Beantwoord

Relaying niet toegestaan

Hallo,
Sinds zaterdag heb ik problemen met mijn telefoon. Ik kan wel mail ontvangen, alleen niet sturen. Zowel niet thuis op de wifi als buitenshuis bij 4G. Ik heb al contact gehad met KPN en alles wat ik op de forum heb gevonden heeft niet geholpen. Instellingen staan goed.
Afgelopen vrijdag heb ik de iPhone Xs gekregen en de reservekopie erop gezet, verder geen problemen. Alles werkte goed! Alleen miste ik mijn verzonden mails. Contact gehad met Apple, deze worden niet gesynchroniseerd via de iCloud. Daarna contact gehad met KPN of ik het mailaccount kon omzetten naar imap en of dan de verzonden items alsnog gesynchroniseerd werden, dit kon helaas niet. Rest niets anders dan de verzonden items naar mijzelf te mailen. Hiermee gestart en verliep prima, tot ineens de melding kreeg dat de server relaying niet toestaat. Op mijn iPhone 7 staat de mailaccount ingesteld als POP.
Zojuist op de Xs een nieuw mailaccount aangemaakt met imap en dan krijg ik dezelfde melding.
Telefonisch contact gehad met KPN, zij kunnen mij niet helpen en verwijzen naar het forum, dus bij deze. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 9 oktober 2018, 13:07

Hoi,

Deze gebruikersnaam is geblokkeerd. Deze blokkade kan denk ik via https://blacklist.kpnmail.nl/Unblock opgeheven worden. Het kan ook zijn dat dit een blokkade is die je niet zelf kan opheffen, dan komt dit omdat het gebruikte wachtwoord mogelijk gehackt is. Advies is dan om het wachtwoord aan te passen, en daarna even te mailen met abuse@kpn.com, dat is als het goed is ook mogelijk wanneer deze blokkade nog actief is.

@Dennis ABD, corrigeer je als ik iets verkeerd zeg?

Robin

Bekijk origineel

17 reacties

Klant belt, alles is telefonisch gecheckt:
-emailadres en gebruikersnaam,
-inkomende en uitgaande servers
-poortnummers gecheckt
-ssl staat goed.
-identiteitscontrole staat aan

Klant staat niet op blacklist!

Kan wel mails ontvangen maar niet versturen.
Zowel op de IPhone 7 als de IphoneXs.

Geen oplossing voor dit probleem, hopelijk heeft het FORUM nog ideeën...
Reputatie 7
Badge +29
Wacht even, zijn dit 2 afzonderlijke meldingen?

Verder, wat voor mailadres betreft dit?
En, kan je de gegevens ook plaatsen ipv "staat goed" ?

Robin
RobinFlikkema schreef:

Wacht even, zijn dit 2 afzonderlijke meldingen?

Verder, wat voor mailadres betreft dit?
En, kan je de gegevens ook plaatsen ipv "staat goed" ?

Robin

Het is 1 melding, heb alleen gegevens aangevuld.
Dit is 1 melding, het betreft wel op 2 telefoons. Dit zijn de IMAP instellingen op de iPhone Xs

Deze zijn van de iPhone 7

Bij beide werkt het verzenden niet meer.
Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Deze gebruikersnaam is geblokkeerd. Deze blokkade kan denk ik via https://blacklist.kpnmail.nl/Unblock opgeheven worden. Het kan ook zijn dat dit een blokkade is die je niet zelf kan opheffen, dan komt dit omdat het gebruikte wachtwoord mogelijk gehackt is. Advies is dan om het wachtwoord aan te passen, en daarna even te mailen met abuse@kpn.com, dat is als het goed is ook mogelijk wanneer deze blokkade nog actief is.

@Dennis ABD, corrigeer je als ik iets verkeerd zeg?

Robin
Reputatie 5
Badge +4
De eerste 2 blokkades kan je zelf ongedaan maken (en duren ook maar een uur), dit is de derde en dan kan het niet. Het wachtwoord aanpassen en het even laten weten aan abuse@kpn.com en wij regelen het verder! 🙂
Hallo Robin,

Hoe zie jij dat de mailadressen zijn geblokkeerd? Ik had onze mailadressen al gecontroleerd en zojuist weer gecontroleerd (via jouw link), echter krijg ik te zien dat ze niet geblokkeerd zijn?

Marco
Reputatie 5
Badge +4
@MarcoLa Hier kan je dat checken: https://blacklist.kpnmail.nl/
@Dennis ABD Nu zie ik het, de mailadres is niet geblokeerd, maar de gebruikersnaam wel. Ik heb wel een mail gestuurd, alleen het wachtwoord niet aangepast. Is dit nodig?
In mijn mail heb ik ook toegelicht hoe dit komt, namelijk dat ik veel mails gestuurd heb. Wanneer ik weer kan mailen gaat dit dan waarschijnlijk weer gebeuren.
Reputatie 7
Badge +14
Hoi Marco, welkom op het forum. We helpen je hier graag om het probleem op te lossen. Ik zie al verschillende reactie van Dennis voorbij komen met het advies om je wachtwoord te veranderen en contact op te nemen met het Abuse team. Heb je al gemaild? Ook hier zijn we benieuwd of je tot een oplossing bent gekomen. Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 5
Badge +4
De blokkade is al ongedaan gemaakt 🙂
@Den @Marina_
Fijn dat de blokkade ongedaan is gemaakt! ☺
Ik ga het zo testen. Alleen ga ik wel weer redelijk wat mails in korte naar mijzelf versturen omdat ik de verzonden items nodig heb. Wordt ik dan niet weer geblokkeerd?
@Den @Marina_
Zojuist wat mails (10) verstuurd en dat werkte! Alleen is het nu weer geblokkeerd, daar was ik al bang voor aangezien ik er nogal wat moet versturen. Hoe kunnen we dit oplossen?
Reputatie 4
Badge +3
@MarcoLa de blokkade is weer ongedaan gemaakt. Let erop dat je niet meer dan 10 mails binnen 5 minuten verstuurt. Dan zullen deze tijdelijke blokkades optreden.
@MarcoLa
Fijn dat het allemaal zo snel opgepakt is en dat het probleem naar voren is gekomen!
@Raymondt Ik zal dat in de gaten gaan houden. Bedankt voor je reactie en het nogmaals ongedaan maken van de koppeling!
@benjamin tjarks Absoluut!!

Reageer