Beantwoord

Problemen met mail

  • 17 November 2019
  • 9 reacties
  • 238 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Beste KPN-ers,


Ik heb sinds vandaag problemen met de mail van kpn. Verwijderde mails “stromen” in grote aantallen letterlijk weer binnen op de iphone, ipad en pc (door mij bewaarde mailtjes op de pc komen ook opnieuw binnen).

Ik dacht eerst dat het met de nieuwe software update IOS/ IpadOs 13.2.2 te maken had, maar daar begin ik nu aan te twijfelen. Zekerheidshalve namelijk ook ingelogd op webmail van kpn en nu zie ik dat deze nieuw/anders is. Ik vraag me af of de nieuwe webmail mogelijk een oorzaak kan zijn? Is er een bug bij de KPN-servers? Wel gek in de webmailversie komen de mails niet opnieuw binnen. 

 

Ik wil de mail zowel op mijn ipad, iphone als pc (via windows live mail) kunnen lezen en ze op de ipad en iphone kunnen verwijderen zonder dat ze van de pc  worden verwijderd. Dat ging prima via de POP-optie en het aanvinken van de optier “nooit verwijderen van de server”.


Geavanceerde instellingen mail op ipad/iphone bekeken: pop-instellingen en optie nooit staan nog goed. Serverpoort is 995.

 

Voordat ik met allerlei instellingen aan de gang ga, graag een reactie of anderen dit probleem ook hebben, of het inderdaad een bug is,  en wat ik nu het beste kan doen? Ik ben huiverig, om alles zonder meer te verwijderen, want de in het verleden bewaarde mails moet ik niet kwijtraken.

 

Bedankt, een KPN-gebruiker

 

 

icon

Beste antwoord door Jiske_ 20 November 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Maak om te beginnen dan maar eerst eens een backup van uw email.

Reputatie 7

Ik raad iedereen aan om op één PC POP3 te gebruiken waarbij aangegeven wordt dat de mails op de server moeten blijven staan tenzij ze van die PC verwijderd worden. Zo heb je altijd een archief van je mails, ongeacht wat er op de KPN mail server staat.

Op alle andere apparaten gebruik je dan IMAP waardoor de 100% ziet wat er op de KPN server staat. 

 

Jij hebt dat zo ingesteld staan en dat moet je mijns inziens ook niet willen veranderen.

 

Zou jij in de webmail eens kunnen kijken of er nog verborgen mappen zijn.

Hoe…

Bron

Reputatie 7
Badge +24

Als je in de webmail als "niet zichtbaar" staan, zijn ze dan ook niet zichtbaar in een email programma via het IMAP protocol?

Reputatie 7

Als je in de webmail als "niet zichtbaar" staan, zijn ze dan ook niet zichtbaar in een email programma via het IMAP protocol?

Klopt, dat zou inderdaad zo moeten zijn. Ik zou me echter njet verbazen als er op dat vlak toch iets niet helemaal lekker zit.

Reputatie 4
Badge +2

@wjb en @Nick83 : gekeken naar verborgen mappen, maar die heb ik niet in de webmailversie. Dat had ik ook niet verwacht, want gebruik de webmailversie zelden. En voor de duidelijkheid: in de webmailversie “stromen” de mailtjes niet opnieuw binnen (“alleen” op de PC, ipad en iphone).

Dat bracht me wel op een idee. in Windows Live mail dat ik gebruik op de PC en waar ik dus mail bewaar heb ik wel eigen gemaakte mappen gemaakt. Ik zie echter een mogelijk verband met mijn probleem niet, maar meldt het toch maar even voor de zekerheid.

 

Bedankt voor de hulp, een KPN-gebruiker

Reputatie 7

Apparaten die o.b.v. IMAP met de mailserver communiceren zullen altijd 100% hetzelfde moeten tonen als via de webmail.

Zeg jij dat dat niet het geval is?

Reputatie 4
Badge +2

@wjb op de ipad en iphone werk ik met pop. Op de PC heb ik het laten instellen (jaren geleden). Het werkte prima. Vandaag stroomde in een keer “verwijderde” mail binnen op mijn ipad, iphone en pc. En dus niet via de webversie van kpn. Dat vind ik ook wel vreemd. Ik heb er niet veel (of geen) verstand van, vandaar dat ik op dit forum hulp zoek.

Reputatie 7

@wjb op de ipad en iphone werk ik met pop. 

Dit zou ik je met klem afraden.

Alleen op jouw PC pop3 gebruiken en op alle andere apparaten altijd o.b.v. imap communiceren met de mailserver. Dit is mijns inziens de enig juiste manier.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @KPNgebruiker, ik vind dit ook inderdaad gek. Die mails had je die verwijderd op de iPad/iPhone/PC/webmail? Het lijkt erop dat de server zich vernieuwt heeft. Dat zou los moeten staan van onze nieuwe webmail. In dit geval kan je dit het beste even in de gaten houden ga er eigenlijk vanuit dat het eenmalig zal zijn.