Beantwoord

SMTP error from remote mail server after pipelined end of data: 550 5.0.0 Mail rejected.

  • 9 May 2019
  • 19 reacties
  • 988 keer bekeken

Sinds enkele dagen komen alle emails gericht aan alle kpnmail Eliasen > kpnmail, freeler, planet, enz inkomend op mailin.kpnmail.nl niet meer aan met de melding: SMTP error from remote mail server after pipelined end of data: 550 5.0.0 Mail rejected.
Ik gebruik een eigen domein.
Via blacklist.kpnmail.nl is deze niet geblockt
Mail aan abuse@kpnmail.nl en samples@kpnmail.nl worden niet beantwoord (komen niet aan?)
Ik stuur mails met facturen en afspraakherinneringen, niets bijzonders en niet anders dan 2 weken voor dit fenomeen
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 13 May 2019, 11:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi CDSNL, welkom op het forum! Om de conversatie goed te laten verlopen heb ik je losse reacties in topics van andere mensen even verwijderd. Anders gaan we door elkaar praten, en dat is minder handig.

Je geeft aan dat je een eigen domein gebruikt, dat is degene die je ook in je forumprofiel hebt staan? Je mailt vanaf dat adres naar verschillende andere adressen, en als die andere adressen van KPN zijn, dan wordt de mail geweigerd. Dat klinkt alsof dan wel je mails door ons als spam worden gezien, of je hele adres door ons geblokkeerd wordt.

Abuse is dan wel de juiste ingang hiervoor. Wanneer heb je voor het eerst naar abuse gemaild? Heb je inmiddels al een reactie van ze gehad?
Eric,

Abuse heeft niet gereageerd tot nu toe. Eerste keer was ca 2 weken geleden en maandag 6 mei voor het laatst.
Op blacklist.kpn.com mijn domein invullen geeft als resultaat, uw domein is niet geblokkeerd.
Al mijn uitgaande email naar een adres op mailin.kpn.com komt direct terug als: SMTP error from remote mail server after pipelined end of data: 550 5.0.0 Mail rejected.

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy
Dit is de laatste melding van heden avond
xxx@freeler.nl
host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550 5.0.0 Mail rejected.
Reputatie 7
Badge +11
Is de bijlage bij de mail niet te groot,zie https://forum.kpn.com/e-mail-10/foutmelding-kpnmailserver-550-5-0-0-mail-rejected-424168
Reputatie 7
Badge +11
https://forum.kpn.com/e-mail-10/hoe-groot-mag-de-bijlage-van-e-mail-zijn-441684

E-Mails groter dan 10MB (Base-64) worden bij de meeste mailservers direct als spam gezien, dus grotere emails toestaan zou in veel gevallen nadelig werken.
Reputatie 7
Als jij met enige regelmaat mails verstuurd naar niet (meer) bestaande emailadressen binnen één van de KPN domeinen dan zal de spamfilter van KPN mails afkomstig van jouw emailadres als spam kenmerken.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je reactie, CDSNL. Je kunt voor jouw eigen-domein mailadres blacklist.kpnmail.nl niet gebruiken. Die blacklist is alleen te gebruiken door KPN-klanten om te kijken of hun KPN-mailadres geblokkeerd is.

Het zou kunnen dat het hier inderdaad om een te grote bijlage gaat, of dat wat wjb al zegt. Maar dat is iets dat abuse kan nakijken. Jammer dat je nog geen reactie terug hebt gehad. @Dennis ABD, zou jij hier eens een blik op willen werpen?
Reputatie 7
Badge +7
Eric,

Abuse heeft niet gereageerd tot nu toe. Eerste keer was ca 2 weken geleden en maandag 6 mei voor het laatst.
Op blacklist.kpn.com mijn domein invullen geeft als resultaat, uw domein is niet geblokkeerd.
Al mijn uitgaande email naar een adres op mailin.kpn.com komt direct terug als: SMTP error from remote mail server after pipelined end of data: 550 5.0.0 Mail rejected.

