Beantwoord

Probleem met E-mail

  • 10 December 2019
  • 5 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik krijg iedere keer de bovenstaande melding. Ik bevestig het iedere keer, maar na enige tijd komt deze melding weer.

wat kan ik hier tegen doen?

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

icon

Beste antwoord door Nick83 13 December 2019, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Marcel2703, welkom op het forum!

Als je jouw emailaccount instelt op een bepaald apparaat, zal daar ná de eerste aanmelding vanuit KPN nooit een 2e keer om je wachtwoord worden gevraagd. Het opnieuw in moeten loggen, komt dus niet bij ons vandaan:wink:

Wat me opvalt, is dat je gebruik maakt van de POP3 server (pop.kpnmail.nl). Dat hoort prima te werken, maar ik wil wel even vertellen dat we tegenwoordig een nieuwere server gebruiken. Deze IMAP server heeft een aantal voordelen ten opzichte van de POP3 server. Het kan dus helemaal geen kwaad om de stappen op deze pagina te volgen en de mailaccount opnieuw in te stellen met de IMAP server. Doordat je de account opnieuw instelt, zou het ook direct zo kunnen zijn dat deze nare melding verleden tijd is!

bedankt voor je reactie. Als ik de mailbox omzet van POP3 naar IMAP gaat dit ten koste van emails die ik reeds heb staan in de mailbox(via outlook).

 

Reputatie 7
Badge +24

bedankt voor je reactie. Als ik de mailbox omzet van POP3 naar IMAP gaat dit ten koste van emails die ik reeds heb staan in de mailbox(via outlook).

 

Omzetten kan niet. Je moet het account verwijderen en opnieuw als IMAP account toevoegen. En ja, daarbij zou je dus al je mail verwijderen. In principe. Is namelijk afhankelijk van de instellingen. Zoek in Outlook bij de instellingen van uw pop account naar iets dat lijkt op het volgende: 

Als bij u alle 3 de vinkjes weg zijn, dan staat er dus niets op de server. Alle mail staat alleen op op uw pc. Verwijderen van uw pop account in Outlook zou dus betekenen dat alle mail definitief weg is.

In dit geval kunt u het beste het eerste vakje aanvinken. Voortaan word mail dan niet meer verwijderd. Wat je vervolgens kunt doen is eerst hetzelfde email adres als een 2de account toe te voegen in Outlook. Daarbij kies je dan voor IMAP. Vervolgens kun je proberen om de e-mails uit je oude pop account te verplaatsen naar het nieuwe IMAP account. Begin met een paar onbelangrijke mails. Log in op de webmail en houd goed in de gaten wat daar gebeurt. E-mails die je in Outlook naar je IMAP account verplaatst, zouden vervolgens ook op webmail moeten verschijnen. Let goed op of dat ook daadwerkelijk gebeurd. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Marcel2703, hoe is het nu gesteld met de mail? Ben je een stapje verder gekomen met de uitleg van @Nick83?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!