Problemen Windows Live Mail

• 2 april 2016
  • 6 reacties
  • 423 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
joran

misschien kun je mij dan ook helpen met windows live mail en de mail app van 10

bij live komt er maar AF EN TOE een mail binnen en bij de app van 10 komen ze wel binnen, maar slechts AF VEN TOE met pop-up en muziekje in dat actiecentrum

ik heb het het microsoft forum gevraagd, maar of ze weten het niet of ze gaan nog reageren

ik heb een rotsvast vertrouwen in je 

]

groet

peter

* Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar heb je je livemail als Exchange, IMAP of pop3?

Reputatie 3
Badge
RobinFlikkema schreef op 2 apr '16 om 09:45u
Maar heb je je livemail als Exchange, IMAP of pop3?

wablief ?

peter

Reputatie 7
Badge +28
Dag Peter,

Hier komen we ongetwijfeld ook uit :)

Ik zal Robins vraag verder uitleggen, want daar zit het waarschijnlijk in. Een mailprogramma kan op verschillende manieren e-mail binnenhalen.

- POP3: Berichten worden van de KPN server gehaald en staan op de computer

- IMAP: Berichten blijven op de KPN server staan.

Als je op meerdere apparaten dezelfde mailbox uitleest geeft POP3 problemen. Als het ene apparaat de mail ophaalt is er niets meer wat het andere apparaat kan ophalen. Daarom is IMAP de goede instelling. Op deze pagina staat uitleg over het instellen van Windows Live Mail: E-mail: Windows Live Mail e-mailaccount controleren.

Kun je controleren of het zo staat ingesteld?

Reputatie 7
Joran schreef op 3 apr '16 om 16:03u
...Als je op meerdere apparaten dezelfde mailbox uitleest geeft POP3 problemen.... 

Dat is helemaal niet waar, ik gebruik al vele jaren mijn POP3 mailbox op meerdere devices en dat hoeft helemaal geen problemen te geven, zolang je maar aangeeft dat de mail op de server moet blijven staan (standaard in vrijwel alle mail cliënts).

Reputatie 7
Badge +28
Daar heb je gelijk in en dat heb ik bewust weggelaten om het zo duidelijk mogelijk te maken 😉 Gezien de probleemomschrijving vermoed ik dat het probleem hierin zit.
Reputatie 7
Joran schreef op 4 apr '16 om 18:01u
Daar heb je gelijk in en dat heb ik bewust weggelaten om het zo duidelijk mogelijk te maken Smiley Knipoog Gezien de probleemomschrijving vermoed ik dat het probleem hierin zit.
Dan nog snap ik niet dat je dit bewust weggelaten hebt. Hiermee impliceer je eigenlijk dat de enige oplossing IMAP is en dat je dus jouw POP3 mail account maar moet gaan omzetten naar IMAP. Dat is behoorlijk veel meer werk dat het vinkje zetten dat de mail op de server moet blijven staan en dat deze van de server verwijderd mag worden als deze in de mail cliënt verwijderd wordt.

Wees je er ook van bewust dat IMAP meer data vergt dan POP en dat IMAP via 3/4G dus "duurder" is dan POP. Het mag dan zijn dat IMAP modern is, maar niet elke technische vernieuwing leidt ook tot een functionele- of economische verbetering.

Reageer