Vraag

Sinds overstappen geeft Outlook problemen

• 26 juli 2018
  • 24 reacties
  • 658 keer bekeken

Hallo, ik zal even kort toelichten wat de situatie is:
Begin van dit jaar zijn wij overgestapt op glasvezel van Fiber, na veel jaar een abonnement bij KPN te hebben gehad. Bij het overstappen hebben wij bewust gekozen om ons @planet email adres te behouden om zakelijke redenen. Hiervoor netjes een email-only abonnement afgesloten voordat wij het KPN abonnement opgezegd hebben.

Op dezelfde dag dat bij ons de glasvezel geïnstalleerd werd geeft Outlook problemen. Het begon er mee dat wij vanuit Outlook niks meer konden verzenden (ontvangen was nog wel mogelijk). Omdat Outlook geen verbinding kon maken met de uitgaande server.
Na (uren)lang te hebben gebeld met het service center van KPN en eindeloos te worden doorgeschakeld naar andere personen die toch geen verstand hadden van dit probleem, toch iemand aan de lijn gekregen die aan de gang ging met onze Outlook. Uiteindelijk heeft hij het voor elkaar gekregen om in Outlook hetzelfde email adres toe te voegen waarmee berichten verzonden worden.

Nu zitten we dus met het probleem:
- Na overstap op Fiber konden wij geen email meer verzenden
- In Outlook is 2 keer hetzelfde emailaccount toegevoegd
- In Outlook komt alle mail op beide accounts binnen
- Outlook geeft constant de melding: Verbinding verbroken met IMAP server.

Ligt het puur aan de overstap van provider dat Outlook zoveel problemen geeft?

24 reacties

Is er iemand op het forum die hier verstand van heeft?
Reputatie 7
Badge +19
Hallo RutgerFCT, wat jammer om te lezen dat je na alle contact momenten nog steeds geen oplossing hebt gekregen. We gaan je op het Forum helpen. Kun je aangeven welke outlook versie je gebruikt en op welk apparaat? Dan kan ik de juiste instellingen met je delen. Om te beginnen gaan we ervoor zorgen dat je maar één keer je e-mailaccount terug ziet in je Outlook en gaan we de ingaande en uitgaande e-mailinstellingen controleren.
Reputatie 6
Badge +9
Even ter aanvulling op het antwoord van @Marina_;
Je zou via deze handleidingen eens kunnen kijken of je je Outlook opnieuw kan instellen:
2010: https://www.kpn.com/faq/14491
2013: https://www.kpn.com/faq/16404
2016: https://www.kpn.com/faq/18079
Je mag daarbij wel eerst alle accounts verwijderen en dan 1 account instellen.
Bedankt voor de reacties, ik gebruik Outlook 2010 op een Asus F555L laptop.
Reputatie 7
Badge +15
In dat geval zou ik deze handleiding die door Raymond aangeraden was gebruiken:
https://www.kpn.com/faq/14491

Tevens adviseer ik om een nieuwe versie van outlook te installeren, dit gezien de mainstream support voorbij is (Oftewel: Als standaarden veranderen gaat outlook 2010 niet mee). De extended support zal daarnaast in 2020 aflopen, hierna is outlook 2010 per definitie onveilig.

Ik weet dat niet een onderdeel is van de oorspronkelijke vraag is maar het is altijd van belang om goed voorbereid te zijn 🙂
Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag een hele tijd geprobeerd om Outlook daadwerkelijk aan de gang te krijgen en uiteindelijk ben ik zover dat mijn inlognaam / poorten etc. geaccepteerd worden. (Nog steeds bij het toevoegen van een account). Als mijn accountinstellingen getest worden krijg ik telkens de volgende foutmelding: zie bijlage.

