Problemen mail instellen Outlook 2016

• 28 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 2452 keer bekeken

Ik probeer mijn KPN mail in te stellen in Outlook 2016, maar dit lukt niet. Ik krijg de foutmelding dat via de test er geen binnenkomende mail komt. Met de instellingen van deze link: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/17547 heb ik het geprobeerd, maar dit helpt niet voor mij. Heeft iemand een oplossing?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hi @jeroenp93, welkom op het forum! Lastig dat het niet lukt om je mailaccount in Outlook 2016 werkend te krijgen!

Krijg je ook een specifieke foutmelding in beeld? Heb je wel toegang tot je mailbox via de Webmail omgeving ? Zou je je e-mailaccount eens opnieuw in kunnen stellen met behulp van de stappen op deze pagina ? Ik hoor graag weer van je 🙂
Reputatie 7
Badge +13
@jeroenp93 @ Koen als je het zo instelt als deze afbeelding dan werkt het ;)
deze afbeelding is gemaakt met Outlook2016
@Koen de instellingen die jij geeft kan alleen via de servicetool gedaan worden

@Koen Ik heb het via jou link geprobeerd, maar dan krijg ik de foutmelding.. Ik heb zo niet in beeld welke foutmelding dat ook alweer is.

@Francois ik ga de jou instellingen proberen. Blijven de mails wel 'online' en niet alleen op de pc opgeslagen met pop3?

@francois @koen zou het met behulp van de servicetool moeten werken? Die optie heb ik (volgens mij) nog niet geprobeerd
Reputatie 7
Badge +13
@Francois Ik heb het via jou link geprobeerd, maar dan krijg ik de foutmelding.. Ik heb zo niet in beeld welke foutmelding dat ook alweer is.

@Koen ik ga de jou instellingen proberen. Blijven de mails wel 'online' en niet alleen op de pc opgeslagen met pop3?

@francois @koen zou het met behulp van de servicetool moeten werken? Die optie heb ik (volgens mij) nog niet geprobeerd

@jeroenp93 de link die ik geplaatst heb is van de servicetool
https://kpnassistent.kpn.com/servicetool/servicetool_win.exe
en de foto die ik geplaatst heb is als je hem handmatig instelt
ik hoop dat het nu wel lukt 😉
Reputatie 7
Badge +13
@Koen Ik heb het via jou link geprobeerd, maar dan krijg ik de foutmelding.. Ik heb zo niet in beeld welke foutmelding dat ook alweer is.

@Francois ik ga de jou instellingen proberen. Blijven de mails wel 'online' en niet alleen op de pc opgeslagen met pop3?

je e-mails blijven in presiepen niet online de Outlook neemt de taak van de kpnmail online over
echter maakt outlook wel een back-up via de OneDrive zie afbeelding

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @jeroenp93, bedankt voor je terugkoppeling. Als je POP3 gebruikt haal je je e-mail op van de mailserver. Het is dan wel mogelijk om in het tabblad "geavanceerd" van je account in Outlook in te stellen dat er een kopie op de server achter moet blijven na ophalen. Als je IMAP gebruikt werk je op de mailserver zelf, wat persoonlijk mijn voorkeur heeft.

Even ter controle: staan de poorten en andere gegevens na instellen precies zoals aangegeven op deze pagina ? Als dat het geval is ben ik benieuwd welke foutmelding je precies krijgt! Op basis daarvan kunnen we kijken waar het misgaat. Naast handmatig is het ook zoals Francois aangaf mogelijk om met behulp van de KPN Servicetool je account in te stellen , maar het is niet zo dat instellingen die de Servicetool doet niet handmatig gedaan kunnen worden. Ik hoor graag weer van je 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @jeroenp93, is het inmiddels gelukt? Als er nog iets is weet je me te vinden 🙂

Reageer