Vraag

Sinds kort niet meer mogelijk om email te versturen en ontvangen

  • 21 September 2021
  • 9 reacties
  • 272 keer bekeken

Sinds twee maanden niet meer mogelijk email te versturen, en sinds een week ook niet meer om email te ontvangen op ipad.

Altijd gebruik gemaakt van …@tiscali.nl. Ooit alles aangepast  na overname telfort. Nooit problemen gehad.

Echter na overgang kpn deze narigheid, niets gewijzigd of veranderd alles ging vanzelf fout.

getracht met hulp van website account te updaten, geen succes. Melding gebruik een geldig email adres.

telfort, kpnmail, tiscali gebruikt als extensie, geen succes. Wat gaat hier niet goed?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Eska1961 

Kun je wel via de KPN webmail (denk; browser) email versturen en ontvangen ? Zo ja, dan zijn gebruikersnaam + wachtwoord goed. Dan moet je de fout toch bij de iPad zoeken. Misschien recentelijk (sinds ca. 2 maanden) één of meer apps geïnstalleerd ? Die kunnen (ook) roet in het eten gegooid hebben.

Wat bedoel je met “account updaten” ? Wilde je een extra emailadres verwijderen en/of (weer) aanmaken ? Als je een emailadres hebt verwijderd dan kun je dat emailadres pas na 3 maanden weer gebruiken.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Eska1961, welkom op het KPN forum! Dit is een plek waar klanten vooral elkaar helpen bij het vinden van een oplossing voor hun problemen en vraagstukken.

@Eska1961

Kun je wel via de KPN webmail (denk; browser) email versturen en ontvangen ? Zo ja, dan zijn gebruikersnaam + wachtwoord goed. Dan moet je de fout toch bij de iPad zoeken. Misschien recentelijk (sinds ca. 2 maanden) één of meer apps geïnstalleerd ? Die kunnen (ook) roet in het eten gegooid hebben.

Wat bedoel je met “account updaten” ? Wilde je een extra emailadres verwijderen en/of (weer) aanmaken ? Als je een emailadres hebt verwijderd dan kun je dat emailadres pas na 3 maanden weer gebruiken.

Ik zie dat @Willy22 je een aantal vragen heeft gesteld om meer duidelijkheid over de situatie te krijgen. Heb je hier al naar gekeken?

Webmail is nu bruikbaar na wijzigen wachtwoord. En daar word ik dus niet vrolijk van aangezien ik sinds 1999 nooit mijn wachtwoord voor mijn email heb gewijzigd. Niet bij de overgang tiscali telfort en niet bij mijn overgang telfort kpn. Nota bene de mail van kpn gaf aan: achter de schermen gaat er veel veranderen, maar u hoeft geen actie te ondernemen, voor u blijft alles hetzelfde.

En toch moet ik mijn wachtwoord veranderen om de zaak weer aan de praat te krijgen.

HOE DAN!.

Reputatie 7
Badge +10

@Eska1961

Heel simpel. Het wachtwoord moet je ook gebruiken voor de accounts op jouw iPad.

Het lijkt erop dat jouw oude Telfort wachtwoord 8 of 9 tekens lang was. Terwijl jouw nieuwe (KPN) wachtwoord waarschijnlijk minstens 10 tekens lang is. Klopt dit ?

Telfort hanteerde ook andere eisen voor de toegestane tekens dan de KPN. Dit is een probleem waar meerdere mensen, hier op het forum, tegenaan liepen. 

Dan ben ik benieuwd: Wat staat er achter het @ teken bij de “inkomende server” en “uitgaande server" bij het account(s) op jouw iPad ?

Reputatie 7
Badge +10

@Eska1961

Correctie;  De juiste vraag moet zijn (zie mijn vorige post) : Wat staat er bij de “inkomende server” en “uitgaande server" bij het account(s) op jouw iPad ? Is dat "…….. .telfort.nl” of “………. .kpnmail.nl” ?

@Denise_  

@Eska1961 

Bij de zogenaamde “uitgaande server” en “inkomende server” zijn (recentelijk ???) ook veranderingen doorgevoerd. Die veranderingen waren (in ieder geval) voor gebruikers van het domein “tiscali.nl”. Het was eerst "….. .telfort.nl” en later werd dat “…… .kpnmail.nl”. Het is mij echter absoluut niet duidelijk wanneer deze veranderingen hebben plaatsgevonden. Maar het lijkt erop dat met de verandering van de servers ook de eisen voor het wachtwoord zijn veranderd. Want de wachtwoordeisen kunnen verschillen per emailserver. Hoewel die servers naar hetzelfde IP adres (schijnen) te verwijzen ??

@Denise_ 

Dit is geen beste beurt voor de KPN !!!! Misschien kun je dit probleem (nog) eens onder de aandacht van de mensen bij de KPN die verantwoordelijk voor de software van de emailservers ? En misschien kan de KPN (bij. via een email) dit probleem ook onder de aandacht kan brengen van de klanten van de KPN en duidelijk maken dat iedereen een wachtwoord moet hebben dat aan de eisen van de KPN (minstens 10 tekens) voldoet en niet meer aan de eisen van Telfort (minstens 8 tekens) ??? Dit voorkomt dat in de toekomst dit probleem nog een keer opduikt.

Reputatie 7
Badge +10

@Eska1961 

Voor alle duidelijkheid:

1)) Het wachtwoord (+ gebruikersnaam) waarmee je binnenkwam bij de webmail moet je dus ook in jouw emailprogramma / email-app gebruiken. Dat wachtwoord moet aan de KPN eisen voldoen (minstens 10 tekens).

2)) Om verwarring te voorkomen is het beste dat je voor de “inkomende server” en “uitgaande server” de "kpnmail.nl” variant(en) gebruikt. (bijv. “smtp.kpnmail.nl” en “imap.kpnmail.nl” of “pop.kpnmail.nl”).

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat je na het wijzigen van het wachtwoord weer toegang tot webmail hebt, @Eska1961. Nu is het inderdaad nog een kwestie van de juiste instellingen gebruiken in de app van jouw keuze. Voor hulp bij het instellen van jouw e-mail kan je terecht op op onze website.

Het verbaast me eerlijk gezegd dat je nog zo lang gebruik hebt kunnen maken van jouw oude wachtwoord. We hebben de oud-Telfort klanten namelijk rond de zomer van 2020, nog voor de migratie naar KPN, per e-mail geïnformeerd over de wijzigingen van webmail. In deze e-mail werd ook verzocht om het wachtwoord te wijzigen, als deze nog niet aan de KPN standaard voldeed. Dit is ook besproken op het Telfort forum. Helaas kan ik nu niet meer naar het topic linken, omdat het Telfort forum is opgeheven.

Reputatie 7
Badge +10

@Denise_

Dit maakt gewoon duidelijk dat niet overal de relevante software die de KPN gebruikt is aangepast aan de nieuwe wachtwoordeisen. En ik weet bijna zeker dat recentelijk meer mensen tegen dit “wachtwoord probleem” aangelopen zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Dat weet ik niet, dus daar kan ik geen uitspraken over doen.