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy


Dat we niet gereageerd hebben is raar. Heb je het ticket nummer voor me? Je mail word overigens door het spamfilter tegen gehouden, iets wat we zeker voor je moeten op kunnen lossen.
Reputatie 7
Dat we niet gereageert hebben is raar.
Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat @CDSNL die melding bij abuse@kpnmail.nl heeft gedaan terwijl dit abuse@kpn.com had moeten zijn?
Reputatie 7
Badge +7
Nee, komt allemaal in dezelfde bak uit. Wij hebben van (bijna) al onze domeinen het abuse@, welke op dezelfde plek uitkomen. Precies om deze reden 🙂

Dat we niet gereageert hebben is raar.Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat @CDSNL die melding bij abuse@kpnmail.nl heeft gedaan terwijl dit abuse@kpn.com had moeten zijn?

Dat zou zomaar kunnen
Ik ga direct een nieuwe mail sturen aan abuse@kpn.com sturen.

Wij sturen overigens geen bijlagen boven de 1mb.
Facturen in pdf van 1a4 pagina zonder kleur en logo in lijnen.
Zijn 450kb max.
Wel zijn er recentelijk meerdere nieuwsbrieven gestuurd met alle veranderingen.
Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor veranderingen in email adres bij mijn klanten, waardoor er mogelijk ongeldige adressen in het adresboek staan.
Reputatie 7
Nee, komt allemaal in dezelfde bak uit. Wij hebben van (bijna) al onze domeinen het abuse@, welke op dezelfde plek uitkomen. Precies om deze reden 🙂
En wat als het spamfilter dat bericht aan abuse@kpnmail.nl ook als spam kenmerkt of is abuse@kpnmail.nl uitgesloten van de spamfilter voor het kpnmail.nl domein?
Reputatie 7
Ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor veranderingen in email adres bij mijn klanten, waardoor er mogelijk ongeldige adressen in het adresboek staan.
Daar ben je wel verantwoordelijk voor, bij het versturen van een mailing zou je bounce berichten op moeten pakken en emailadressen die niet meer bereikt kunnen worden uit je mailinglijst moeten verwijderen.
Daar ben je wel verantwoordelijk voor, bij het versturen van een mailing zou je bounce berichten op moeten pakken en e-mailadressen die niet meer bereikt kunnen worden uit je mailinglijst moeten verwijderen.

Dat zou kunnen bij een 2e mailing. En idd bij de eerste in januari hebben we alle bounce emails verwijderd en/of na gebeld/ aangepast. Dit laat onverlet dat er telkens 1000+ mails uitgaan in batches van 250 die elk mogelijk nog steeds gewijzigde e-mailadressen kunnen bevatten.
Nu is het vooral verveld voor mensen aan de balie die de factuur digitaal willen ontvangen om door te sturen aan zorgverzekering. Mijn eigen ISP krijgt dit niet voor elkaar.
Overigens is de e-mail nu wel bij Abuse ontvangen.
[Abuse#38070736]

Maar blijf graag zoveel mogelijke oplossingen aanbieden. Ik baal er van dat mijn klanten, maar dus ook jullie klanten (planet, kpn, freeler, enz) de dupe zijn van een te strak spamfilter.
Reputatie 7
Overigens is de e-mail nu wel bij Abuse ontvangen.
[Abuse#38070736]

Maar blijf graag zoveel mogelijke oplossingen aanbieden. Ik baal er van dat mijn klanten, maar dus ook jullie klanten (planet, kpn, freeler, enz) de dupe zijn van een te strak spamfilter.

Dat is mooi, dan denk ik toch dat dit vermoeden wel eens juist zou kunnen blijken.

Maar goed, ik neem aan dat @Dennis ABD nu wat met ticket zal gaan doen.
Reputatie 7
Badge +7
Klopt! Ik heb al geantwoord 🙂
Deze kan sluiten.
Bedankt voor de oplossing
Reputatie 7
Badge +30
Mooi om te lezen, eind goed al goed 🙂