Beantwoord

signaal email

  • 16 December 2019
  • 8 reacties
  • 368 keer bekeken

Ik heb een alles ineen pakket van KPN. Bij binnenkomst van een email op mijn Samsung A6 krijg ik geen signaal. Soms wel wanneer ik de telefoon activeer. Er komt wel een signaal wanneer er een bericht of een WhatsApp binnenkomt. Ik werk met Gmail. In de KPN telefoonwinkel werkt het perfect. Is er een oorzaak aan te wijzen? 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 18 December 2019, 11:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit ligt aan de telefoon en heeft niets met KPN te maken. Wat bedoelt u met "In de KPN telefoonwinkel werkt het perfect."? De mail komt wel binnen? 

Ik krijg ook geen geluid of tril notificatie bij nieuwe mail, maar ik wil het ook heel niet. Anders ligt die telefoon de ganse dag te rammelen...

Reputatie 7
Badge +20

Hi @prepaid tegoed, als ik het goed begrijp, krijg je geen melding op je toestel als er een nieuw mailtje binnenkomt, terwijl je wel een melding krijgt als er een ander soort berichten binnenkomt.

Je geeft aan dat je gebruik maakt van Gmail, doe je dat ook via de Gmail app? (het witte envelopje met de rode M) Of heb je het mailadres ingesteld in de Samsung mail app? (een helemaal wit envelopje)

Bij beide is het mogelijk om bij de instellingen aan te geven dat je een melding wilt ontvangen als er een nieuw mailtje binnenkomt. Hebben ze je daar in de winkel mee geholpen? Of hebben ze iets anders geprobeerd? 

Ik gebruik de Gmail app. Alle instellingen zijn goed, is mij bevestigd in de KPN winkel en bij Phonehouse. 

Reputatie 7
Badge +20

Ok duidelijk, de Gmail app én Gmail mailadressen, staan helemaal los van KPN. Ik kan dus nergens nagaan waar dit precies mis gaat, hoe graag ik ook zou willen.

Gelukkig heeft Gmail hier zelf een hulppagina voor, ik wil je aanraden om daar een kijkje te nemen voor verdere hulp!

Reputatie 7
Badge +16

Dit mag trouwens flauw klinken, maar soms helpt het als je alle lokale data uit een app verwijderd (Via Settings → Apps → Desbetreffende app → Storage) en vervolgens de telefoon opnieuw opstart. 

Het enige nadeel is dat je dan wel de app opnieuw moet instellen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ben je inmiddels een beetje verder gekomen @prepaid tegoed?

Alle instellingen, ook die van Gmail, heb ik gecontroleerd en zijn gelijk aan de aanbevelingen. Ook thuis heb ik de Wifi uit- en ingeschakeld. Alles zonder resultaat.

  

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil je aanraden om voor dit specifieke probleem, toch aan te kloppen bij Gmail, daar zullen ze precies weten hoe hun product werkt:slight_smile:

Ook zou de stappen van @SjorsK kunnen proberen, als je dat nog niet hebt gedaan. Zelf ben ik echt door de ideeën heen!