Beantwoord

Server staat relaying niet toe

• 3 november 2018
  • 15 reacties
  • 1387 keer bekeken

Ik heb volgens mij de juiste instellingen voor de SMTP server ingesteld op mijn iPad, maar toch blijf ik de melding krijgen dat de server relaying niet toestaat. (Mail.kpnplanet.nl SSL poort 587)

icon

Beste antwoord door Erik_ 4 november 2018, 10:32

Hoi Lique, welkom op het forum! Je geeft aan dat het om een @kpnplanet.nl mailadres gaat. Is dat dezelfde als degene die je hier op het forum gebruikt? Want dat account is namelijk geblokkeerd. Je kunt dit zelf ook zien door het mailadres in te vullen op blacklist.kpnmail.nl.

Een dergelijke blokkade wordt door onze Abuse-afdeling op je account gezet als je wachtwoord is uitgelekt en je account wordt misbruikt door derde partijen. Vaak om spam mee te versturen. Gelukkig kun je dit ook snel weer oplossen. Het belangrijkste eerst: verander je wachtwoord!

Dit doe je op email.kpn.com, daar log je in met je KPN ID. Als je hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts gebruikt is het ook aan te raden om het wachtwoord daar ook te wijzigen.

Nadat je het wachtwoord van je mailaccount hebt gewijzigd, stuur dan vanuit de webmail een mail naar abuse@kpn.com. Geef in de mail aan dat je geblokkeerd bent, om welk mailadres het gaat, en dat je het wachtwoord gewijzigd hebt. De collega's van Abuse zorgen er dan weer voor dat je account gedeblokkeerd wordt.

Ter algemene info, ook voor meelezers: je kunt een waarschijnlijke blokkade herkennen aan het feit dat je vanuit huis, op je eigen KPN-verbinding, prima kunt verzenden. Maar via een andere verbinding niet. Ook met instellingen die verder helemaal kloppen.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Lique64
Zo te zien staat er in je ontvangen mail iets niet goed bij het gmail-adres.
Nu heb ik nog nooit gmail gehad dus ik weet zo de instellingen niet van POP of IMAP niet maar heb even gegooglet en daar is uitgekomen dat de POP gegevens hetzelfde zijn als KPN alleen
Je moet wel de SMTP gegevens van de KPN gebruiken (hoeft niet maar in dit geval is het wel makkelijker)
Kun je je gegevens hier eens neer zetten? (zonder privégegevens)
Ontvangen en verzenden graag

Het kan ook nog zo zijn dat je geblokt bent dan krijg je ook deze foutmelding n.l.
Dit kun je hier bekijken en verhelpen:
https://blacklist.kpnmail.nl/Unblock
hallo huistijger,

ik ben in ieder geval niet geblokt :)

inkomende server
imap.kpnmail.nl
poort 993

uitgaande server
smtp.kpnmail.nl
poort 587
Het maakt overigens niet uit of ik naar gmail of kpnplanet mail hoor.
ik krijg de zelfde melding maar dan dat de server de ontvanger @kpnplanet.nl niet accepteert
Reputatie 7
Wat is het domein van het emailadres waarmee je de email vertuurt?
Hallo wjb
Ik weet niet precies wat je bedoeld.
ik mail met kpn als je dat bedoeld
Reputatie 7
Wat is alles achter de @ van het emailadres waarmee je de email verstuurt?
@kpnplanet.nl
Reputatie 7
Dan zou dat gewoon goed moeten gaan.
Precies, dat is ook net mijn probleem
Reputatie 7
Badge +18
Bij SMTP heb je wel TLS SSL aangezet?
En als je het op je mobiel verstuurd dan is het handiger om bij SMTP Identiteitscontrole op wachtwoord te zetten en je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.
Je gebruikersnaam is je complete e-mailadres.
Overigens moet je ook bij ontvangen TLS SSL aanzetten.
Het is heel raar,
alles gecontroleerd en alles staat goed.
ik heb net twee mailtjes kunnen versturen zonder foutmelding.
en nu krijg ik weer de foutmelding dat de server relaying niet toestaat als ik mail wil versturen.
om gestoord van te worden.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Lique, welkom op het forum! Je geeft aan dat het om een @kpnplanet.nl mailadres gaat. Is dat dezelfde als degene die je hier op het forum gebruikt? Want dat account is namelijk geblokkeerd. Je kunt dit zelf ook zien door het mailadres in te vullen op blacklist.kpnmail.nl.

Een dergelijke blokkade wordt door onze Abuse-afdeling op je account gezet als je wachtwoord is uitgelekt en je account wordt misbruikt door derde partijen. Vaak om spam mee te versturen. Gelukkig kun je dit ook snel weer oplossen. Het belangrijkste eerst: verander je wachtwoord!

Dit doe je op email.kpn.com, daar log je in met je KPN ID. Als je hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts gebruikt is het ook aan te raden om het wachtwoord daar ook te wijzigen.

Nadat je het wachtwoord van je mailaccount hebt gewijzigd, stuur dan vanuit de webmail een mail naar abuse@kpn.com. Geef in de mail aan dat je geblokkeerd bent, om welk mailadres het gaat, en dat je het wachtwoord gewijzigd hebt. De collega's van Abuse zorgen er dan weer voor dat je account gedeblokkeerd wordt.

Ter algemene info, ook voor meelezers: je kunt een waarschijnlijke blokkade herkennen aan het feit dat je vanuit huis, op je eigen KPN-verbinding, prima kunt verzenden. Maar via een andere verbinding niet. Ook met instellingen die verder helemaal kloppen.
Dank je wel voordeze info.
ik zal deze stappen gaan uitproberen.
het gekke is dat mijn mail niet is geblokkeerd alleen mijn gebruikersnaam, en ik kan vanuit huis ook niet mailen.
toch ga ik het proberen weer goed te krijgen met jou beschrijving hierboven.
Inderdaad, het mailtje naar het abuseteam heeft geholpen.
de blokkade is opgeheven en ik kan (eindelijk) weer mailen.
dank je wel voor de tip Erik_
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen, Lique! Dank dat je nog even laat weten dat het is opgelost 🙂

Reageer