Beantwoord

Postvak plotseling leeg

• 4 maart 2016
  • 6 reacties
  • 803 keer bekeken

Hallo, ook ik heb sinds vorige week woensdag problemen met het binnenhalen van de email op mijn apparaten, terwijl er geen instellingen veranderd zijn.

Op mijn laptop haal ik de email binnen via pop3 (waardoor ik ze gelukkig nog wel heb), op de andere apparaten via IMAP. Dat ging goed tot vorige week woensdag 24 februari2016.

Zodra de kpn-emails zijn opgehaald via de laptop (POP3), zijn deze niet meer beschikbaar via webmail en IMAP (op de andere apparaten). Emails komen ook dubbel binnen op de laptop. (ook door een andere gebruiker gemeld op het forum). Met de email van andere providers (o.a. gmail..) heb ik dit niet.

Eerst dacht ik dat ik de emails per ongeluk verwijderd had via mijn telefoon, maar het gebeurt nu steeds weer. Doordat ik nu meerdere foutmeldingen op dit forum zie, krijg ik het vermoeden dat er iets anders aan de hand is.

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door WAVL 6 maart 2016, 16:09

Koen schreef op 5 mar '16 om 18:09u
Dag WAVL, wat lastig dat jij dit probleem ook ervaart! Ik lees de laatste tijd verschillende soorten mailproblemen in combinatie met Outlook 2016. Is er woensdag 24 februari 2016 misschien een update van Outlook geïnstalleerd op je systeem? Heb je mogelijkheid om een tijdje Outlook niet te gebruiken, of eventueel tijdelijk terug te gaan naar Outlook 2013 of 2010 bijvoorbeeld? Dit om met zekerheid Outlook 2016 als oorzaak van het probleem aan te kunnen wijzen.

Het lijkt nu gelukkig weer goed te gaan. Dit probleem had ik alleen met mijn Planet-mailadres.

Met mijn Gmailadres en Vevida-mailadressen had ik dit probleem niet. Deze stonden op dezelfde manier ingesteld in Outlook.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dat is omdat je IMAP en POP tegelijk gebruikt.
RobinFlikkema schreef op 4 mar '16 om 15:15u
Dat is omdat je IMAP en POP tegelijk gebruikt. 
Tot vorige week heeft dit altijd goed gewerkt. In mijn outlookinstellingen heb ik de optie "Kopie op de server laten staan" aangevinkt.

Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Maar zijn ze helemaal nergens in webmail terug te vinden? Want dat zou er op duidden dat dat vinkje z'n werk niet goed doet.
Reputatie 7
Badge +21
Dag WAVL, wat lastig dat jij dit probleem ook ervaart! Ik lees de laatste tijd verschillende soorten mailproblemen in combinatie met Outlook 2016. Is er woensdag 24 februari 2016 misschien een update van Outlook geïnstalleerd op je systeem? Heb je mogelijkheid om een tijdje Outlook niet te gebruiken, of eventueel tijdelijk terug te gaan naar Outlook 2013 of 2010 bijvoorbeeld? Dit om met zekerheid Outlook 2016 als oorzaak van het probleem aan te kunnen wijzen.

Koen schreef op 5 mar '16 om 18:09u

Het lijkt nu gelukkig weer goed te gaan. Dit probleem had ik alleen met mijn Planet-mailadres.

Met mijn Gmailadres en Vevida-mailadressen had ik dit probleem niet. Deze stonden op dezelfde manier ingesteld in Outlook.

Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te lezen dat het nu weer goed lijkt te gaan WAVL! Als er in de toekomst iets is weet je ons te vinden.

Reageer