Een ander dingetje: nadat ik het opgegeven heb met Outlook, ben ik gaan uittesten met Windows 10 Mail. Ook de KPN handleiding erbij gepakt en vervolgens gaan invullen. Zover ik kan zien werkt dit! Erg raar dat Outlook met dezelfde instellingen foutmeldingen geeft en Windows Mail gelijk alles instelt...
Nu zit ik door het instellen van Windows Mail wel met een ander probleem.
1. Ik heb nu beide accounts in Outlook verwijdered (wat dus betekent dat alle submappen weg zijn)
2. Deze submappen worden in Windows Mail niet meegenomen
3. Het lukt me niet meer om mijn email account op Outlook te configureren, door de foutmeldingen.
Update: ik heb even zitten prutsen met verschillende instellingen in Outlook, en het is allemaal opgelost.
Ik heb de IMAP server ingesteld in Outlook, én ik kan verzenden én ontvangen, én ik heb alle mappen weer terug!
Iedereen bedankt voor de moeite in ieder geval!
Nu ontvang ik nog wel steeds de melding: verbinding met de IMAP server verbroken...
Waar het eigenlijk om begonnen is.
Reputatie 5
Badge +5
Hier heb ik ook jaren lang, sinds de overstap van pop3 naar imap, last van gehad zonder een oplossing te vinden. Google maar eens met deze foutmelding en je ziet dat dit heel veel voor komt. Na de overstap naar outlook 2017 ben ik van dit probleem verlost.
Reputatie 7
Badge +15
Hier heb ik ook jaren lang, sinds de overstap van pop3 naar imap, last van gehad zonder een oplossing te vinden. Google maar eens met deze foutmelding en je ziet dat dit heel veel voor komt. Na de overstap naar outlook 2017 ben ik van dit probleem verlost.

Als ik het zo lees lijkt het inderdaad een bugje in de oude outlook. Persoonlijk raad ik actief upgraden altijd aan als de algemene ondersteuning is afgelopen ^-^

Wat meestal ook gebeurd met een overstap van KPN naar een andere provider is dat KPN in het verleden SMTP verzoeken zonder de juiste gebruikersnaam en wachtwoord goedkeurde (vanuit intern). Ongeacht wie de e-mail provider is.

Natuurlijk deden ze dat alleen vanuit het eigen netwerk (Van eigen klanten), anders zou er gigantisch veel gespammed worden.
Het zou inderdaad goed kunnen dat het aan de versie van Outlook ligt. Hoewel ik het nog steeds vreemd vind dat deze problemen van de een op de andere dag zijn ontstaan. (Dezelfde dag als installatie van glasvezel van andere provider)
In augustus gaan wij waarschijnlijk office 365 gebruiken, enig idee of dit ook het probleem zal verhelpen? ( Of dat office 365 überhaupt een goede keuze is?)
Eigenlijk ben ik nu weer terug bij af, in Outlook heb ik 1 email account toegevoegd. Hoewel alle mail dubbel binnenkomt. Omdat er namelijk vanaf 1 mail verzonden wordt en via een andere mail binnengehaald wordt.
Reputatie 6
Badge +9
Goed om te horen dat het even gewerkt heeft!
Minder om te horen dat je toch weer terug bij af bent....
Ik zou sowieso, indien mogelijk uiteraard, aanraden om te upgraden naar een nieuwere Outlook.
Office 365 heeft ook een downloadbare versie, wat voor zover ik ervan gezien heb een beetje geüpdatete versie van 2016 is.
Dat zou dus moeten lukken.

Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven over je laatste bericht?
Die begrijp ik niet helemaal. Je hebt hem maar 1 keer ingesteld maar hebt toch dubbele mail wat van de ene verzonden worden en bij de ander binnenkomt? Hoe bedoel je dit precies?

Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven over je laatste bericht?
Die begrijp ik niet helemaal. Je hebt hem maar 1 keer ingesteld maar hebt toch dubbele mail wat van de ene verzonden worden en bij de ander binnenkomt? Hoe bedoel je dit precies?

