Vraag

Problemen met email in Outlook en Windows mail

  • 23 October 2021
  • 18 reacties
  • 257 keer bekeken

Pasgeleden heb ik door een pc storing mijn mail opnieuw moeten installeren. Dat is niet gelukt. In Outlook 2019 wordt het emailadres niet herkent en ik krijg de volgende popup:

In Windows mail kan ik hem wel toevoegen maar daar kan er geen mail verstuurd worden (die blijft hangen in de Mail UIT), alleen ontvangen. 

De webmail werkt prima en als ik een ander Telfortmailadres aan Outlook wil toevoegen kan dat wel gewoon.

Ik afgelopen week de klantenservice gebeld en we zijn meer dan een uur bezig geweest maar de medewerker kwam er ook niet uit. Hij zou het uitzoeken en me terugbellen, dat heeft hij helaas niet gedaan. 

Vandaag nog maar eens gebeld en er werd me nu gezegd dat het probleem bij Outlook ligt. Dat lijkt me echter niet te kloppen omdat ik een ander Telfort emailaccount wel gewoon kan toevoegen. 

Wie oh wie kan me helpen! 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat is dat voor raar emailadres dan? Staan er rare tekens in?

Reputatie 7
Badge +10

@vEijk 

Dus een extra emailadres/-account werkt wel ? Dan trad die storing op toen Outlook "bezig was” met dat  ene emailadres/-account. Dan vrees ik dat er iets zeer diep in Windows (10 ??) is misgegaan.

Wat gebeurt er als je een extra emailadres/-alias aanmaakt en dat laat wijzen naar diezelfde KPN mailbox ? Kun je dan daarmee wel email versturen ? Dan zou ik vanaf nu dat nieuwe emailadres als afzender gebruiken.

Reputatie 7
Badge +18

Waarschijnlijk is het outlook profiel beschadigd, dat kan je in Outlook verwijderen via Profielen beheren:

Dan op Ja klikken als om toestemming wordt gevraagd.

Vervolgens klikken op Profielen weergeven:

En dan klikken op verwijderen:

Daarna outlook afsluiten en weer starten, dan vraagt hij eerst om een profielnaam, daar vul  je dan weer Outlook in.

Vervolgens kan je dan een account toevoegen door je emailadres en wachtwoord in te vullen, dit zou dan automatisch ingesteld moeten worden.

 

@Nick83 Het gaat niet om het eerste email maar om een tweede emailadres. Ik weet niet of dat wat uitmaakt. Maar het toevoegen van het eerste emailadres geeft geen problemen. En nee, er staan, zoals je in het plaatje kunt zien, geen gekke tekens in het emailadres. 

Een ander emailadres aanmaken heeft niet de voorkeur omdat het emailadres voor zakelijke activiteiten gebruikt wordt.

@GeSp Helaas heeft het verwijderen van het profiel van Outlook geen effect. Ik blijf dezelfde melding krijgen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Het gaat niet om het eerste email maar om een tweede emailadres.

Wat bedoelt u met "een tweede emailadres"? Als u het eerste adres weer verwijderd en het tweede als eerste installeert, werkt dat wel dan? 😳

Het moet helemaal niet uitmaken hoeveel emailadressen je instelt. Al stel je er 30 in, dat moet gewoon kunnen.

@Nick83 Wij hadden bij Telfort 3 emailadressen. Het emailadres dat we hebben gekregen bij de aanmelding en we hebben er nog 2 bij gemaakt. Met een van die 2 hebben we nu het probleem. Als ik het emailadres dat we bij onze aanmelding kregen in Outlook zet zijn er geen problemen. 

Reputatie 7
Badge +24

Zou niets uit moeten maken. Als je er mee kan inloggen op webmail, dan moet je het toe kunnen voegen in Outlook.

@Nick83 Dat ben ik met je eens. En het heeft ook al eens prima gewerkt. Maar helaas is dat dus nu niet meer het geval. En ik heb nog steeds geen idee hoe ik het kan oplossen.

Reputatie 7
Badge +18

Als je in de Windows 10 instellingen naar Accounts gaat, staat dat probleem account dan vermeld onder de optie E mail en accounts?

Zo ja, kan je hem daar verwijderen en kijken of het daarna wel lukt in outlook?

