Provider moet e-mail half jaar na overstap blijven bieden

  • 23 January 2020
  • 6 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +11

 

Klanten die van provider veranderen moeten nog een half jaar na de overstap toegang tot hun oude e-mailadres houden. Het kabinet heeft hierover afspraken gemaakt met de sector en komt met een wetsvoorstel.

 

Lees verder https://www.rtlz.nl/tech/artikel/4995466/providers-moeten-na-overstap-half-jaar-e-mail-doorsturen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Nu is dat al één maand, maar blijkbaar niet iedere provider houdt zich daar aan, o.a. KPN en Telfort.

Reputatie 7
Badge +11

 

Op zich vind ik het langer aanhouden een goede zaak,

al ben ik nog nooit overgestapt, ben tevreden 😀

Reputatie 7

Nu is dat al één maand, maar blijkbaar niet iedere provider houdt zich daar aan, o.a. KPN en Telfort.

Bij KPN is dat altijd al drie maanden geweest.

Reputatie 7
Badge +21

Bij KPN is dat altijd al drie maanden geweest.

Maar dat is tegenwoordig teruggebracht tot 1 maand (bron) dus KPN zal ook aan de bak moeten.

Gewiste e-mailadressen blijven wel drie maanden in de “vriezer” voordat ze weer vrij komen.

Reputatie 7

Maar dat is tegenwoordig teruggebracht tot 1 maand (bron) dus KPN zal ook aan de bak moeten.

De vraag is of die bron het wel juist heeft want zelf heb ik nog nooit via andere kanalen vernomen dat het iets anders dan drie maanden zou zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Hi all. 

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Nu is het inderdaad 3 maanden. Ik heb de juiste mensen hier aangesproken en ik wacht een reactie af. Als ik iets hoor, dan horen jullie het ook. :)