Het komt er op neer dat ik 1 email account heb toegevoegd aan Outlook. In de instellingen is dus maar 1 Outlook account actief.
Nu zie ik links in het Outlook scherm (waar de mappen staan) bovenaan account 1, gevolgd door de bijbehorende mappen.
Daar onder staat account 1 met een andere benaming, gevolgd door enkele standaard mappen zoals Postvak IN, verwijderde items. In de bijlage heb ik even een foto van Google gehaald om te verduidelijken waar het zich bevind in Outlook.
Het probleem is dus: Emails worden alleen van het bovenste account verzonden, maar worden op alle 2 de accounts ontvangen.
Reputatie 7
Badge +19
Ik snap wat je bedoeld. Ik verwacht dat je een e-mailalias gekoppeld hebt aan jouw hoofd e-mailaccount. Hoe dit zit kun je lezen in deze link. Ik kan in ons systeem bekijken of dit echt het geval is. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) De 2 e-mailadressen mag je onder opmerkingen vermelden.
Ik snap wat je bedoeld. Ik verwacht dat je een e-mailalias gekoppeld hebt aan jouw hoofd e-mailaccount. Hoe dit zit kun je lezen in deze link. Ik kan in ons systeem bekijken of dit echt het geval is. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) De 2 e-mailadressen mag je onder opmerkingen vermelden. Hoi Marina, ik heb de info geüpdate. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik mijn klantnummer niet weet (aangezien wij alleen email-only hebben)
Maar het is inderdaad zo dat wij een ander email adres gebruiken om in te loggen met de webmail dan die we gebruiken om mails van te versturen
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rutger, bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Had je de situatie nog doorgenomen die ik je had gestuurd in mijn vorige bericht? Eén van je e-mailadressen is het ''hoofd'' e-mailaccount. Een e-mailaccount kun je vergelijken met een fysieke postbus. De postbus bestaat uit een adres en een postvak in. Dit geldt ook voor een e-mailaccount. Een e-mailalias is een extra adres voor je e-mailaccount. Onder je e-mailaccount kunt je 10 extra e-mailaliassen aanmaken. Een e-mailbericht verstuurd naar een e-mailalias komt dus binnen bij de postbus van een e-mailaccount. Ik heb de situatie nog eens genoemd in een privébericht i.c.m. jouw e-mailadressen. Kun je aangeven of dit bij jouw het geval is? Als dit het geval is, heb je meteen een verklaring waarom je e-mails op beide adressen binnen krijgt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rutger, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
Ik heb de situatie nog eens genoemd in een privébericht i.c.m. jouw e-mailadressen. Kun je aangeven of dit bij jouw het geval is? Als dit het geval is, heb je meteen een verklaring waarom je e-mails op beide adressen binnen krijgt.
Dat zal nu wel de oorzaak van het probleem zjin.
Dan zit ik nog steeds met het probleem dat Outlook om de 5 minuten de melding geeft: Verbinding met de IMAP server verbroken
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb de situatie nog eens genoemd in een privébericht i.c.m. jouw e-mailadressen. Kun je aangeven of dit bij jouw het geval is? Als dit het geval is, heb je meteen een verklaring waarom je e-mails op beide adressen binnen krijgt.
Dat zal nu wel de oorzaak van het probleem zjin.[/i]

Ervaar je dit echt als een probleem Rutger? Ik kan mij voorstellen dat het verwarrend is, maar hopelijk is het nu wel duidelijk hoe het zit :)

Dan zit ik nog steeds met het probleem dat Outlook om de 5 minuten de melding geeft: Verbinding met de IMAP server verbroken
Eerder in dit topic hebben we de iMap instellingen al eens gestuurd. Dit heb je doorgenomen en aangepast, maar tot nu toe ervaar je dus geen verbetering. Zou je de webmail een tijdje willen proberen? Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat 🙂
Wat betreft de dubbele emails die binnenkomen: het is wel een probleem omdat we constant emails krijgen dat de email vol zit.
Wat betreft de IMAP: via de webmail krijgen we die berichten niet, het ligt puur aan Outlook.
Reputatie 7
Badge +19
Ik vind het heel erg moeilijk om te beoordelen wat er nu precies aan de hand is, aangezien ik niet met je mee kan kijken naar de instellingen. Je hebt de instellingen al doorgenomen en ook al eens een andere mailprogramma en onze webmail. Hiermee ervaar je de problemen niet. Je zou onze klantenservice nog kunnen benaderen via 0800-0402 optie 2. Ze hebben de mogelijkheid om jouw pc over te nemen en de instellingen nog eens te controleren. Misschien zien zij waar het fout gaat en kunnen ze het voor je aanpassen. Mocht je het voor elkaar krijgen, ben ik benieuwd wat de oplossing is. Wil je mij op de hoogte houden?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @RutgerFCT, ik zie dat het enige tijd geleden is dat er gereageerd is. Ben je er nog uitgekomen met onze telefonische klantenservice (met de mogelijkheid om jouw computer over te nemen)?

Reageer