@GeSp Ik heb inmiddels een ander emailprogramma geïnstalleerd: BlueMail, en daar werkt het allemaal prima.

Ik ben bang dat als ik het emailaccount bij Windows 10 instellingen ga verwijderen deze kleine overwinning te niet doe. 

Ik denk dus dat ik het maar zo laat. Hoewel het me mateloos irriteert dat het bij Outlook niet werkt en bij Windows mail maar half werkt. En ik het ook heel gek blijf vinden dat dat zo is. 

Reputatie 7
Badge +18

@vEijk 

OK, als je het zo wil laten is dat prima, maar dit heb ik dus al vaker gezien, ook in dit forum, waarbij het verwijderen van het emailaccount in de W10 instellingen juist de oplossing is.

@GeSp Nou, misschien dat ik de moed op kan brengen om dat nog een keer te proberen. Maar ik ben wel een beetje bang dat ik het dan helemaal niet meer in orde krijg, omdat ik dan niet precies weet wat ik aan het doen ben. Denk je dat ik dan, als het weer niet wil lukken met Outlook, er dan geen probleem mee zal hebben om het toch weer aan BlueMail toe te voegen? Want ik neem aan dat het emailadres dan ook uit dit programma zal verdwijnen als ik het via Windows 10 instellingen verwijder.

 

Reputatie 7
Badge +18

@vEijkHet zou geen invloed moeten hebben op BlueMail omdat die zijn instellingen ergens anders opslaat.

 

Het kan trouwens wel zo zijn dat je na verwijderen van dat emailadres in de W10 instellingen nogmaals je Outlook profiel moet verwijderen, soms blijven er nog wat van die W10 instellingen in het outlook profiel achter waardoor het dan nog steeds niet werkt.

@GeSp Nou dan ga ik dat morgen misschien toch nog even proberen. Voor vandaag is het genoeg. Wordt vervolgd. 

Reputatie 7
Badge +24

In Outlook zou je nog het volgende kunnen proberen:

Vervolgens:

Klik op Ja.

Kies hier voor Nieuw... Of aanpassen indien het adres wel in de lijst staat maar niet werkt.

Zo invullen en dan voor klikken op Meer instellingen...

2de tabblad.

En het derde tabblad. Daarna OK. En Accountinstellingen testen.

Ik hoop dat het zo lukt.

 

Reputatie 7
Badge +10

@vEijk :

Hoewel je nu een ander emailprogramma gebruikt, heb ik nog een tip waarmee je Outlook mogelijk weer werkend kan krijgen.

Waarschijnlijk zijn meerdere bestanden en registervermeldingen van Outlook “beschadigd" en dan weet Outlook het ook niet meer.

1)) Installeer Outlook opnieuw.

Of pak het nog grondiger aan:

2)) Stel al jouw email veilig (met bijv. “MailStore Home”), exporteer/noteer de (email) instellingen en exporteer het adresboek. Verwijder daarna Outlook. Draai het programma “REVO Uninstaller” REVO Uninstaller om zoveel mogelijk overgebleven "rommel” (bestanden en registervermeldingen) van Outlook te verwijderen. En installeer daarna Outlook weer.

Reputatie 7
Badge +10

@vEijk

Omdat Bluemail wel goed werkt en Outlook en Windows Mail niet goed werken maakt dit duidelijk dat de laatste 2 programmas (veel) sterker leunen op onderdelen uit Windows (10). Er is een programma waarmee men een heleboel dingen in Windows zelf kan herstellen/repareren. Dat zou in dit geval goed kunnen helpen.

Download, installeer en voer allereerst het programma Tweaking's Windows Repair 1 keer uit. Met dit programma wordt bij het opstarten van Windows een kopie van het Windows register gemaakt. (In het register worden veel instellingen bewaard). Bij problemen kun je dan het register terugzetten naar een vorige situatie/toestand.

Download, installeer daarna het programma Tweaking's Windows Repair. Dit programma is in staat om meerdere onderdelen in Windows te repareren. Sluit het antivirus programma en zoveel mogelijk andere programmas. Start daarna Windows Repair (bij voorkeur in Safe Mode) en volg de instructies in het programma.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @vEijk, welkom! Had je het nog een laatste kans gegeven? En is het dan ook gelukt? Mocht je de hulp van de community nog nodig hebben, laat het gerust weten. Zoals je ziet, staan we je graag te woord.