Beantwoord

Problemen met spam map en mails doorsturen via iPhone

  • 28 June 2020
  • 6 reacties
  • 195 keer bekeken

Ik kom er vandaag pas achter dat ik meer dan 130 email in de spambox vind van de webmail, niet in mijn OUTLOOK 2010 programma.

Daarnaast, nieuw recent probleem, kan ik sinds een week geen mails meer doorsturen van mijn iPhone. iCloud doet het al helemaal niet meer.

 

Graag oplossingen

Dank

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Natasja 9 July 2020, 09:58

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @RenePlanet. Van harte welkom hier. Dat is natuurlijk wel vervelend. Ik vermoed dat je in een Outlook hebt gekozen voor POP3 e-mailinstellingen. Bij POP3 wordt alleen de inhoud van de inbox gedownload. Ik raad je aan om je e-mail opnieuw in te stellen en te kiezen voor IMAP. Alle mappen worden dan gesynct. 

Verder lees ik dat je geen e-mail meer kunt doorsturen vanaf je iPhone en iCloud niet meer werkt. Kun je dit iets meer toelichten? Je kunt nog wel e-mails versturen/ontvangen? En welk e-mailprogramma gebruik je? Waar loop je precies tegenaan? Krijg je een bepaalde foutmelding? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @RenePlanet. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ben benieuwd hoe het nu is. Lukt het inmiddels weer om e-mails door te sturen? Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

HI Natasja, de meeste problemen zijn opgelost maar ik begrijp nog niet helemaal het verschil tussen IMAP en POP accounts. Wat ik wil is dat ik op alle apparaten met mail kan ontvangen, inclusief tussen de apparaten. Daarnaast wil ik mijn mails op mijn eigen laptop bewaren. Gr

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @RenePlanet. Dat is goed om te lezen. Bij het gebruik van POP3 kun je je e-mail op één apparaat bekijken. Bij IMAP kun je je e-mail op alle apparaten bekijken. Het grote verschil tussen POP en IMAP is dat bij POP de berichten van de server worden verwijderd nadat ze zijn ontvangen door het e-mailprogramma. Bij IMAP blijven de berichten op de server staan. Als je op je laptop hebt gekozen voor POP en de berichten van de server worden verwijderd, zijn ze daarna dus niet meer op te halen via IMAP. De exacte manier van instellen vind je op deze hulppagina

Dankjewel. Zo kom ik er wel uit. Gr

Reputatie 6
Badge +9

Fijn dat het zo duidelijk is, @RenePlanet. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan weet je me te vinden.

Reageer