ftp://home.kpn.nl poort 21) in, in combinatie met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is hetzelfde als je gebruikersnaam en wachtwoord van het e-mail adres. Zo te zien accepteert ftp geen beveiligde TLS verbinding, als je die uitschakelt wat gebeurt er dan?

Sorry voor de late reactie.

In de eerste plaats krij ik dit te zien:

Ook al klik op OK, kom ik niet verder en zie ik geen bestanden.

 

De Planet FTP server ondersteunt geen versleutelde verbinding middels TLS. Je moet versleuteling dus uitzetten;

Dus ‘Always allow insecure plain FTP for this server’ aanvinken, dan moet wel succesvol kunnen inloggen en je bestanden kunnen zien en iets kunnen uploaden/downloaden.

Dank voor je antwoord, maar dit heeft niet geholpen.

Ik krijg steeds de volgende foutmelding, Ook als ik de Site Manager aanpas voor FTP zonder encryption. Wat kan ik nog meer proberen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Probeer eens om in te loggen op de webmail met zelfde gebruikersnaam en wachtwoord. 

Reputatie 7

Is het gelukt om in te loggen op de Webmail, @PaSal ? :)

Reputatie 7

Hey @PaSal, vermoedelijk is je gebruikersnaam en/of wachtwoord niet correct van je mail en website account. Heb je deze al gecontroleerd? We horen graag van je :) 

Hi Nadia,

Ik heb de originele inloggegevens gebruikt die ik indertijd per brief heb ontvangen. Ik heb het vele malen geprobeerd, dus ik denk niet dat ik een typefout maakte. Hoe kom ik aan nieuwe inloggegevens, die ik waarschijnlijk nodig heb. Dank.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Nadia,

Ik heb de originele inloggegevens gebruikt die ik indertijd per brief heb ontvangen. Ik heb het vele malen geprobeerd, dus ik denk niet dat ik een typefout maakte. Hoe kom ik aan nieuwe inloggegevens, die ik waarschijnlijk nodig heb. Dank.

U kunt ook niet inloggen op de webmail?

Reputatie 7

Hey @PaSal, de gegevens in de brief zijn mogelijk al eens gewijzigd of verlopen. Goede vraag van Nick, wil je eens op Webmail proberen in te loggen? Als dat niet lukt, kun je een nieuw wachtwoord aanmaken:

 

Hi Nadia, de inloggegevens van de webmail werken niet voor de website. Wat nu? Wie zou ik er bij KPN over kunnen bellen?

Reputatie 7

Heb je al geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te maken, @PaSal ?

 

Mijn wachtwoord werkt voor de webmail. Dus dit lijkt me weinig zinvol.

Reputatie 7

Ok, dat had ik (nog) niet begrepen dat de inloggegevens wel werken voor Webmail. Zou jij je gebruikersnaam (mailadres) voor je planetsite in je forumprofiel willen invullen? Dan kijk ik het voor je na :) 

Ik zie geen veld voor email, dus heb ik het onder persoonlijke opmerkingen gezet. Ik hoop dat het zo werkt. Bedankt voor je inzet!

 

Reputatie 7
Badge +24

Mijn wachtwoord werkt voor de webmail. Dus dit lijkt me weinig zinvol.

Dank voor je antwoord, maar dit heeft niet geholpen.

Ik krijg steeds de volgende foutmelding, Ook als ik de Site Manager aanpas voor FTP zonder encryption. Wat kan ik nog meer proberen?

 

Gebruikt u als username wel uw volledige email adres? Niet alleen wat er voor het @ staat?

Reputatie 7

Hey @PaSal, heb je Nick zijn reactie ook gelezen? Is het inmiddels gelukt? :) 

Reputatie 7

Hey @PaSal, is alles gelukt? We hebben nog geen reactie van je ontvangen? 

Hallo,

 

Niet om het topic te hijacken (mocht dit toch zo worden gezien, dan maak ik wel een nieuw onderwerp aan).

 

Aangezien OP niet lijkt te reageren zou ik graag willen inhaken op het onderwerp.

 

Ik zou graag weten waarom de FTP server géén versleutelde (TLS) verbinding ondersteund?

 

Iedere verbinding(spoging) met deze server verzend het wachtwoord namelijk als platte (leesbare) tekst over het internet. Dit lijkt mij niet echt (verst/h)andig met mogelijke MITM aanvallen in het achterhoofd?

 

Is er (n)ooit overwogen FTPS ondersteuning te activeren/implementeren of is dit infrastructuur en/of prijs technisch gezien niet mogelijk? Ik maak me er best wel zorgen over, KPN is immers niet zomaar een bedrijf, laat staan een klein bedrijf.

 

Ik stel best wel hoge verwachtingen als het om veiligheid (op het internet) gaat, hopelijk ziet KPN dit nét zo.

 

Mvg,

WeetGeenNaam (ook al heb ik er één)

Reputatie 7
Badge +24

Onversleutelde FTP is bij heel veel webhostingbedrijven ook nog steeds gewoon de norm, dus dat KPN dat hier ook nog steeds zo doet is niet zo vreemd.

Zeker niet gezien het een dienst is die alleen nog geleverd word aan klanten met een ouder abonnement. Nieuwe klanten hebben heel geen toegang tot deze dienst. Ook bestaande klanten die verlengen naar het nieuwste abonnement hebben vanaf dan geen toegang meer. Het is een uitlopende dienst die op den duur helemaal zal verdwijnen.

@WeetGeenNaam Je kan i.i.g. de data zelf eerst versleutelen alvorens iets over een potentieel onbetrouwbare verbinding te sturen. Nog steeds kunnen je FTP logingegevens dan worden getapt en b.v. je webruimte worden gegijzeld dan wel volgestouwd met wat voor data dan ook.

Dataruimte bieden is in mijn ogen geen kerntaak van een ISP, dus ga er maar vanuit dat KPN hier niks meer aan doet en deze business overlaat aan webhostingbedrijven, waarvan de goede en betrouwbare goed kunnen overleven. Het niet meer verder vebeteren van webspace kan ook simpelweg behoren bij een sterfhuisconstructie om er zonder al te veel communicatie van af te komen.

In EU/NL gelden de nodige privacy wetten, maar in b.v. USA kan het gewoon opzet zijn om geen secure FTP etc te hebben, dan kan men namelijk nog makkelijker, ook op afstand, door je data struinen en kijken of daar nog wat aan (bij) te verdienen is.

Beste @Nick83 en @tmoesel Bedankt voor de antwoorden! Ik weet nu in ieder geval wat mij te wachten/doen staat. Hopelijk informeert KPN t.z.t. wel hun abonnees wanneer ze de bestanden kunnen verliezen ;-)

Reageer