Vraag

Postvak IN loopt niet vol. Berichten komen wel binnen bij @planet.nl mailadres

  • 15 November 2019
  • 5 reacties
  • 325 keer bekeken

Sinds ong. 20 oktober komen er op een account geen email berichten binnen bij Postvak IN. Wel komen de IN-berichten op de accountnaam …….@planet.nl. Hier zit geen teller op en ik kan hier ook geen berichtregels op toepassen. Het lijkt me oneigenlijk dat de berichten hier binnenkomen

Bij een ander planet adres gaat alles wel goed en komen alle IN berichten binnen in het Postvak IN. 

Het enige dat ik gedaan heb is dat ik rond 20 oktober een iphone heb ingesteld om de email te ontvangen. Dat ging goed in het begin maar daarna werkte het niet meer. Ik kan dit niet reproduceren omdat het niet mijn iphone betrof en ik heb geen foutmeldingen kunnen inzien.

 Ik werk met outlook 2016.

 

Heeft iemand tips?

Dank alvast


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Rick B Welkom op het forum. Zou het zo kunnen zijn dat je op je iPhone de pop3 instellingen hebt gebruikt om je mail in te stellen? Want dan klopt het inderdaad dat je mail nog maar op 1 apparaat binnenkomt. Wat je zou kunnen doen is een back-up maken van de bestaande e-mails. En vervolgens beide apparaten kunnen instellen op de IMAP mailserver, hoe je dit doet vind je hier onder het kopje overzicht mailserver instellingen. Dan kun je je mail op meerdere apparaten lezen. Vergeet dus niet om een back-up te maken, anders zou je e-mails kunnen kwijtraken. 

Zou je kunnen laten weten of dit gelukt is? 

Dank je Rutger

Ik weet dat ik een keer over moet naar IMAP.  Ik heb een fors email bestand met veel submappen. Gaat de indeling/mappenstructuur ook over?

Toch vraag ik me af of dit de oplossing is. Zoals gezegd heb ik met een ander planet account geen problemen terwijl ook dit account op zowel een PC als een Iphone geïnstalleerd is. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rick B Op het moment dat je een volledige back-up van je mailbestanden maakt dan zou de mappenstructuur inderdaad ook over moeten gaan op het moment dat je deze weer importeert. 

Het zou kunnen dat de andere planet account ingesteld is op IMAP, of dat er bij het instellen van dit e-mailadres wel POP3 is gebruikt maar er gekozen is voor het opslaan van een kopie van de e-mail op de e-mailserver. Dan kan e-mail wel opgehaald worden op meerdere apparaten. 

Ok dank voor zo ver

Ik heb gezocht op Engelstalige websites en het antwoord gevonden; Een dergelijke probleem moet voortkomen uit regels/filters. Ik heb dus de regels (een flink aantal) doorgenomen en er is kennelijk een regel ontstaan (hoe ?) die de INBOX mail van betreffend account automatisch op het …...@planet.nl zette.

ik heb die regel verwijderd en alles is weer zoals het oude.

Dit laat niet onverlet dat ik een keer moet overstappen naar IMAP

Reputatie 7
Badge +15

@Rick B Goed om te horen dat het gelukt is om het probleem op te lossen. Aan filters had ik zelf nog niet direct gedacht. En inderdaad, overgaan naar IMAP is wel het handigst, aangezien mensen tegenwoordig op meerdere apparaten hun mail willen lezen.