Vraag

Problemen met imap strato sinds overstap van Ziggo naar KPN compleet

  • 7 March 2019
  • 16 reacties
  • 749 keer bekeken

Sinds de overstap van Ziggo naar KPN compleet, kan ik met de mobile devices geen imap connectie meer maken met de strato imap servers.
Zodra ik de mobile device overzet naar mobiele data, of via een ander wifi netwerk connecteer werkt mijn imap connectie wel. Alle instellingen kloppen, zijn identiek aan de instellingen die KPN imap gebruikt.
Modem zou ik uitsluiten omdat ik wel vanaf de mobiledevice een imap connectie kan maken met KPN mail.

KPN Abuse team zegt dat zij strato imap niet op de blacklist hebben.
Ik wordt door KPN doorgestuurd naar Strato, is niet het probleem van KPN zeggen ze.

Strato geeft aan dat zij mijn IP adres niet op de blacklist hebben staan.

Kortom, op dit moment heb ik meer dan spijt van mijn overstap.
Krijg doodleuk te horen van KPN dat het niet anders is, zij kunnen er niets aan doen.
Maar overal behalve op KPN netwerk werkt het wel..........

Hoop dat iemand nog een suggestie heeft, anders wordt het per direct opzeggen van KPN de enige oplossing, aangezien ik deze optie zakelijk echt nodig heb.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi SchuurtjeP,

Welkom op het forum! Het klopt dat de servers van Strato niet geblacklist zijn. Waren ze dit wel, dan zou dit hooguit betekenen dat mails vanaf die mailservers niet meer geaccepteerd worden door onze mailservers, en dan zou er sprake zijn van een totaal ander probleem. De toegang tot dergelijke servers wordt sowieso nooit door ons geblokkeerd.

Krijg je een foutmelding te zien, en zo ja, wat is die exacte foutmelding?
Bij de eerste check voor inkomende mailserver meteen volgende melding:


Zodra ik een kpn mail account met zelfde poorten activeer gaat die wel goed. Daarmee verwacht ik niet dat het in het modem zit. Heb het met ingebouwde wifi geprobeerd, evanals met het gastnetwerk om eventuele firewall in modem uit te sluiten. Ook via eigen wifipoint achter de experia geprobeerd, zelfde verhaal. Over naar niet KPN netwerk dan wel meteen in orde.
Reputatie 7
Badge +9
Zijn er op de vaste verbinding ook computers/laptops aangesloten? Zo ja, hoe gaat het verbinding maken bij deze machines met deze mailserver?
Reputatie 5
Badge +6
Het enigste wat anders kunnen zijn op het lokale netwerk:
ip adressen, dns server of dhcp gegevens,
die niet matchen of conflicten geeft. Of dubbele ip adressen.

Heeft het mobiele device wel gewoon internet mogelijkheden, browsen werkt wel ?
Welke ip adressen heeft het mobiele device gekregen ?

Welk KPN modem heb je gekregen ? Soms een V10a ?

IK zelf heb bijvoorbeeld een imap naar Google, heeft dezelfde
instellingen poort 993 en 465. En dat werkt gewoon.
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Als dat geen V10A is, zet dan IPv6 eens uit op jouw Experia Box.
Is het probleem dan verholpen?
Zijn er op de vaste verbinding ook computers/laptops aangesloten? Zo ja, hoe gaat het verbinding maken bij deze machines met deze mailserver?
In verband met tijdgebrek door drukte op mijn werk, bij de overgang naar kpn, mijn uitgebreide interne netwerk uitgezet, en als 'standaard' consument alles snel in de lucht geholpen. En ik moet zeggen, voor de doorsnee gebruiker simpeler dan simpel en snel te installeren. Alles werkt, ook mijn verschillende vpn verbindingen die ik zakelijk gebruik gaan prima.
Vanaf de pc's en laptops maak ik tot dusverre gebruik van webmail voor deze accounts, wat ik momenteel ook als uitwijk op de mobile devices gebruik.
Het enigste wat anders kunnen zijn op het lokale netwerk:
ip adressen, dns server of dhcp gegevens,
die niet matchen of conflicten geeft. Of dubbele ip adressen.

Heeft het mobiele device wel gewoon internet mogelijkheden, browsen werkt wel ?
Welke ip adressen heeft het mobiele device gekregen ?

Welk KPN modem heb je gekregen ? Soms een V10a ?

IK zelf heb bijvoorbeeld een imap naar Google, heeft dezelfde
instellingen poort 993 en 465. En dat werkt gewoon.

Hallo Wim,
Gezien mijn werk, het troubleshouten op klantnetwerken en servers, kan ik jouw eerste vragen allen beantwoorden als 'getest' .
Maar...., jouw opmerking over je google verbinding gaf mij weer een nieuwe testmogelijkheid, waar ik stom genoeg zelf niet aan gedacht had.

Het vermoeden gaat nu toch wel uit richting het modem.
Imap poort 993 en 465 met SSL:
-Naar STRATO (waar mijn eigen domeid draait) NG
-Naar Gmail ook NG
-Naar KPN mail wel ok.

