Beantwoord

Problemen e-mail na migratie XS4ALL

  • 6 June 2022
  • 13 reacties
  • 145 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Nadat eerst ik niet langer mymail kon blijven gebruiken als cliënt(vanwege blacklisten mail.ru servers), krijg ik nu dagelijks spam. Vooral McAfee achtige waarschuwingsberichten.

Ook de rest van het gezin krijgt ineens veel meer van dat soort berichten.
Dat kan toeval zijn, maar ik vind het verdacht.

Als spam markeren lijkt weinig te doen.
 

Wat is er nou echt anders geworden?

 

Thx.

icon

Beste antwoord door WMG-N 6 June 2022, 10:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@SiR-ROUND 

Je kunt dit doen om de hoeveelheid spam FORS te verminderen.

Reputatie 3
Badge +1

Dank, maar ik zie niet echt een oplossing in wat ik via die link te zien krijg.

Reputatie 7
Badge +10

@SiR-ROUND 

Ik kan mij voorstellen dat - uit wraak - deze website ( xxx@xxxx.ru ) emailadressen heeft verkocht aan een aantal spammers.

Klopt. Maar zolang er websites gehackt worden en emailadressen worden gestolen is dit het beste wat je kunt doen om de hoeveelheid spam (FORS)  te verminderen. Helaas neemt dit wel enige tijd in beslag. Zie ook https://haveibeenpwned.com

Reputatie 3
Badge +1

Ja, in 2013 is Adobe zo handig geweest om mijn adres te laten lekken. Niet echt recent.

En qua mail.ru. Daar komt sowieso gewoon veel shit vandaan. Of het veilig was om mymail(en hun servers) te gebruiken, weet ik niet, maar ik vind nog steeds alle andere clients vervelend om mee te werken.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @SiR-ROUND en bedankt voor je bericht!

Knap irritant al die McAfee achtige mailtjes, zou ik zelf ook niet blij van worden :( Ik zie dat @Willy22 je al van een goede (maar ook tijdrovende) tip heeft voorzien. Verder ben ik bang dat hier weinig aan te doen is!

Badge

Het probleem is dat het KPN is geworden. 

Reputatie 7
Badge +8

Het probleem is dat het KPN is geworden. 

Welkom op dit forum.

Elke provider heeft wel het probleem met spam. Dus laat ongefundeerd commentaar liever voor u.
Dan blijft het tenminste gezellig. We hebben geen behoefte aan stoere zeemanspraat. ☺️

Reputatie 7
Badge +12

Het probleem is dat het KPN is geworden. 

Heb je speciaal een forumaccount aangemaakt om dit te melden @WillemPopeye? Of je nu gebruikt maakt van KPN mail of van een ander mailprogramma, spam is spam en staat los van je provider. 

Badge

Wanneer ik lang moet wachten op een medewerker wordt ik recalcitrant en maak ik een forumaccount aan. Bij xs4all had ik meer geduld met wachten. Volgens mij ben ik ‘93 klant geworden. Dan krijgt een provider, die je bijna 30 jaar steeds weer positief verrast, krediet. 

Ik wordt gedwongen om naar KPN over te stappen. KPN veilig meteen volledig te vertrouwen, F-secure te verwijderen en de KPN app te installeren.

Die jongens bij de xs4all helpdesk doen hun best om vol te houden dat er niets aan de hand is, gevoelsmatig weten we allemaal wat er aan het gebeuren is. 
KPN zal de beleving en vertrouwen van xs4all nooit evenaren. 

Reputatie 7
Badge +8

@WillemPopeye En vind je het dan gerechtvaardigd om een topic van een ander hiervoor te kapen?
Niet echt netjes, vind je zelf ook?

Badge

@JanZ_ vroeg zich af wat de reden was waarom ik een forumaccount had aangemaakt. Ik geef antwoord. Best uitgebreid, dat geef ik toe, maar het gaat mij te ver om het “kapen van een topic” te noemen...

Reputatie 7
Badge +8

@JanZ_ vroeg zich af wat de reden was waarom ik een forumaccount had aangemaakt. Ik geef antwoord. Best uitgebreid, dat geef ik toe, maar het gaat mij te ver om het “kapen van een topic” te noemen...

Het is hetzelfde als een informatiestand op straat. Je gaat toch ook niet voordringen? Wacht op je beurt, en dus maak je hier een nieuw topic aan. Zo blijft het forum schoon. 

"Een schoon forum begint bij jezelf"

Reputatie 7
Badge +12

Wanneer ik lang moet wachten op een medewerker wordt ik recalcitrant en maak ik een forumaccount aan. Bij xs4all had ik meer geduld met wachten. Volgens mij ben ik ‘93 klant geworden. Dan krijgt een provider, die je bijna 30 jaar steeds weer positief verrast, krediet. 

Ik wordt gedwongen om naar KPN over te stappen. KPN veilig meteen volledig te vertrouwen, F-secure te verwijderen en de KPN app te installeren.

Die jongens bij de xs4all helpdesk doen hun best om vol te houden dat er niets aan de hand is, gevoelsmatig weten we allemaal wat er aan het gebeuren is. 
KPN zal de beleving en vertrouwen van xs4all nooit evenaren. 

Dank voor de toelichting @WillemPopeye.

Je bent altijd vrij om zelf een topic aan te maken, dat vooropgesteld ;) Het is duidelijk dat je tevreden was met XS4ALL en er zelf niet op zat te wachten om door KPN te worden overgenomen en dat is natuurlijk helemaal prima. Alleen sluit je eerste bericht niet echt aan op het topic waar je nu op reageert. Topicstarter is niet blij met de hoeveelheden spam die hij ontvangt en jouw bericht sluit daar dus niet echt op aan. Zonder vervelend of lullig over te willen komen; hier kunnen we gewoon niet zoveel mee.