Beantwoord

serveridentiteit wordt niet gecontroleerd op iPad

  • 26 March 2019
  • 13 reacties
  • 10065 keer bekeken

Ik kan geen emails meet versturen van mijn iPad. Ik krijg de melding Serveeridentiteit niet gecontroleerd. Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door huistijger 27 March 2019, 06:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Ik kan geen emails meet versturen van mijn iPad. Ik krijg de melding Serveeridentiteit niet gecontroleerd. Wat kan ik hier aan doen?
Hallo @hjbaakman
Verificatie of authenticatie aanvinken bij het smtp protocol.
Reputatie 7
Badge +21
Kijk je SMTP instellingen even na zoals Jan ook al voorstelt:

Uitgaande mail:
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete emailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS/SSL aan

Voor de instellingen van de KPN email kun je ook hier de instellingen bekijken.
Reputatie 7
Badge +25
Welkom @hjbaakman! Wat de heren hierboven aangeven klinkt zeer plausibel. 🙂 Zou je die instellingen willen controleren?
Ik kan opeens geen mails meer ontvangen of versturen, krijg steeds de melding serveridentiteit kan niet worden gecontroleerd. Ik heb de stappen die jullie voorstellen allemaal gevolgd, maar het blijft niet lukken. Wie heeft er een idee hoe ik dit op kan lossen?
Reputatie 5
Badge +6
Ik kreeg die melding ook tegelijk op twee verschillende apple devices, gisteren om 13:30
die naar het naar het zelfde e-mail account gaan.

De enigste oplossing die werkte was het e-mail account verwijderen en opnieuw aanmaken.
alle ander opties werkten niet,

Na opnieuw aanmaken e-mail account werkte het direct weer oke...
Reputatie 7
Badge +21
Nou dat is niet de enige oplossing hoor Wim
Wel de meest bewerkelijke.
Deze is makkelijker en effectiever:
Als je na het bovenstaande nog steeds die melding krijgt, kies dan voor Open certificaat en zet de twee opties op Vertrouw altijd.
Daarna werkt het weer.
Dank voor je reactie WimC. Maar een half uur nadat ik vanochtend mijn vraag op het forum geplaatst had, deed alles het opeens weer, ik kan weer gewoon emails ontvangen. Ongelooflijk maar waar. Mijn probleem begon trouwens ook toevallig gisterenmiddag om 13.30u, misschien toch een probleem/ storing bij KPN geweest?
Reputatie 5
Badge +6
@huistijger , die optie was helaas niet beschikbaar.....daar heb ik naar gezocht namelijk

@Koka , lijkt erop dat KPN hier heeft meegelezen...
Reputatie 7
Badge +21
Oh, das dan erg lastig, maar er kan een storing geweest zijn ook volgens het bericht van Koka.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi iedereen! Er komen meerdere signalen binnen over certificaat problemen (op iPhones/iPads). Het zou inmiddels ook weer opgelost moeten zijn. Met pop.kpnmail.nl zou het trouwens wel moeten werken (i.p.v. hetnet/planet), maar als ik het goed begrijp zijn de problemen bij jullie opgelost, toch?

Excuses voor het ongemak!
Ja Paul, ze zijn idd opgelost, maar het zou handiger zijn als de medewerkers van KPN je vertellen dat er een probleem is en niet net doen alsof het aan jou ligt. Dat was nl. wel het geval toen ik gisteren contact met jullie had.... erg vervelend
Reputatie 7
Badge +25
Ja Paul, ze zijn idd opgelost, maar het zou handiger zijn als de medewerkers van KPN je vertellen dat er een probleem is en niet net doen alsof het aan jou ligt. Dat was nl. wel het geval toen ik gisteren contact met jullie had.... erg vervelend
Mee eens, zeer vervelend. Excuses daarvoor. Het kan zijn dat de medewerkers op dat moment nog niet wisten van de storing, maar dat betekent niet dat het aan jou ligt....

Heeft kpn niet een telefoonnummer die mij kan helpen om mijn probleem met serverindentificatie op te lossen

buuv