Beantwoord

Plotseling email binnenhalen duurt lang

  • 19 februari 2018
  • 4 reacties
  • 827 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds kort duurt het erg lang na opstarten outlook voordat de nieuwe email berichten binnengehaald worden. Ook op send/receive drukken helpt niet.
Wat kan hier het probleem zijn?
icon

Beste antwoord door Joran 22 februari 2018, 12:29

Ik heb geen directe oplossing, dit lijkt een probleem in Outlook. Wel zijn er veel vergelijkbare meldingen, specifiek na een update van Windows eind vorig jaar. Zie bijvoorbeeld:
- Outlook 2016 very slow to receive emails
- Outlook 2016 slow sending and receiving

De concrete stappen zijn:
  • Test of de optie "Map bijwerken" wel werkt (in het tabblad Verzenden/Ontvangen)
  • Test of het in de Safe mode van Outlook ook gebeurt. Druk op de Windowstoets+R en type in Outlook.exe /safe
  • Zet de optie "E-mail die offline moet blijven" op Alles (zie stap 4 op onze hulppagina)
  • Voer Outlooks reparatieprogramma uit.

Het reparatieprogramma staat in een van deze mappen:
32-bit Windows C:\Program Files\Microsoft Office\Office16
64-bit Windows C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16
Het bestand heet scanpst.exe

Als het nog niet lukt kun je ook contact opnemen met Microsoft: Contact opnemen
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi FC-AVE, dit komt me niet bekend voor eigenlijk. Welke versie van Outlook gebruik je?
Reputatie 1
Ik Outlook 2016, probleem is pas recentelijk
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb geen directe oplossing, dit lijkt een probleem in Outlook. Wel zijn er veel vergelijkbare meldingen, specifiek na een update van Windows eind vorig jaar. Zie bijvoorbeeld:
- Outlook 2016 very slow to receive emails
- Outlook 2016 slow sending and receiving

De concrete stappen zijn:
  • Test of de optie "Map bijwerken" wel werkt (in het tabblad Verzenden/Ontvangen)
  • Test of het in de Safe mode van Outlook ook gebeurt. Druk op de Windowstoets+R en type in Outlook.exe /safe
  • Zet de optie "E-mail die offline moet blijven" op Alles (zie stap 4 op onze hulppagina)
  • Voer Outlooks reparatieprogramma uit.

Het reparatieprogramma staat in een van deze mappen:
32-bit Windows C:\Program Files\Microsoft Office\Office16
64-bit Windows C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16
Het bestand heet scanpst.exe

Als het nog niet lukt kun je ook contact opnemen met Microsoft: Contact opnemen
Reputatie 1
OK. Voldoende handvatten. Bedankt

Reageer