Vraag

Sinds kort niet mogelijk (grotere) bijlages te verzenden

  • 6 December 2019
  • 59 reacties
  • 803 keer bekeken

Reputatie 3

Hallo,

Sinds kort kan ik geen bijlages meer verzenden.

Het gaat om bestanden > ~300Kb (ongeveer!!).

Systeem: Windows 10 pro + Outlook 2013 op pc.

In windows Taakbeheer (internet-monitor) is te zien dat er in het begin van het verzenden activiteit is, maar na ~10-tal seconden meent deze af.  Af en toe een klein "spatje” activiteit, maar dit sterf een stille dood….. email wordt niet verzonden en blijft hangen.

 

Sinds kort komt het ook vaker voor dat ik bij het verzenden van een email (zonder bijlages) opeens een pop-up scherm krijg welke vraagt om een wachtwoord. Het maakt vervolgens niet uit wat ik antwoord op deze pop-up …. het verzenden gaat fout.

 

Heel toevallig is er sinds kort bij de KPN een nieuwe "mail-server" actief. Wellicht gooit die roet in het eten.

 

Het ligt niet aan de internet verbinding, omdat ik bestanden het ge-upload met WETRANSFER. En dat loopt als een trein.

 

Graag suggesties KPN?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

59 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ik gooi het hier morgen in de groep en kom er dan bij je op terug, @fred9999!

Reputatie 3

@Marcia_ 

:thumbsup_tone3:

tevens:

Je bericht is 2x te zien in OutLook (exact dezelfde email dus) … zie detail schermafdruk.

 

Reputatie 7

@Marcia_

:thumbsup_tone3:

tevens:

Je bericht is 2x te zien in OutLook (exact dezelfde email dus) … zie detail schermafdruk.

 

Dit zijn twee verschillende mailtjes.

De bovenste is omdat je "gementioned" bent in een bericht en de onderste is dat er een nieuw bericht is in een topic dat jij volgt.

Het is natuurlijk overbodig dat er twee mailtjes gestuurd worden als je "gementioned" bent in een nieuw bericht in een topic dat je volgt, maar helaas gaat dat al jaren zo.

Reputatie 3

@Marcia_ 

Excuus… ik dit geval klopt het wat je zegt… (ben 2 dingen tegelijk aan het doen….:grin: )

Maar komt soms ook voor dat de mails dezelfde zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is inderdaad onnodig die tweede mail.. ;-). Voor wat betreft het eigenlijke probleem: er wordt hier toch gedacht dat het een instelling in de mailclient is. De vraag die gesteld wordt, is of je als test eens de Windows10 mail wilt gebruiken. We zijn benieuwd of je de bijlagen dan wel gewoon kunt versturen. 

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 7
Badge +30

Zeg het eens, @Nick83

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben sprakeloos :grin:

Was in de waar met een ander topic waar iemand nog software uit 2012 gebruikte. Topicstarter hier gebruikt ook enigszins oude meuk, maar het is nog niet zo erg dat het uit 2012 komt, dus ik dacht: laat ik het maar weer weghalen :wink:

Reputatie 7

Topicstarter hier gebruikt ook enigszins oude meuk, ...

Waarom is een dergelijke formulering noodzakelijk.

Extended support voor Office 2013 loopt "gewoon" nog tot 2023.

Reputatie 7
Badge +24

Topicstarter hier gebruikt ook enigszins oude meuk, ...

Waarom is een dergelijke formulering noodzakelijk.

Extended support voor Office 2013 loopt "gewoon" nog tot 2023.

Daarom heb ik mn reactie ook weg gehaald :wink:

Reputatie 3

@Marcia_ 

Windows 10 Mail geprobeerd, bijlage (3200kB) verzenden lukt niet, dwz: na 12 minuten afgebroken, zie grafiek hieronder.

In het begin enige activiteit maar sterft het vrij vlot, daarna gebeurt er zelden iets.

nb: Grafiekschaal: één vakje in de breedte is ~3 seconden.

 

Thunderbird geïnstalleerd, bijlage (3200kB), verzenden gaat in begin (~10 seconden) als een speer tot ~60% (geeft Thunderbird aan) en duikt daarna naar beneden. Activiteit lijkt weer uit te sterven. Proces nu niet afgebroken, maar gewacht. Dit wachten duurt zeker 20 minuten. Thunderbird geeft een voortgangsbalkje weer (zie 2e schermafdrukje hieronder) … dat blijft op 100% staan… email komt niet in de status “verzonden”… bericht is dan ook niet verzonden… ook niet NA 5 minuten wachten NA de 100% situatie.

In grafiek hieronder is te zien dat in het begin behoorlijk meer activiteit is dan bij Win-10-mail.

 

Thunderbird blijft na 100% melding hangen. Waarschijnlijk zouden de andere mail-prg’s dat ook doen maar die heb ik dan dus eerder afgebroken omdat het te lang duurt.

 

Reputatie 3

@Marcia_

en nog: na ruim 15 minuten nadat 100% melding in Thunderbird komt, probeer ik deze af te sluiten. Maar dan komt de volgende melding:

 

Als ik daarna toch probeer af te sluiten komt de volgende melding:

 

Reputatie 7

Als je een foto upload (bijvoorbeeld naar het forum) ervaar je dan een soortgelijk fenomeen?

Reputatie 3

@wjb 

Zojuist bestand van 3800kB in dit forum geüpload (en weer verwijderd:grin: ).

