Beantwoord

Primair emailadres sluiten

  • 13 March 2019
  • 9 reacties
  • 179 keer bekeken

Ik begrijp dat mijn primaire emailadres ******@kpnplanet.nl, in microsoft outlook opgebracht als pop3 niet aan kan passen bij MIJN KPN naar ******@kpnmail.nl, inmiddels wel opgebracht in microsoft outlook als IMAP account zodat ik het kpnplanet.nl emailaccount kan verwijderen. Ik heb een test gedaan met een mail versturen vanuit microsoft outlook met mijn nieuwe kpnmail.nl en dat resulteerde ook in een reply naar kpnmail.nl. Is er wel een mogelijkheid om mijn kpnplanet.nl mailaccount "dicht" te gooien zodat (ik heb ook geen routerecord nodig) daar geen mail meer op ontvang?
icon

Beste antwoord door motormuisje 26 April 2019, 10:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @motormuisje . Welkom op het forum!
Ik begrijp het nog niet helemaal. Wil je een e-mail adres verwijderen? Zo lang dat niet het hoofdaccount van je abonnement is, moet dat kunnen. Dat kun je zelf in mijn kpn.
Wellicht begrijp ik het verkeerd. Kun je in dat geval nader toelichten wat er aan de hand is?
Zou je tevens je profiel kunnen updaten en mij een seintje geven? (onderin je profiel kun je ook privé informatie zetten, die je liever niet publiekelijk deelt - zoals de e-mail adressen waar het over gaat )
Simpelweg een autoreply in de webmail zetten en er niet meer naar omkijken is misschien ook een oplossing?
Hoi Erwin, het kpnplanet.nl profiel is mijn hoofdaccount, en spittend door het forum geen optie om dat te verwijderen. Ik gebruik nu binnen microsoft outlook kpnmail.nl maar laat nog steeds de rommel van kpnplanet.nl zien. Vandaar mijn vraag of ik *****@kpnplanet.nl "dicht" kan zetten zodat ik geen mail meer ontvang die naar mijn hoofdaccount *****@kpnplanet.nl wordt gestuurd.
Zo te zien heb jij een @kpnmail account en daaronder hangt jouw @kpnplanet adres ( als alias. )
Een alias zou je zelf moeten kunnen verwijderen. Log hier in met je mijn kpn gegevens: https://email.kpn.com/

Vervolgens zoek je het e-mail adres op en zie je @kpnplanet staan met een prullenbakje er achter. Klik, en hij zou weg moeten zijn.
Pas op: Het adres is dan ook permanent verdwenen!
Mijn kpnplanet.nl account wordt als primair aangegeven zonder prullenbak (ook geen alias) en is ooit het account geweest met aanvragen abonnement. Het beheren van mijn accounts is overigens alleen mogelijk onder Mijn KPN ID waar ik deze info vandaan heb gehaald. Met het openen van webmail middels account kpnmail laat het in de rechterbovenhoek, naast "uitloggen instellingen", mijn kpnplanet.nl account zien.
Volgens mij heb ik maar 2 opties, huidige kpnplanet.nl, indien mogelijk dicht zetten, of mijn huidige abonnement op laten heffen en opnieuw aanmaken onder ****@kpnmail.nl.
Leuk je even gesproken te hebben. Ik heb zojuist een ticket aangemaakt met de vraag of we die kpnmail.nl kunnen onderbrengen onder een andere mailbox. Dan zou het probleem opgelost zijn. Ik laat je uiteraard direct weten als dit binnen de mogelijkheden valt!
Zojuist even gekeken en de oplospartij die ik had aangestuurd kan dit helaas niet. Ze gaven me wel een alternatief. En die heb ik zojuist gemaild. Ik houd je op de hoogte!
Hoi @motormuisje . Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Erwin, nogmaals bedankt voor je aanhoudendheid. Hierbij een kort resumé:
Mijn primaire account van @kpnplanet.nl opruimen blijkt geen optie.
Al mijn producten gekoppeld aan KPN compleet blijken te hangen onder mijn @kpnplanet.nl "mailadres"
Na restoren van mijn account door KPN, waarvoor mijn dank, is alles weer terug bij af
Advies en optie die overblijft is inloggen via webmail met mijn @kpnmail.nl account en via instellingen, email een filter aangebracht met alles gezonden "Aan xxxxxx@kpnplanet.nl" verwijderen.
Het sluit wel niet echt mijn @kpnplanet.nl account af maar ik zie daar niets meer van onder mijn @kpnmail.nl account. Ik had liever gezien dat de melding naar verzonden partij werd gestuurd dat mijn @kpnplanet.nl niet meer bestaat. Ik kan met deze oplossing ook leven.

gr motormuisje
Het was een heel avontuur, @motormuisje . Ik heb er zelf ook een hoop van geleerd. :-)
Dank voor je laatste update en ik ben blij dat je met de alternatieve oplossing kunt leven