Beantwoord

Server staat relaying niet toe

• 3 september 2014
  • 56 reacties
  • 79806 keer bekeken

Sinds gisteren kan ik geen mails meer verzenden op zowel mijn iPad3 als mijn Samsung Galaxy S3. Wel ontvang ik mail. Ik heb hiervoor nooit problemen gehad met verzenden en heb niks gewijzigd aan mijn instellingen. Is er een storing of zijn de poorten voor uitgaande mail gewijzigd? Ik heb overigens mail van HetNet.
icon

Beste antwoord door wjb 2 november 2015, 18:16

Folgerts schreef op 2 nov '15 om 17:20u
Als zoveel mensen dezelfde klachten hebben, steeds dezelfde handelingen hebben verricht bij de instellingen, al of niet met door de KPN steeds dezelfde toegestuurde links, die steeds bij die pagina's uitkomen met de instellingen die uiteindelijk toch steeds niet de oplossing bieden en KPN blijft steeds zeggen dat er een oplossing komt en die komt er steeds niet en steeds meer mensen hebben last van etc. etc...dreigt dan escalatie of is dat beledigend taalgebruik van de KPN?

Mails versturen doe je via de SMTP server behorende bij jouw mail adres en niet via de mail server van jouw provider.

Gelukkig heeft KPN enige tijd terug een "authenticated SMTP server" in productie genomen waardoor het nu dus mogelijk is om overal mail te kunnen versturen.

Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Goedemiddag Evert1954. 

Ik zie dat je al een antwoord van wjb hebt gekregen! Er wordt inderdaad gewerkt aan een oplossing, dit is natuurlijk erg lastig! Ik kan je helaas niet informeren over de oplostijd. Zodra we een oplossing hebben laten we dit uiteraard ook via het Forum weten :)

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 7
Badge +28
: Volgens mij is er iets mis gegaan met je bericht, kan ik je ergens mee helpen? :D

Hier al weken lang zelfde issue (sinds ik over ben naar kpn).

NB: ik gebruik geen standaard mailprovider die in de lijstjes staat maar heb een eigen mail account (voornaam@achternaam.nl). gebriuk dus de pop3 sinstellingen.  Inkomende post werkt prima, en voor uitgaande post de instellingen precies zoals het staat voorgeschreven:

mail.kpnmail.nl
Poort 25
Gebruikersnaam: geen gegevens invullen
Wachtwoord: geen gegevens invullen

Maar uitgaande mail werkt niet wanneer ik op 3/4 g zit... (... sever staat relaying niet toe...)

graag hulp!

Reputatie 7
Badge +28
Hallo rppiepot,

Sinds begin augustus is het helaas niet meer mogelijk om via een mobiele verbinding van KPN mail te verzenden zonder authenticated smtp. Dat betekent dat het versturen met de instellingen zoals je die had op het moment inderdaad niet werken. Dit is bekend, maar ik durf op dit moment niet te zeggen of en wanneer het hersteld wordt.
Reputatie 7
Heeft de provider horende bij jouw "achternaam.nl" geen smtp server?

Wat is de url van de pop server?

Dag wjb,

Ik heb de vraag zojuist aan mijn 'provider' (As Hosting) gesteld of er niet een eigen smtp server beschikbaar is... Voor de inkomende gebruik ik pop3.piepot.nl

Dat werkt prima. uitgaand dus nog niet...

nope... mail email provider heeft geen SMTP server. Ze verwijzen naar de SMTP van de mobile tel provider. Is me nog steeds niet duidelijk waarom alle prividers dit wel supporten en KPN niet (meer), en WANNEER dan WEL weer?!

Is reden om toch een andere provider op te zoeken...

Als zoveel mensen dezelfde klachten hebben, steeds dezelfde handelingen hebben verricht bij de instellingen, al of niet met door de KPN steeds dezelfde toegestuurde links, die steeds bij die pagina's uitkomen met de instellingen die uiteindelijk toch steeds niet de oplossing bieden en KPN blijft steeds zeggen dat er een oplossing komt en die komt er steeds niet en steeds meer mensen hebben last van etc. etc...dreigt dan escalatie of is dat beledigend taalgebruik van de KPN?

