Beantwoord

Postvak IN is leeg in webserver

  • 4 december 2017
  • 3 reacties
  • 428 keer bekeken

Als ik inlog via https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp op mijn emailadres g******@freeler.nl

dan krijg het scherm te zien als in de bijlage: Het Postvak IN is LEEG. Als ik echter inlog mbv

Mozilla Thunderbird of Aquamail dan krijg ik WEL de post te zien in Postvak IN.

Wat is er aan de hand met de webmail server ?



*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Burhan 6 december 2017, 17:39

Hoi Buske,

Het lijkt er dan op dat de mails van de server zijn verwijderd, maar nog lokaal opgeslagen zijn op je computer door je mailprogramma's. Via de webmail kijk je namelijk rechtstreeks op de server.

Heb jij je e-mail via POP of IMAP ingesteld? Ik vermoed dat dit via POP is ingesteld. Berichten die dan opgehaald worden door je mailprogramma, worden van de server verwijderd. Als jij 'kopie achterlaten op de server' hebt ingeschakeld, dan zou dit echter niet mogen gebeuren.

Ik wil je daarom vragen om op beide mailprogramma's de instellingen te controleren. Wanneer dit op één programma niet goed is ingesteld, dan kan dit er dus alsnog voor zorgen dat de berichten op de server verdwijnen. Wellicht is IMAP dan een betere optie. Zo blijven je mails op de server en de mails op je computer gelijk aan elkaar.

Hier vind je een handig stappenplan om je mail correct in te stellen: http://k.pn/w4yEDV

Ik hoor graag van je of het straks weer werkt zoals je wilt.
Bekijk origineel

3 reacties

PS in Thunderbird is de optie "berichten op de server laten" aangevinkt
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Buske,

Het lijkt er dan op dat de mails van de server zijn verwijderd, maar nog lokaal opgeslagen zijn op je computer door je mailprogramma's. Via de webmail kijk je namelijk rechtstreeks op de server.

Heb jij je e-mail via POP of IMAP ingesteld? Ik vermoed dat dit via POP is ingesteld. Berichten die dan opgehaald worden door je mailprogramma, worden van de server verwijderd. Als jij 'kopie achterlaten op de server' hebt ingeschakeld, dan zou dit echter niet mogen gebeuren.

Ik wil je daarom vragen om op beide mailprogramma's de instellingen te controleren. Wanneer dit op één programma niet goed is ingesteld, dan kan dit er dus alsnog voor zorgen dat de berichten op de server verdwijnen. Wellicht is IMAP dan een betere optie. Zo blijven je mails op de server en de mails op je computer gelijk aan elkaar.

Hier vind je een handig stappenplan om je mail correct in te stellen: http://k.pn/w4yEDV

Ik hoor graag van je of het straks weer werkt zoals je wilt.
Diep in de instellingen van de aquamail app stond inderdaad verwijderen van server aangevinkt.
Alles werkt nu weer goed.
Bedankt !

Reageer