Server staat relaying niet toe

• 13 juni 2015
  • 9 reacties
  • 692 keer bekeken

Ik kan nog steeds niet e-mails versturen,hij geeft aan de server accepteerd mijn e mail niet omdat de server relaying niet toestaat.

vraag hoe dit aan te passen ?

9 reacties

Reputatie 7
Hoi problemen1, welkom op het forum.

Zo te lezen ben je niet verbonden met een KPN netwerk, maar met een netwerk van een andere provider als je die mail verstuurt.

Klopt dat?

met gmail kan ik wel een mail versturen echter via kpn lukt dit niet ?

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen problemen1,

Vervelend om te lezen dat je geen e-mails kunt versturen!

Klopt het, zoals wjb ook vroeg, dat je met een netwerk van een andere provider verbonden bent als dit probleem zich voordoet?

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Koen

Goedemiddag Koen,

zoals ik al eerder meedeelde heb ik geen probleem om via gmail een mail te versturen maar wel via de KPN server.

Reputatie 7
Beste problemen1, 

Zoals ik al eerder vroeg, ben je verbonden (is jouw apparaat verbonden) met een netwerk van KPN of met een netwerk van een andere provider? (Ziggo, T-Mobile, etc.)

Mijn provider is Ben en niet van KPN

Reputatie 7
We wachten allemaal al jaren met smart op de "authenticated SMTP server" van KPN.

Deze zou in april 2015 operationeel gaan, maar ondertussen is het al juni (2015) en nog steeds niets. :@

De enige manier is om de SMTP server van Ben (T-Mobile) in te stellen op jouw mobiele telefoon.

Zie ook dit artikel.

Beste wjb allereerst bedankt voor je snelle reactie,als ik het goed begrijp is dit een groot probleem voor de providors buiten KPN ?

Resumerend;

Als ik het goed begrijp is het handig om een nieuwe account aan te maken onde providor Ben;

smtp.gprs.t-mobile.nl ?

Blijft mijn hostnaam en gebruikersnaam on veranderd dus alleen aanpassen uitgaande post smtp.gprs.t-mobile.nl ?

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
Je kunt gewoon je normale mail account blijven gebruiken, het enige dat je moet doen is uitgaande mailserver wijzigen in die van Ben.

Nadeel: 

Als je via wifi thuis verbonden bent moet je juist weer de smtp server van KPN instellen.

Daar wordt je natuurlijk gek van, vandaar dat we met smart wachten op de "authenticated SMTP server" van KPN, zodat we die overal kunnen gebruiken.

Twee accounts kan natuurlijk ook, maar het nadeel daarvan is dat je inkomende mail ook twee keer ontvangt.

Als je een iPhone gebruikt, dan kan je op één mail account ook een tweede uitgaande mailserver definiëren.

Dit is een goed werkende oplossing, eerste uitgaande mailserver is dan die van KPN en de tweede die van Ben. 

Reageer