Ga straks even wat met telnet en trace stoeien.
En eventueel eens testen met een 100% NAT of DMZ naar een extra netwerk.
OHH ja, wat ik vergeet te melden op de verschillende vragen.
Ik heb de Experia V10A, (waar helaas niets op in te stellen valt).
Iemand bekend of bridgemode door KPN ondersteund wordt?
Zou ik weer gewoon mijn eigen interne netwerk kunnen gaan gebruiken zoals voorheen bij Ziggo.
Reputatie 7
Een V10A. 😖

Uiteraard behoren ook Strato en Gmail gewoon te werken en dat doen ze normaliter ook.
Ik heb echter absoluut geen vertrouwen in de V10A, de firmware van dat apparaat is wat mij betreft één grote ramp die leidt tot allerlei vervelende bugs. Zo is het momenteel ook niet mogelijk om een PPTP of IPSec VPN verbinding op te zetten via een V10A. Wellicht zijn er dan dus ook wel problemen met SSL en/of TLS.

Je kunt een eigen router achter de Experia Box plaatsen.
😀Lijkt erop dat er iets is gewijzigd, mogelijk dat KPN toch remote iets heeft aangepast in het modem.
Telnet was nu meteen OK.
En vandaag ineens gewoon naar de verschillende servers een imap verbinding.
Voor t eerst in anderhalve maand.

Allen bedankt voor het meedenken!
Een V10A. 😖


Uiteraard behoren ook Strato en Gmail gewoon te werken en dat doen ze normaliter ook.
Ik heb echter absoluut geen vertrouwen in de V10A, de firmware van dat apparaat is wat mij betreft één grote ramp die leidt tot allerlei vervelende bugs. Zo is het momenteel ook niet mogelijk om een PPTP of IPSec VPN verbinding op te zetten via een V10A. Wellicht zijn er dan dus ook wel problemen met SSL en/of TLS.



Probeer jij een VPN op te zetten naar thuis, of probeer je vanuit huis een VPN naar elders op te bouwen?
De eerste ben ik nog niet aan toe gekomen.
De tweede werkt als een trein. Ik maak gebruik van een heel aantal verschillende VPN's en connectoe methodes, die allen naar tevredenheid werken.
Reputatie 7
Probeer jij een VPN op te zetten naar thuis, of probeer je vanuit huis een VPN naar elders op te bouwen?
De eerste ben ik nog niet aan toe gekomen.
De tweede werkt als een trein. Ik maak gebruik van een heel aantal verschillende VPN's en connectoe methodes, die allen naar tevredenheid werken.

Zelf heb ik geen problemen met inkomende en uitgaande VPN verbindingen, maar ik gebruik dan ook een EdgeRouter Lite 3 i.p.v. een V10A. Op het forum zijn meerdere meldingen terug te vinden van mensen die niet meer thuis kunnen werken omdat ze geen PPTP VPN meer op kunnen zetten richting kantoor.
Reputatie 7
Badge +9
😀Lijkt erop dat er iets is gewijzigd, mogelijk dat KPN toch remote iets heeft aangepast in het modem.
Telnet was nu meteen OK.
En vandaag ineens gewoon naar de verschillende servers een imap verbinding.
Voor t eerst in anderhalve maand.

Allen bedankt voor het meedenken!


Ik begrijp hieruit dat je probleem dus opgelost is? Zelf heb ik niets aangepast in het modem (kan ik niet eens), en heb er ook niemand opdracht voor gegeven, dus wat het dan geweest is is me een raadsel, maar als het werkt dan werkt het 🙂

😀Lijkt erop dat er iets is gewijzigd, mogelijk dat KPN toch remote iets heeft aangepast in het modem.
Telnet was nu meteen OK.
En vandaag ineens gewoon naar de verschillende servers een imap verbinding.
Voor t eerst in anderhalve maand.

Allen bedankt voor het meedenken!
Ik begrijp hieruit dat je probleem dus opgelost is? Zelf heb ik niets aangepast in het modem (kan ik niet eens), en heb er ook niemand opdracht voor gegeven, dus wat het dan geweest is is me een raadsel, maar als het werkt dan werkt het :)

Helaas....😥
Eenmalig.
Telnet gaat wel goed.
Ik ga maar eens kijken om toch mijn eigen interne netwerk weer aan te zwengelen en achter de DMZ van de experia te hangen. Heb geen vertrouwen in het modem. En mis sowieso veel instellings mogelijkheden in het modem. Dat was bij ziggo voor mij ook de reden om het modem in bridge te laten zetten.

Behalve mijn eigen interne netwerk als DMZ achter de experia te zetten nog andere mogelijkheden bij KPN?
Liefst zou ik een meer advanced modem hebben, of de experia echt in bridge.
Reputatie 5
Badge +6
Anders de connectie bekijken met wireshark, kan soms verhelderend werken,

een jaar geleden werkte mijn email programma van de eene op de andere dag
niet meer, KPN had niets gewijzigd.., maar bleek toch zomaar op TLS 1.0 te hangen.
Overgegaan op TLS1.1 probleem opgelost, maar toch...

Beter zou zijn als je een V10 kan krijgen, maar KPN wisselt ze niet zomaar om.
De V10a heeft nog teveel aanloop problemen.
Reputatie 7
Badge +19
@SchuurtjeP, Wat jammer dat het probleem toch niet opgelost is. Heb je het nog voor elkaar gekregen op een andere manier?