Beantwoord

Problemen mailen naar @kpnmail.nl adressen (undeliverable)

  • 13 December 2019
  • 4 reacties
  • 235 keer bekeken

Beste,

Vanuit een domein van ons (email via Office 365, domein/DNS via TransIP) kunnen wij niet meer mailen naar KPN emailadressen zoals @kpnmail.nl. Ik lees elders op het KPN forum ook iemand met dit zelfde probleem, dat domein staat ook bij TransIP. Gezien de foutmelding in de undeliverables die KPN verstuurd lijkt het wel alsof jullie het SPF (TXT-) record niet kunnen opvragen via de DNS servers van TransIP?

 

Voorbeeld headers (knip, zie bijlage voor volledige headers):

cpsps-ews04.kpnxchange.com gaf deze fout:

Mail rejected.

received-spf: None (protection.outlook.com: ONSDOMEIN.eu does not designate permitted sender hosts)


Dit laatste lijkt erop alsof KPN dus het SPF record niet kan opvragen? (terwijl die er wel degelijk is en SPF validation checkers ook aangeven dat het een correct SPF record is, die overigens ook gelijk is aan voor de verhuizing van het domein naar TransIP).

Ik heb dit zojuist ook bij Abuse gemeld. Hopelijk kan dit z.s.m. worden opgepakt en uitgezocht wat er mis gaat?

icon

Beste antwoord door MarcelSa 23 December 2019, 13:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MarcelSa. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het versturen naar KPN e-mail adressen. Goed dat je dit al hebt gemeld bij mijn collega's van de afdeling Abuse. Zij zullen het verder gaan onderzoeken. Laat je ons in dit topic weten hoe het afloopt?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @MarcelSa. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het versturen naar KPN e-mail adressen. Goed dat je dit al hebt gemeld bij mijn collega's van de afdeling Abuse. Zij zullen het verder gaan onderzoeken. Laat je ons in dit topic weten hoe het afloopt?

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd, dus ik ga er vanuit dat mijn collega's van de afdeling Abuse het probleem hebben verholpen.

Excuus, ja probleem opgelost door abuse.

Het betrof inderdaad een verkeerde detectie door het KPN spam filter.

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels al verholpen is. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!:slight_smile:

Reageer