Reputatie 7
Folgerts schreef op 2 nov '15 om 17:20u

Mails versturen doe je via de SMTP server behorende bij jouw mail adres en niet via de mail server van jouw provider.

Gelukkig heeft KPN enige tijd terug een "authenticated SMTP server" in productie genomen waardoor het nu dus mogelijk is om overal mail te kunnen versturen.

wjb schreef op 2 nov '15 om 18:16u
Folgerts schreef op 2 nov '15 om 17:20uAls zoveel mensen dezelfde klachten hebben, steeds dezelfde handelingen hebben verricht bij de instellingen, al of niet met door de KPN steeds dezelfde toegestuurde links, die steeds bij die pagina's uitkomen met de instellingen die uiteindelijk toch steeds niet de oplossing bieden en KPN blijft steeds zeggen dat er een oplossing komt en die komt er steeds niet en steeds meer mensen hebben last van etc. etc...dreigt dan escalatie of is dat beledigend taalgebruik van de KPN?

****@kpnmail.nl......en het werkt niet 

:-(

Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Natuurlijk werkt het dan wel.

Wat voor een device gebruik je?

Welke mail cliënt gebruik je?

Plaats hier eens screenshots van de instellingen van zowel jouw inkomende mail als jouw uitgaande mail.

Reputatie 7
Badge +24
; wat rot dat je toch nog problemen ervaart met het mailen. Het zou inderdaad moeten werken, zoals zegt. Ook ik ben benieuwd naar de vragen die Wjb heeft gesteld, zo kunnen we je gerichter helpen. Ik zie je bericht hierover graag tegemoet! 

Ik heb ook zeer regelmatig dat ik geen mail kan verzenden, zo ook vandaag...... mail geschreven aan een leverancier en vervolgens krijg ik de melding dat de server ralaying niet toestaat
Waarom begint dit gezeik ** nou weer nu ik net mn abbonement verlengd heb.......

Admin: bericht bewerkt i.v.m. huisregels.
Neem een abbonement bij kpn en je kan smsen met leveranciers en klanten 😞
Reputatie 7
Badge +30
Wat voor mailadres? Welke SMTP server gebruik je nu?
Reputatie 7
Badge +29
Hoi Richard, welkom! Wat balen dat je dit probleem ervaart. Ik ben ook heel benieuwd naar een reactie op de vragen die Robin je stelde. Kan je daar iets meer over zeggen?
Mail.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl geven beide hetzelfde resultaat
Reputatie 7
Badge +30
En wat voor mailadres gebruik je nu?
Heb je inloggen verplicht aanstaan?
Mail adres is info@************.nl
Ik heb dit ingesteld op mn ipad en iphone, ik krijg deze melding niet bij alle mailadressen waar ik naar toe mail, kan het te maken hebben dat ik mn kpn compleet heb opgezegd, (internet tv en bellen) mn mobiele nummer heb ik pas verlengd

*Admin: e-mailadres verwijderd ivm privacy
Reputatie 7
Badge +30
Welke SMTP server gebruik je op je ipad/iphone dan? Want eigenlijk wil je de emailserver van je hosting gebruiken.
De KPN SMTP server kan je sowieso niet gebruiken zonder authenticatie (via kpnmail-email) vanaf een niet KPN verbinding.
Moet ik dan nu de uitgaande server van mn mobiele abbonement instellen ?
Reputatie 7
Badge +30
Eigenlijk moet je alles op de SMTP server van je hostingprovider instellen. Dan kan je vanaf elke internetverbinding verzenden en zit je niet met providers te klooien
ik ben niet zo heel erg thuis is dit gedoe,
Ik heb mn mailadres info@*********.nl ondergebracht bij mijndomijn.nl en nu moet ik dus instellen smtp.**********.nl ?

*Admin: e-mailadres verwijderd ivm privacy

Reageer