Uploaden duurt ~30 seconden.

zie grafiek hieronder.

 

Reputatie 7

Wat me opvalt in al die metingen is dat de gebruikte bandbreedte nooit boven 1Mbps uit komt alsof de snelheid begrensd is op 1Mbps.

Ik weet niet wat de upload snelheid van jouw Internet aansluiting is, maar 30 seconde voor een bestand van 3,8MB is natuurlijk veel te lang.

Als jij een speedtest doet vanaf die PC, wat is het resultaat dan?

Reputatie 3

@wjb 

Mijn KPN-pakket is de simpelste: “internet instap”.

Ooit waren de spec’s voor het pakket: 20 Mbit/s download en 2 Mbit/s upload.

Speedtest leverde TOEN (apr 2017) op: ~6,71 Mbit/s voor download en ~0,4Mbit/s voor upload.

++++++++++++

Nu zijn de spec’s (?) 40 Mbit download en 4 Mbit up (dacht ik?)

Maar ik haal en haalde dat bij lange na niet…. KPN zegt: ik zit aan het einde van het “touwtje"….

++++++++++++

Op 7-nov 2019 was de test (met oude IP-adres):

ping: 25

Jitter: 1

Down: 7,3

Up: 0,6

++++++++++++

 

Zojuist, met nieuwe IP-adres:

(nb: men is hier ook met glasvezel aan het rommelen…. het zou kunnen dat dit nu tot aan de “wijkkast” ligt en dat dit er iets mee te maken heeft, maar hier houdt mijn kennis op)

 

Downloadsnelheid verschil is inderdaad te merken t.o.v. vroeger, maar niet wat het zijn moet vgls spec’s.

Maar de upload is om te huilen.:joy::joy:

Reputatie 7

Dat is inderdaad echt om te huilen.

Wat zegt fourstack (klik) over wat haalbaar is op jouw adres?

Wordt er aangegeven dat er een upgrade gepland staat?

Kan je eens een screenshot plaatsen van het resultaat.

Wel eerst even postcode en huisnummer weghalen. :sunglasses:

Reputatie 3

@wjb 

 

Reputatie 7

Dan hoop ik dat @Marcia_ hier op korte termijn in zal duiken want het verschil tussen de waarde in fourstack en de werkelijk gemeten waarde is wel heel groot en dat zou eigenlijk niet mogen.

Ik weet niet of er een correlatie is tussen die lage upload snelheid en de problemen met de mail, maar het zou maar zo kunnen (timeouts). Ik hoop dan ook dat KPN de snelheid van jouw aansluiting meer richting de in fourstack weergegeven waarde kan krijgen.

Reputatie 3

@wjb 

Ik klaag reeds vanaf 2017 over deze snelheid.

Zoals vermeldt: KPN zegt: ik zit aan einde van ‘touwtje”. … zou vlgs KPN niet beter kunnen. Maar KPN wil blijkbaar wel "lucht” verkopen (spec's van pakket die niet waargemaakt kunnen worden...).

Ter zijde nog!! van enige vorm van compensatie is “nihil” sprake.

 

Een paar reacties hiervoor schreef ik dat Thunderbird meldde: "wachttijd is verlopen". Mijn boeren verstand zegt dat in die richting gezocht moet worden… dat laat trouwens ook de grafiek telkens zien.

 

Mij lijkt dat het in principe mogelijk zou moeten zijn de upload snelheid gelijk te maken aan de download snelheid… het is een kwestie van softwarematig “afremmen" door KPN.

 

en… nog steeds: ik weet niet of hier mijn “email-bijlage” probleem ligt… ik ben zoekende!

Reputatie 7
Badge +24

Kan je geen sneller internet buitengebied krijgen?

Reputatie 7

 

Zoals vermeldt: KPN zegt: ik zit aan einde van ‘touwtje”. … zou vlgs KPN niet beter kunnen.

Maar fourstack zegt wel dat het (veel) beter kan en dat mag KPN wat mij betreft dan wel even komen "uitleggen".

 

 

Mij lijkt dat het in principe mogelijk zou moeten zijn de upload snelheid gelijk te maken aan de download snelheid… het is een kwestie van softwarematig “afremmen" door KPN.

DSL verbindingen zijn asynchroon waarbij de uploadsnelheid zo'n 10 à 20 procent van de download snelheid bedraagt. Dat is inhirent aan de gebruikte techniek. De uploadsnelheid zou best opgeschroefd kunnen worden, maar dat zou dan ten koste gaan van de download snelheid en dat is het laatste wat je wilt.

Reputatie 3

@Nick83 

Ik vind dat eerst problemen onderzocht en opgelost moeten worden alvorens te vluchten naar een "derde”  ‘oplossing”. Dit is geen echte oplossing. Bovendien zou er geen snellere mogelijkheid bestaan in mijn buurt.

Reputatie 7
Badge +30

Zeker de moeite waard om hier verder in te duiken! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer, @fred9999? Dan kijk ik naar je snelheid. Het doel is natuurlijk om jou zo dicht mogelijk bij die 47 Mbit/s te laten komen. Als dat niet mogelijk lijkt, dan passen we de hoogst haalbare snelheid aan in het systeem. We kunnen niet zeggen dat je 47 Mbit/s kunt halen als je er daadwerkelijk maar 15 binnen krijgt, vind ik. 

Reputatie 3

@wjb 

10… 20 % v d downloadsnelheid is altijd nog veel meer dan dat ik nu meet met speedtest.