Beantwoord

Server identification mail.kpnplanet.nl kan niet worden gecontroleerd, ik kan dus geen mails versturen

  • 12 January 2022
  • 3 reacties
  • 180 keer bekeken

Server identification mail.kpnplanet.nl kan niet worden gecontroleerd, verschijnt ineens vandaag terwijl het anders altijd werkt.

Hierdoor kan ik geen mail meer uitsturen. Wat is er aan de hand?

icon

Beste antwoord door Hanna_ 13 January 2022, 21:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Josua, welkom. 

Ik denk graag met je mee. Speelt dit probleem op één apparaat of op meerdere apparaten? En wat voor email cliënt gebruik jij? (Outlook, Windows mail, Apple mail, Thunderbird etc.) 

De server mail.kpnplanet.nl is in ieder geval verouderd, ik ben bang dat jouw algemene instellingen momenteel volledig verouderd zijn. De juiste instellingen zijn als volgt:

IMAP  - aanbevolen

Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

POP3

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Op onze service pagina: Email instellen, gebruiken en problemen oplossen vind je voor verscheidene mail programma's, zowel op de smartphone, tablet en op de PC stappenplannen met duidelijke afbeeldingen zodat jij jouw mail opnieuw in kan stellen. Ik hoop dat het lukt! 

Laat ik eerst zeggen het probleem is opgelost. Ik heb niets aan de instellingen hoeven te veranderen die stonden allemaal goed dat wil zeggen het werkte goed en werkt nu ook weer goed. Het probleem is ook spontaan opgetreden zonder ook maar iets gewijzigd te hebben. Het enige wat ik heb moeten doen bij de pop-up die verscheen met de foutmelding “identification mail.kpnplanet.nl kan niet worden gecontroleerd” op het knopje zie details in die pop-up te klikken. Dan verscheen er een venster met een aantal mededelingen  die ik niet begreep, maar waar rechtsboven in blauwe letters stond vertrouwelijk. Eerst had ik niet door dat ik dat aan moest klikken. Maar toen ik dat uiteindelijk wel gedaan had was het hele  probleem opgelost. Begrijpen doe ik het niet maar het is in ieder geval opgelost.

Het probleem was op mijn IPAD en het mail adres is van HCCNET wat een POP3 mail adres is. Ik heb ook geprobeerd voor de uitgaande server mail.kpnplanet.nl in smpt.kpnmail.nl te wijzigen hetgeen geen resultaat gaf. Nu staat de uitgaande server weer op mail.kpnplanet.nl en werkt prima. Tot zo ver mijn bevindingen.

Hanna dank voor het advies, hoewel de oplossing anders was dan geadviseerd.

Reputatie 7
Badge +13

Hi @Josua

Erg fijn om te horen! Bedankt voor het delen van de de oplossing. :blush: